Bukefalos 28 år!

Det är ju inte utan att man undrar vad som är fel...

Sv: Det är ju inte utan att man undrar vad som är fel...

Men att få en tvåa på utställning är ju på sätt och vis inte dåligt. Det står ju för ett gott avelsresultat. Visst blir man besviken om man får en tvåa men det finns ju faktiskt domare som är väldigt hårda (bla Elina Tan...) där en tvåa är bra att få! Generellt sätt anser jag nästan att domarna är alldeles för dåliga på att dela ut tvåor. Känns lite som att de delar ut 5-6 ck för att få en konkurrens klass även om inte alla är värda det.
 
Sv: Det är ju inte utan att man undrar vad som är fel...

Det där är nog lite olika. I Halmstad i söndags dömde Svante Frisk de Franska Bulldogarna och han har även dömt dem på officiella utställningar och är mycket kompetent. Han t.o.m. skickade ut en av frallorna med blått band.

Min tik fick rött + HP, blev bäst av tikarna och sedan även BIR. :)

Visst är det olika. Men Svante dömde ju också kanske 10-20 andra raser som han kanske inte är van vid att dömma.
Visade själv tax för Morgan Wackt (aukt domare för drever), taxar är han bra på att dömma :):angel:. Blev BIR med valpen, förra året visade jag min långhårstik för honom och då blev hon BIG i Halmstad.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ...vad innebär det egentligen för en valp? Ställde ut min lilla idag och fick 2:a och ett HP. Nu låter jag grinig (vilket jag inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 244
Senast: squarepants
·
F
Övr. Hund Måste skriva av mig... Som några kanske vet från förgående trådar så fick jag i sommar hem en import från Ungern. Världens goaste...
Svar
16
· Visningar
1 556
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag är SÅ STOLT över min lilla älskling att jag skulle kunna käka upp honom:love: Ställde ut Nero i Uppsala igår, Inoff. givetvis då han...
2
Svar
23
· Visningar
1 831
Senast: linafina
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp