Bukefalos 28 år!

Det drar ihop sig

Sv: Det drar ihop sig

Magen finns kvar än och hon ser ut som en fauvesäl :D

Hon tänker nog knipa ihop och hålla matte på halster så länge det går :rofl:
 
Sv: Det drar ihop sig

Först ut var en tikvalp:

1-1.jpg


Kort därefter kom en rejäl hane med baken först, buken upp och en väldans massa äckel i fostervattnet..:

2-1.jpg


Nu ligger de två och diar för fullt :love:

Fler lär dock komma misstänker jag ;)
 
Sv: Det drar ihop sig

Valp nr 3 har nyss anlänt. En lite mindre hane som gled ut rättvänd och således 20 gånger lättsammare än sin större bror :D

3-1.jpg
 
Sv: Det drar ihop sig

ÅH!! Valpisar! :love:

Jag hade fel om måndag.. men det va inte många timmar ifrån ;) Men det blir ändå 4 hanar och 2 tikar ;) tror jag :P

Hoppas att allt är bra med mamma och valpar!

:bow:
 
Sv: Det drar ihop sig

Allt är toppen.. Just nu vilar hon lite och alla 4 valpar ligger och diar :laugh:

Valp 4 har nämligen också anlänt och det blev en tik till:

4-1.jpg
 
Sv: Det drar ihop sig

Åh vad underbart! stort grattis till dom nya små liven! :love:

De ser underbara ut alla 4 :D

:bump:
 
Sv: Det drar ihop sig

Valp nr 5, ännu en hane har ploppat ut med rumpan före alldeles nyss:

5-1.jpg


5-2.jpg


Gruppbilder kommer senare, när allt definitivt är klart (kan vara någon kvar) och det är rent och nybytt i valplådan :)
 
Sv: Det drar ihop sig

Nu tror jag det är tomt i magen och här kommer lite bilder:

091206-11.jpg


091206-1.jpg


091206-5.jpg


091206-8.jpg


091206-6.jpg


091206-2.jpg


Hon har skött hela valpningen med glans och tar mkt bra hand om de små och för tillfället ligger alla valpar och sover mätta och belåtna med en rätt så trött mamma :love:

Lär sitta vaken ett tag till bara för att ha koll om det skulle komma en eftersläntrare som lyckats gömma sig kvar någonstans i magen.
 
Sv: Det drar ihop sig

Men vad skrynkliga de är!

Väntar på att en tik till ska ploppa ut så jag iaf får rätt på den gissningen när jag bommade dagen.

*vill också gosa ljuvliga minihängöron* :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp