Bukefalos 28 år!

Det drar ihop sig

Sv: Det drar ihop sig

Även denna förmiddag ligger tempen på 37,3 grader, fast idag ville hon inte gå ut i morse..

Öppnade dörren, hon stack ut huvudet, vände och gick in :cool:
 
Sv: Det drar ihop sig

Klok tjej:laugh:

Jag tror på tisdag och det blir 8 valpar, kan ingenting om hundavel så det är en ren chansning,

Dom breda "korvarna" som syntes så tydligt när hon låg på rygg, är det mjölk till juvret?
 
Sv: Det drar ihop sig

Ja, det är mjölksträngarna. För tillfället rätt välfyllda, så jag tror inte de små behöver svälta direkt :D

Över dagen har hon velat gå ut konstant, till skillnad från morgonens tvärvägran och tempen ligger även nu på 37,3 grader, så med lite tur så kommer det valpar i helgen :bump:

Och bara för det så kommer hon säkert att gå över tiden och hålla matte på halster så länge det bara går :rofl:
 
Sv: Det drar ihop sig

Jag pratade mycket allvarligt med Peggy när det var hennes tur förut, och förklarade att jag ville ha valpar just på helgen - för då skulle min son vara iväg :D

Så på fredagen satte hon igång, snäll som hon är - 4 dagar innan BF!
 
Sv: Det drar ihop sig

Är det för sent att gissa? Jag tror på fyra stora valpar tre hanar och en tik. Lycka till!
 
Sv: Det drar ihop sig

Så länge valpisarna är kvar i magen så kan ni ju gissa ;)
 
Sv: Det drar ihop sig

o va tiden ha gått fort!
Jag hoppas självklart att hon valpar ikväll eller imorgon (:
o de blir nog runt en 5-6 valpar.. 2 tikar o 4 hanar chansar vi på (:
 
Sv: Det drar ihop sig

Dag 58, inga valpar ännu. Morgontemp på 37,1.
Det märks att valparna fyller ut i magen och trycker på ordentligt nu, för hon äter väldigt små portioner och bryr sig inte ens om ifall katterna kommer och äter av köttkrosset när hon själv står där och äter :eek: :D
 
Sv: Det drar ihop sig

Hmm.. Är lite dagvill tydligen :angel:

Dag 59 är det ju idag, räknat från mittersta parningsdagen. Räknar jag på att det tog på första dagen, så är det dag 61 och räknar jag på att det tog på sista parningsdagen är hon på dag 57.

Oavsett vilken dag det tog på, så är det ju inte långt borta :D
 
Sv: Det drar ihop sig

åh vad avundsjuk jag blir!!

Jag vill också ha små puppisar !!!
 
Sv: Det drar ihop sig

Inga valpar än och nytagen temp ligger just nu på 37,0 grader och hon stökar runt lite smått emellanåt i lådan :laugh:
 
Sv: Det drar ihop sig

Åhh, det kan bli bebbar inatt.:love:

Min gissning är redan tagen:mad:, 4 hanar o en tik, så då får jag väl ändra o säga tvärtom.

Det bästa är om jag vinner tävlingen så vill jag ingen hund ha i vinst!!!, den får du behålla!!!!:)
 
Sv: Det drar ihop sig

Tempade igen nu efter 2 timmar och tempen ligger stadigt på 37,0 än och hon har också knövlat ihop både täcket och filten i lådan till en stor hög som hon ligger på, så det bådar ju gott :D
 
Sv: Det drar ihop sig

Åh va spännande!!
Vågar varken gissa på antal eller tidpunkt, men kommer minsann följa denna tråd!
 
Sv: Det drar ihop sig

Tempade igen nu efter 2 timmar och tempen ligger stadigt på 37,0 än och hon har också knövlat ihop både täcket och filten i lådan till en stor hög som hon ligger på, så det bådar ju gott :D

Nu får hon sätta fart för annars har jag gissat fel :D
 
Sv: Det drar ihop sig

[QUOTE[/IMG]

091203-2.jpg


[/QUOTE]

Bara älskar denna bild, finns magen kvar?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp