Den miljonte rasväljartråden!

@hemlig Ja lite kanske? Tycker de jag har träffat är ganska stora, iaf hanarna.

@vallhund Yes, det är en av de kennlar jag kikat lite extra på :up:

@Preussen Nja har träffat ganska få, har fått intrycket av att det är en ganska ojämn ras och att det är svårt att hitta bra individer? Men har inte stenkoll som sagt.
 
@Preussen Nja har träffat ganska få, har fått intrycket av att det är en ganska ojämn ras och att det är svårt att hitta bra individer? Men har inte stenkoll som sagt
Jag tror att om du är van vid flattars fart och yvighet samt tilltals av tollarens kvickhet så är curly helt galet. Jag tycker dom är sega, lömska (nåja, inte sådär dumsnällglada som ex golden) och med alldeles för mycket egna åsikter ang hur saker ska gå till. Då är det bättre att skaffa en katt :D
 
Jag tror att jaktförmågan/intresset hos tollaren är lika svajigt som mentaliteten. Jag har träffat ett par helt fantastiska tollare på workingtest, bl a en som vann nybörjarklassen och blev domarens favorit på ett par av rutorna. Men jag har även hört tränare berätta om sådana som har noll intresse (och som dessutom skällt sig genom träningarna...)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 545
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 396
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 018
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp