Deltidssjukrivning och semesterdagar

Sorry för otydligt. Om man är helt sjukskriven blir det ingen semester alls. Om du jobbar delvis blir det väl semester intjänat för den arbetade delen, men inte för den sjukskrivna?
Beror ju på hur länge du är sjukskriven. Du kan vara helt sjukskriven i upp till 180 dagar och får ändå dina semesterdagar som vanligt.
Jo du får samma antal semesterdagar när du har deltissjukskrivning.
 
Då tolkar jag svaren som att man får fortfarande samma antal semesterdagar som alla andra men man får 75% av pengarna. Då ska jag be min vän gå till HR och få sitt antal intjänade dagar korrigerade.
 
Allvetande bukefalos
Hur räknas antalet intjänade semesterdagar om man är sjukskriven 25%?
har man då bara 75% av antalet dagar? eller har man 100% av antalet dagar men 75% av ersättningen?

Pls shed some light om this
Det senare om du har månadslön.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För 2.5 år sen skadade jag mig rätt ordentligt när jag åkte av en häst. Tre nackfrakturer, depression, smärta, hjärntrötthet och ångest...
Svar
8
· Visningar
1 593
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: mumin
·
Juridik & Ekonomi Min läkare tycker att jag borde gå över från sjukpenning till sjukersättning eftersom hon inte tror att jag kommer kunna arbeta igen...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag jobbar för ett pyttelitet företag som inte har något "officiellt" system för semesterdagar, utan vår HR-person loggar och håller...
Svar
13
· Visningar
1 787
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp