Bukefalos 28 år!

Det här med alternativbehandling

Annars kan jag rekommendera en snubbe i Gbg som tejpar frön i öronen, som man sen ska trycka på några gånger om dagen för att lätta på spänningar i muskler långt från öronen :cautious:. Kan lova att jag skrattade högt åt det när jag gick till busshållplatsen med plåstertejp och nässelfrön längs örats ytterbåge (som tur är var han en himla duktig massör, annars hade jag inte återvänt för frön i öronen tror jag inte ett dugg på).
 
Jag har blivit klämd och vikt av både kiropraktor, naprapat, osteopat, kinesiolog, nått massageaktigt fast tvärt om (de klämde ihop istället för att töja ut) och en det annat under mina tonår. Jag satt nämligen i rullstol i några år pga extrema smärtor i benen, och min mamma vände sig till alternativmetoder när sjukvården ryckte på axlarna och kallade det psykosomatiskt.

Kinesiologen skrev ut asdyra rosvattenpiller som jag skulle ta flera om dagen. Som han sålde då.

I slutändan visade det sig, tack vare modern och vetenskapligt förankrad sjukvård, vara borrelia.
Jag har också varit hos kiropraktor, naprapat, osteopat. Ena naprapaten var den enda jag tillät manipulation men bara en gång, sen satte jag stopp. Kiropraktorn vek med lite tyngd bakom. Annars har de använt mjuka tekniker, i synnerhet osteopaten. ("Vanlig" osteopati, jag har prövat kraniosakral också men det kvackade rejält.)

Bland det bättre jag varit med om var när jag hade blixtrande spänningshuvudvärk och panikbokade en massage på väg hem från jobbet. Det var en elevmassage och han var extremt hårdhänt. Och huvudvärken släppte! Det är liknande avspänning som jag skulle vilja ha nu.
 
Annars kan jag rekommendera en snubbe i Gbg som tejpar frön i öronen, som man sen ska trycka på några gånger om dagen för att lätta på spänningar i muskler långt från öronen :cautious:. Kan lova att jag skrattade högt åt det när jag gick till busshållplatsen med plåstertejp och nässelfrön längs örats ytterbåge (som tur är var han en himla duktig massör, annars hade jag inte återvänt för frön i öronen tror jag inte ett dugg på).
Men det är ju perfekt, jag bor i Göteborg! :laugh:
 
Jag har också varit hos kiropraktor, naprapat, osteopat. Ena naprapaten var den enda jag tillät manipulation men bara en gång, sen satte jag stopp. Kiropraktorn vek med lite tyngd bakom. Annars har de använt mjuka tekniker, i synnerhet osteopaten. ("Vanlig" osteopati, jag har prövat kraniosakral också men det kvackade rejält.)

Bland det bättre jag varit med om var när jag hade blixtrande spänningshuvudvärk och panikbokade en massage på väg hem från jobbet. Det var en elevmassage och han var extremt hårdhänt. Och huvudvärken släppte! Det är liknande avspänning som jag skulle vilja ha nu.

Boka mer elevmassage! :D
 
Boka mer elevmassage! :D
Ja, om han var kvar. Han var GRYM! Jag fick hans kort, han skulle öppna praktik hemma snart. Men: han gav ett extremt skumt intryck som person och jag kände mig helt enkelt inte bekväm med att gå hem till honom. Hade han haft en lokal ihop med en kollega, fine. Men inte ensam hemma hos honom.
 
Måste bara svara på det här också. Gudstro har jag inget emot, även om jag inte tror själv, och jag tycker inte att det är samma planet som tro på diverse kvackeri.

Jag vet inte om man just tror på Bibeln heller, man har den väl för att hämta lite styrka och vägledning i. Antar jag.
Jag tänkte mest på exorcism.
 
Men det är ju perfekt, jag bor i Göteborg! :laugh:
Synd att du bor där nere, annars skulle jag rekomenderar "min" massör.
Hon har hjälpt flera med migrän, hon hävdar på inget sätt att hon botar dem men får lossa spänningar som gör att antalet migränanfall minskar radikalt. Men det borde finnas någon i Göteborgstrakten också tycker jag.
 
Bland det bättre jag varit med om var när jag hade blixtrande spänningshuvudvärk och panikbokade en massage på väg hem från jobbet. Det var en elevmassage och han var extremt hårdhänt. Och huvudvärken släppte! Det är liknande avspänning som jag skulle vilja ha nu.
Finsk djupmassage.

Vid min första behandling sånt erkände jag morden på Olof Palme, John Lennon och J.F.Kennedy.
Då hade jag en rygg som massören trodde var stelopererad.

http://www.timonen.fi/feedback-se.html
 
Utan att förminska TS besvär, så måste jag tacka för den här tråden, som fått mig att skratta flera gånger, och som ger mig hopp om mänskligheten efter en jobbig vecka.

Nu ska jag krypa ner i sängen, som naturligtvis är korrekt placerad enligt Feng Shui, iklädd nattmössa och pyjamas i extra trendig folie, och läsa något upplyftande stycke i någon lämplig helig bok för att kunna somna riktigt gott...
 
Utan att förminska TS besvär, så måste jag tacka för den här tråden, som fått mig att skratta flera gånger, och som ger mig hopp om mänskligheten efter en jobbig vecka.

Nu ska jag krypa ner i sängen, som naturligtvis är korrekt placerad enligt Feng Shui, iklädd nattmössa och pyjamas i extra trendig folie, och läsa något upplyftande stycke i någon lämplig helig bok för att kunna somna riktigt gott...
Men feng shui-flödet störs ju av folie!

Det är ju därför Bank of China har en blank skyskrapa i Hongkong.
 
Synd att du bor där nere, annars skulle jag rekomenderar "min" massör.
Hon har hjälpt flera med migrän, hon hävdar på inget sätt att hon botar dem men får lossa spänningar som gör att antalet migränanfall minskar radikalt. Men det borde finnas någon i Göteborgstrakten också tycker jag.
Problemet är ju bara att det finns så många, det är väldigt svårt att pricka rätt. Men jag har fått ett lovande tips i PM. :up:
 
Utan att förminska TS besvär, så måste jag tacka för den här tråden, som fått mig att skratta flera gånger, och som ger mig hopp om mänskligheten efter en jobbig vecka.

Nu ska jag krypa ner i sängen, som naturligtvis är korrekt placerad enligt Feng Shui, iklädd nattmössa och pyjamas i extra trendig folie, och läsa något upplyftande stycke i någon lämplig helig bok för att kunna somna riktigt gott...
Ingen fara med mina besvär, tråden var bara menad som ett skratt. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp