Bukefalos 28 år!

Den stora julklappsrimstråden

Jag behöver hjälp att timma på en kalender med öl-bilder. Det bör inte vara så uppenbart att det är just en kalender och får inte vara det minsta likt det här rimmet :D
(som också är till en kalender med annat tema, men motttagaren av ölkalendern vet om den andra kalendern och rimmet - därav att det inte ska vara likt)

Åren går
Och allt fler minnen ni får
Därför gör vi nu en tillbakablick
Till när allt började och när ni varandra fick
 
20161218_184349_5856cb3d9606ee5a4e3191c1.jpg


Jag behöver ett rim till :o på min egensydda fleecefodrade Frasse-mösssa, som lillasyster ska få. Katten på mössan heter alltså Frans / Frasse, vilket som funkar :)
 
Har du otur tror Frans
att den här klappen är hans,
Kanske kommer han att på den ta sig en lur
Men då får du på frasse inte bli sur
Den ska användas utomhus mot vind och kyla
Och kanske skyddar den öronen även när frasse börjar yla

(Mössan var görsöt :love: )

@Lii
 
Jag söker efter rim till, nespresso/kaffe kapslar, köpte en maskin för två år sedan till min mamma men hon har aldrig kommit för sig att beställa kapslar när de tagit slut. Nu har hon en kaffepress som hon inte alls får till kaffet med enligt mig;) så ser fram emot att få gott kaffe igen.

Sen ska min sambos brorsdotter på åtta år få brädspelet labyrint och örhängen.

Barnen ska ge farmor, farfar och mormor varsin kaffemugg där det står världens bästa farmor resp farfar och mormor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
784
Senast: julgrisen
·
Hemmet Har en drygt 1 år gammal Tarkett våtrumsmatta i badrummet. Katten gillar golvvärmen och jag har därför satt en kattbädd under kommoden...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp