Bukefalos 28 år!

Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

cerebral

Trådstartare
Nu tycker jag vi startar en ny, trevligare, snack och uppdateringstråd!

Där alla försöker hålla en trevlig ton och om man verkligen vill ha väldigt ingående långa diskussioner om något så kanske kan vara idé att ta det i egen tråd eller pm?


lånar egen knapp...
Jag själv har inte så mycket att updatera då min 2åring står och växer i all snö med sina polare....hoppas att åka och hälsa på honom efter Nyår och för första gången kanske faktiskt hälsa på riktigt haha...jag har bara sett honom i flocken innan och ej klappat eller något så ska bli jättekul att få lite mer känn för honom då och se hur han utvecklat sig etc...inte sett honom sen i somras!

PS: såg nu att ett "p" försvann i rubriken...ooops det får ni leva med då för jag vet inte hur man ändrar där :/
 
Senast ändrad:
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Bra initiativ, hade varit skönt att slippa allt utdraget tjafs.

Imorgon kommer en fysioterapeut till Sol, ska bli väldigt spännande att se vad hon har att säga. Vi skrittade en runda idag och hon känns mycket smidigare, men fortfarande blir hon lite passig i nedförsbackar, så helt ok är hon ju inte.

Ska bli spännande att se om det som denna tjejen säger stämmer överens med vad veterinären, massören och tränaren sagt, och även om det stämmer överens med vad vet/kiro sa förra året. Det blir till att ha med sig block och penna så att inget glöms i all uppståndelse.

Hoppas verkligen på positiva besked imorgon så att vi kan komma igång igen snart. Längtar som en tok att få rida henne på riktigt igen. :love:
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

BRA initiativ! Denna kanske man orkar läsa.. :)

Idag har jag haft en bra dag, har nämligen klarat uppkörningen för BE! :)
Sen var jag ut och red en tur på min fina häst som tycker att ökad tölt är det roligaste som finns för tillfället...
Jag har låtit honom springa på så mycket han vill då vi förra veckan tränade för både Peter H och Johan H. Lite bus måste vi ju också ha!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

KL
Jag kraschade bilen förra veckan så får klara mig med lånade bilar. Funkar sisådär med hästeriet. Har dessutom, sen ett tag, hästarna på olika ställen. Kanske kanske får jag igen min älskade Vectra på fredag... Hoppas så jag kan dra igång med allt igen.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Jag lyckades med ett litet passbyte i morgon, på jobbet alltså. Skulle ha jobbat eftermiddag i morgon och haft ledigt torsdag, men eftersom att jag har riddag i morgon skulle det vara najs att slippa stressa till jobbet. Och nu slipper jag det! :D Ledig dag när jag har Galgopi=Mysdag i stallet. :bump:
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Grattis till BE! Känns som att "alla" tar det nu... Tänk om man ändå vore så smart att man hade gjort det. Jag är skraj för uppkörningen, framförallt att backa rakt bak. Hemligheten till det har jag inte listat ut än!

Uppdateringsmässigt så har jag idag bara tagit en promenad med en av mina åringar. Kompisen red med på våran Snöggur. Hon har oxå motionerat resten av våra hästar idag medan jag suttit på jobbet. Himla bra när hon är hemma! Hon har dessutom fixat allt stallpyssel, perfekt.

wpid-dsc_0744.jpg

Bild från dagen. Fina Rá fick pröva vara handhäst de sista 30m hem.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Grattis till BE! Känns som att "alla" tar det nu... Tänk om man ändå vore så smart att man hade gjort det. Jag är skraj för uppkörningen, framförallt att backa rakt bak. Hemligheten till det har jag inte listat ut än!

Uppdateringsmässigt så har jag idag bara tagit en promenad med en av mina åringar. Kompisen red med på våran Snöggur. Hon har oxå motionerat resten av våra hästar idag medan jag suttit på jobbet. Himla bra när hon är hemma! Hon har dessutom fixat allt stallpyssel, perfekt.

wpid-dsc_0744.jpg

Bild från dagen. Fina Rá fick pröva vara handhäst de sista 30m hem.

Men va 17 ? Har ni ingen snö?
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Knapplån!

Hemkommen efer att ha sett medryttaren rida lektion på Jorunn.
Himmel så bra det gick.. och hon som var så nervös innan:D
Jorunn är ju så sjukt känslig idag att rida så de räcker bara att man lutar sig liiiiteframmåt så tvärnitar hon.
Och är man inte ritkigt van vid såpass känsliga hästar blir det ju lite "ryckigt" i början.Typ som när man lär sig köra bil hahaha.

Men ju mer hon fick rida dessto mjukare och bättre gick det. Och mot slutet fick hon till det riktigt fint.
Är såååå stolt över min medis:love:

Nu ska hon rida nästa vecka igen lektion, det är ju en del nya knappar just nu på Jorunn... Är faktiskt lite nervös själv inför morgondagen:o
men det har jag iof alltid varit när jag fått hem henne efter att ha haft henne iväg på träning.

Lär ju bli lugn ridning i morgon för min del.. tog nog i liiiiiiite för mkt inne på gymmet idag med benen.
Börjar redan känna av en redig träningsvärk:rofl::crazy:
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Tyvärr har allt regnat bort, bara en snorhal ismatta kvar. :(

Men förhoppningsvis kommer mer snö i veckan då det tydligen ska bli kallare.

Fördelen med plusgrader är ju att man inte fryser, trots att man tagit av sig en massa lager kläder. Underbart!!
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Haha känner igen det där med känslig häst :p Hästen som står här som sällskap till Laukur är en sån känslig häst och innan jag lärde mig hur jag skulle sitta på honom utan att han skulle tvärnita ;) Men det är ett lyxproblem! Superrolig häst att rida!

*KL*

Nyss varit iväg och ridit lektion med Laukur! Gick jättebra och han börjar få lite fart i tölten vissa stunder och går då riktigt fint, formen däremot är inge bra, men vi jobbar noga på formen i skritt och trav så det kommer i tölten tillslut också :)

Vi blev svetta och sletna både jag och Laukur så vi fick jobba på! Gött! Fick till och med ta fram vintertäcket för första gången den här vintern, Laukur var sjösvett hela han så han fick svettäcke och vintertäcket över så han inte ska bli kall, vi har utestall så det är dåligt med värme där
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Ja å jag är inte ritkigt van med att ha sådan känsllig häst.
Jorunn har ju gått fårn att ha varit ritkigt seg och lat att rida till att ha en vilja som är hur mkt som helst nu.
Hon bara sitter och väntar på att man ska ge en signal om vad honskall göra.

Men jag föredrar helt klart denna Jorunn som är pigg och allert än den förra:D


Återkommer imorogn om hur tölten var.. så sjuuuuuukt nyfiken:D
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Uppdaterar mest på bloggen men just nu har jag häst vila är hemma hos min släkt så min inackorderad och sambo sköter hästarna. Rätt skönt faktiskt o släppa ansvaret lite eftersom jag annars har huvudansvaret varje dag dygnet runt året runt annars.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Superbra initiativ :)

Jag kom nyss in från kvällsfodringen. Har tagit på mig hela veckans kvällsfodringar och ska även upp imorgonbitti för att släppa ut kusarna. Men jag klagar inte, det är så jäkla underbart att komma upp till morgontrötta (det är väl mest jag som är trött) små tussar.

Allt går fint med Lokbrá också. Hon verkar komma in mer i sin nya flock nu och hon har fått en bästa kompis (en arabvallack) som hon brukar stå och pussa på. Uppsittningarna rullar på och vi har nu flyttat oss ut från boxen till stallgången och jag kommer upp på första försöket. Så skönt :) Hon är verkligen en speciell donna den där Lokka, men ojojoj vad jag älskar henne :love: Helt underbar är hon.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Bra initiativ! :)

Jag ska upp tidigt imorgon bitti, hovslagaren kommer och B ska bli verkad. Blir spännande att höra vad hovslagaren tycker om B!

B tyckte det var jättespännande när vi körde in våran stora traktor i hagen för att ploga lite, trots att den lät väldigt mycket så stod hon bredvid med huvudet på sned och kollade på den. :D Däremot skotrar - det är livsfarliga saker som äter små söta ponnyer! :rofl:

Lilla trollet! :love:
20121217_113025.jpg
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Hon är så sjukt söööööt!!

Men du, om skotrar är läskiga, då ska ni se dom svarta monsterhålen som ploppar upp ur snön (brunnar med andra ord ;)) DET är skitläskigt!!! :rofl:
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Men oh vad söt Rá är!!
Blir så sugen på att ta hem min lill kille när jag ser småttingar sådär men men..

filipuss: Hon är så fin din lilla nya...sockersöt :)

KL mig själv.
Oj vad positiv respons man fick haha, var inte bara jag som var trött på urballning då :P

Jag är lite knäpp, när jag stod med mitt barn och klädde julgranen förut så fick jag ett ryck och önskade jag kunde klätt ut lilla pållen med kulor runt öronen och rött sidenband i manen och glitter hahaha suck... men sen lite mer rimligt så önskade jag att jag hade något härligt stallgäng där man hade häst och där man faktiskt kom överens ok och kunde ses på jul och duka upp bord i stallet och käka och ha trevligt mes hsätarna omkring sig och pynta boxarna!!! DET saknar jag så enormt mycket :( (sist jag gjorde det var jag nog 12år gammal :/ )
Men, nångång kanske man hittar det igen....nostalgi tripp till max av att rida barbacka i grimma på min isis i skogen... längtar efter när lillen är inriden etc. och jag kan ha honom hemma.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Tack! :D

Haha! Brunnar har vi inte här, men jag kan förstå att det kan vara läskigt! :rofl: Vägskyltar tycker min gamling är läskiga. Att det ramlar träd bredvid honom gör inget eller att det blåser förbi en lastbil i full fart, men att se en vägskylt på flera meters avstånd - det går INTE! :rofl:


cerebral: Tack tack! :D

Sånt kan jag också sakna ibland, att ha ett härligt stallgäng och julpynta stallet tillsammans. Jag har hästarna i eget stall och medryttarna är oftast där när inte jag är där.
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

KL

Det går än sålänge hur bra som helst med Brummis :) Efter nån timme i hagen med sin nya kompis kunde de stå och äta tillsammans i lugn och ro. De smågnabbas lite på grabbars vis, sååå söta så! :love:

Imorgon blir det premiärtur på björnen!


18687_10151176716482616_1496558841_n.jpg
 
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Smaaart foderbord:idea:

Det där ska jag nog ta efter och göra själv=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp