Bukefalos 28 år!

Det här med klädsel

Jag tycker det är skillnad på ingrodd smuts, och någon som inte rakar sig men ändå duschar och tvättar sig. På stripigt ovårdat hår, och någon som inte tvättat det på några dagar. På smutsiga, håliga, för stora utslitna, urtvättade kläder, och någon som har tagit strumpor ut och in eller olika eller har en fläck man råkat få på sig eller vad som helst.

Visst, det är fel att uttrycka sig som jag gjorde om att de är sunkiga, det finns alltid en anledning bakom. Poängen är väl å andra sidan att jag ogillar klädstilen för att jag inte tycker det är snyggt att klä sig så, och har svårt att förstå varför man skulle vilja ha en sådan stil frivilligt.

Absolut, mjukt och bekvämt har förklarats och då är det ju så.

Oavsett vilket tycker jag att man inte klär sig så på jobbet och tycker personligen att arbetskläder har en poäng.
 
Oavsett vilket tycker jag att man inte klär sig så på jobbet och tycker personligen att arbetskläder har en poäng.
Men det är ju beroende på arbetsplatsen och vad chefen bestämmer. Vi fast anställda har arbetskläder. Vad inhyrda har på sig det bestämmer deras chefer.

Personen i ts kanske var timanställd och då kanske de inte hade skaffat /ansåg att det var någon mening att skaffa det.
 
Men det är ju beroende på arbetsplatsen och vad chefen bestämmer. Vi fast anställda har arbetskläder. Vad inhyrda har på sig det bestämmer deras chefer.

Personen i ts kanske var timanställd och då kanske de inte hade skaffat /ansåg att det var någon mening att skaffa det.
GIVETVIS! Men man kanske kan klä sig lite mer propert än mjukisbrallor när man har ett serviceyrke? Man man representerar någon? Det är ju den individuella personen som sådan som visas utan yrkespersonen. Det är ju viss skillnad.
 
GIVETVIS! Men man kanske kan klä sig lite mer propert än mjukisbrallor när man har ett serviceyrke? Man man representerar någon? Det är ju den individuella personen som sådan som visas utan yrkespersonen. Det är ju viss skillnad.
Fast modet och vad som är propert förändras ju. Jeans som Du idag anser vara snyggt och ordentligt nog att synas ute i var inte skapta för det från början heller. Tvärtom. ;)
Jag skulle för övrigt aldrig få använda jeans på hotellet tror jag, men svarta yogabyxorna går bra och är sååå sköna! :heart
 
Fast modet och vad som är propert förändras ju. Jeans som Du idag anser vara snyggt och ordentligt nog att synas ute i var inte skapta för det från början heller. Tvärtom. ;)
Jag skulle för övrigt aldrig få använda jeans på hotellet tror jag, men svarta yogabyxorna går bra och är sååå sköna! :heart
Jo det vet jag, och anser inte det heller som extra propert, det är ju arbetskläder höll jag på att säga. :) Men det ä i dag ett sätt att inte se alldeles för fritidsklädd ut samtidigt som man inte är för mycket uppsnoffsad till tårna. Ett slags mellanting.
Själv skulle jag inte gå i shorts på jobbet. Har aldrig sett någon gå i shorts i vården, av de som inte är vårdklädda faktiskt så det gör jag inte heller då. Men jag skulle nog se märklig ut om jag kom uppklädd på ett eller annat vis :D Man klär sig välklädd, men ej överdrivet, och inte "vardagsklädd" typ. Ingen i mjukis alltså.
 
Jo det vet jag, och anser inte det heller som extra propert, det är ju arbetskläder höll jag på att säga. :) Men det ä i dag ett sätt att inte se alldeles för fritidsklädd ut samtidigt som man inte är för mycket uppsnoffsad till tårna. Ett slags mellanting.
Själv skulle jag inte gå i shorts på jobbet. Har aldrig sett någon gå i shorts i vården, av de som inte är vårdklädda faktiskt så det gör jag inte heller då. Men jag skulle nog se märklig ut om jag kom uppklädd på ett eller annat vis :D Man klär sig välklädd, men ej överdrivet, och inte "vardagsklädd" typ. Ingen i mjukis alltså.
Som sagt ser det annorlunda ut idag. Tjejerna som kom till mig hade sina snygga mjukisar på till restauranger, ut på stan... det var verkligen ingenting märkligt med det.
Bäst sjutton de använder dem för de kostar förmodligen skjortan också. :cautious:
Plus att det är ju SKÖNT att ha på sig dem! Jag tycker personligen att mina yogisar eller till exempel svarta leggings ser betydigt mer stilrent ut än jeans, men det är ju min personliga preferens på just mig. Jag går inte och tittar särskilt noga på vad andra gör.

Shorts må vara en sak men capri har jag sett på många kontor.
 
Jo det vet jag, och anser inte det heller som extra propert, det är ju arbetskläder höll jag på att säga. :) Men det ä i dag ett sätt att inte se alldeles för fritidsklädd ut samtidigt som man inte är för mycket uppsnoffsad till tårna. Ett slags mellanting.
Själv skulle jag inte gå i shorts på jobbet. Har aldrig sett någon gå i shorts i vården, av de som inte är vårdklädda faktiskt så det gör jag inte heller då. Men jag skulle nog se märklig ut om jag kom uppklädd på ett eller annat vis :D Man klär sig välklädd, men ej överdrivet, och inte "vardagsklädd" typ. Ingen i mjukis alltså.
Oj jag har sett många typ piratbyxor inom vården på vårdpersonal. Men visst de somrarna var varma.

Jag jobbar inom skolan, hel och ren, inte utmanande kläder. Men vid behov, friluftkläder, klänningar, jeans eller något annat jag känner för den dagen. En kollega kör alltid kostym, en annan går i shorts så fort det är tillräckligt varmt. På samma sätt har jag elever i kostym och elever i mjukisbyxor och huvtröja, var och en som de känner sig trygga och mår bra i.
 
Oj jag har sett många typ piratbyxor inom vården på vårdpersonal. Men visst de somrarna var varma.

Jag jobbar inom skolan, hel och ren, inte utmanande kläder. Men vid behov, friluftkläder, klänningar, jeans eller något annat jag känner för den dagen. En kollega kör alltid kostym, en annan går i shorts så fort det är tillräckligt varmt. På samma sätt har jag elever i kostym och elever i mjukisbyxor och huvtröja, var och en som de känner sig trygga och mår bra i.
Jag pratade om hur det varit på just mitt jobb, inte hur det är på andras. Har sett andra gå i både kostym och shorts, vanligt med olika stilar inom just skola tänker jag.
Piratbyxor och capri är ju ungefär samma sak och inte riktigt som jeansshorts eller andra shorts i samma stuk.
 
Jag gillar arbetskläder, klädkod - för vet ska på sig, slippa tänka.

Shorts, t-shirt kommer jag anse som lyx. Jobbar där underställ + arbetskläder ovanpå gäller, men pga skydd. Roligt när "hotas" om en riktigt het sommar 🙃:rofl:
 
Jag förstår för övrigt inte varför shorts skulle vara värre än en kjol i samma längd, eller tvärtom som det kan vara på vissa arbetsplatser.
Vet att tågvärdarna på Skånetrafiken störde sig på just det här med att kvinnor fick ha kjol när det var varmt men männen fick inte ha shorts, eller inte kvinnor heller... så till slut var det några män som började bära kjol. Det var för varmt att gå omkring på varma tåg mitt i högsommaren och kontrollera biljetter i hellånga byxor. Att ha samma färg och logga- samma typ av kläder på en arbetsplats ser jag ju som en fördel, men att kunna ha shorts istället för byxor eller kjol om man vill det tycker jag borde vara helt ok.
 
Jag gillar arbetskläder, klädkod - för vet ska på sig, slippa tänka.

Shorts, t-shirt kommer jag anse som lyx. Jobbar där underställ + arbetskläder ovanpå gäller, men pga skydd. Roligt när "hotas" om en riktigt het sommar 🙃:rofl:
Ja precis, man behöver inte tänka på hur man ser ut för man har samma kläder som alla har mer eller mindre.
Man sliter inte på sina egna ifall man har ett lite tuffare jobb.
Man signalerar "Jag jobbar här, du kan fråga mig/be mig om hjälp om det är något".
 
Vet att tågvärdarna på Skånetrafiken störde sig på just det här med att kvinnor fick ha kjol när det var varmt men männen fick inte ha shorts, eller inte kvinnor heller... så till slut var det några män som började bära kjol. Det var för varmt att gå omkring på varma tåg mitt i högsommaren och kontrollera biljetter i hellånga byxor. Att ha samma färg och logga- samma typ av kläder på en arbetsplats ser jag ju som en fördel, men att kunna ha shorts istället för byxor eller kjol om man vill det tycker jag borde vara helt ok.
Totalt vansinne. Här är det ofta tvärtom - att männen får ha shorts men inte kvinnor. Då måste de ha kjol eller långbyxor. 🙄
 
Ja, helt klart!

Har jobbat på ställen se bra ut för kunden med. Enda kanske lite jobbigt där dom tycker vanlig skjorta ska va med i klädseln 🙃 alla knappar, hua.
Jag tycker inte att det är fel med uniform där det behövs eller där den är utformad så att personalen är bekväm i den (alldeles för sällan tycker jag.), däremot skulle jag inte döma en människa som Inte använder uniform bara för att det är vad jag förväntar mig. :)
Skulle min uniform innebära knappar skulle jag välja sådan storlek att jag kunde dra den över huvudet. ;)
 
GIVETVIS! Men man kanske kan klä sig lite mer propert än mjukisbrallor när man har ett serviceyrke? Man man representerar någon? Det är ju den individuella personen som sådan som visas utan yrkespersonen. Det är ju viss skillnad.

Just kläder är jag inte så kinkig med. Men nåt som stör mig nåt enormt är folk som kör runt med företagsbilar (där man tydligt ser vilket företag personen representerar) och beter sig illa i trafiken! Farliga omkörningar, ligger tätt bakom för att de tycker att man ska bryta mot hastighetsgränsen och annat skitstövelbeteende i trafiken. Det gör per automatik att jag får en sämre syn på det företaget. Inser de inte att bilen har en företagslogga? Inser de inte att deras beteende påverkar synen på företaget de representerat??
 
Just kläder är jag inte så kinkig med. Men nåt som stör mig nåt enormt är folk som kör runt med företagsbilar (där man tydligt ser vilket företag personen representerar) och beter sig illa i trafiken! Farliga omkörningar, ligger tätt bakom för att de tycker att man ska bryta mot hastighetsgränsen och annat skitstövelbeteende i trafiken. Det gör per automatik att jag får en sämre syn på det företaget. Inser de inte att bilen har en företagslogga? Inser de inte att deras beteende påverkar synen på företaget de representerat??
Jo, sådant kommenteras och minns.
Jag blev rätt häpen en gång när jag låg på E4an i 110 och det kommer en bil och blåser om mig för att relativt snabbt försvinna. Stor företagslogga på bilen - och med ett släp bakom bilen......
Struntade i alla bestämmelser?, glömt bort släpet? J*t bråttom till något viktigt?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: Entourage
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Färdtjänsten är noga reglerad i lagar och riktlinjer och förordningar... max 2 väskor av ordinär storlek... Och för att åka till punkt...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 368
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 262
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp