Bukefalos 28 år!

Det konstigaste sättet eller saken ni skadat er på?

Jag lyckades slita av ett ledband i foten genom att trampa fel på en 4 cm hög kant :angel: läkaren va helt säker på att något va brutet, dessutom va jag husvakt i ett hus med massor av trappor och fick sen gå på kryckor i två veckor, i över ett år hade jag problem med foten till och från
 
Inte jag men min gamla telefon. En hederlig nokia 3310 som typ tålde allt. Hade tappat den hårt i backen på ett antal olika underlag. Hårt och steniga, asfalt, you name ut. Sen tappade jag den på en mjuk grusväg, satt i bilen och skulle kliva ur. Så den föll varken högt eller hårt. Då sprack skärmen. Telefon som efter bytt skärm levde i flera år till slutade sina dagar dränkt i en jackficka i ösregn under en ridtur.
 
Jag skadade ett ledband i handen när jag skulle ställa in sadeln på en spinningscykel. Det tog ett år innan jag kunde knäppa jeans eller skruva av en skruvkork utan att känna en ilande smärta. Läkaren sa att det främst är hockeyspelare och slalomåkare som får min skada, han hade aldrig hört om någon som fått den i en spinningsal.
 
Ett ynka dalmatinerhår i hälen. Mycket smärtsamt och omöjligt att hitta :arghh: :crazy:

Händer av och till. Vedervärdigt! Kan sitta som berget också :arghh:

Jag har snittat upp tungan rejält på en halstablett. Kunder knappt äta på flera dagar.

Min syster brände ena bröstvårtan på strykjärnet (bråttom, stryka blus topless på sommaren typ). Hon meddelar att det inte är att rekommendera.. såg inte skoj ut efter kan jag meddela :nailbiting:
 
Har nog inte skadat mig på så konstiga vis egentligen, inte jämfört med andra.

1. Tappade en stridsvagsmina på foten under en övning. Den väger typ 10 kg, jag hade sommarkänga (den som vet vet) och bröt 2 tår.

2. Ramlade av hästen och slog i armen (baksidan överarm från armbågen och upp) i en bom. Blev världens jävla sår, fick någon blödning som la sig som en stor extra hudpåse fylld med blod på armen (är 9 år sen så har tyvärr inte kvar bilderna, såg helt sjukt ut). Gick till VC några dagar senare då det inte blev bättre och hade fått blodförgiftning haha... Var så infekterat, mitt i sommaren med. Är idag ett jätteärr och jag har ingen känsel i huden på baksidan överarm från armbåge och så upp på halva armen. Den extra skinnpåsen med blod försvann som tur var :p

3. Trampade på ett jävla örhänge (MK Brilliance, skitvassa!) som fastnar i min häl. Fick knappt loss det.
 
Ingen skada men ett väldigt oväntat obehag. Jag spelade fotboll barfota på en sandstrand och var halt på båda fötterna i en dryg vecka efteråt. Kändes som om skinnet liksom förskjutits jämte köttet i foten :crazy: Urläbbig känsla och tog lång tid innan det släppte.

Sen har jag lyckats klämma fingret mellan kylskåpsdörr och kylskåpsmagnet så att blodvite uppstod. För starka magneter är visst ingen bra idé :cautious:
 
Även jag har fått hundhår i foten, gör vidrigt ont! Värst är korthårig päls... :arghh:

Lyckades en gång dänga ögonbrynet i en dörr, ni här ju hur det låter :o "jag gick in i en dörr"
kl 5 på morgonen, går ut i trapphuset, trycker på lampknappen som är lite slö, samtidigt som jag puttar till dörren lite nätt för jag vill inte smälla i den så tidigt på morgonen. Vänder mig om för att stänga dörren, som jag inte alls lyckats putta till, utan frontalkrockar med fart rätt in i kanten :banghead: (precis så såg det ut!).

Min kollega har ändå lyckats bäst av alla. Gick på ett Öresundståg, bakom en annan kollega. Skjutdörrarna mellan vagnarna höll på att stänga sig, så den främre kollegan trycker upp dem. Precis när han går framåt lossnar panelen som sitter ovanför dörrarna (den som berättar var tåget stannar osv), landar på bakre kollegans näsa (!) och studsar vidare ner i hennes famn. Näsan mådde sådär efteråt...
 
Förutom att jag får stora blåmärken på benen, som jag inte vet vad som orsakat dom, så var det en gång när jag skulle dra upp en pall till bakgavelliften från en garageuppfart. Det hade snöat och fick skotta en gång, då det inte fanns någon på plats som kunde hjälpa mig, lyckades skotta en gång och skottade såpass att jag inte skulle halka, väl uppe skulle jag dra på pallen på liften. Sa jag att det snöade? Jorå, det hade snöat på liften så den blev glashal, satte mig rätt paff rätt på röven. Slutade med att jag fick sopa av snön, sparka av snön från mina skor så gick det bättre.

Det andra jag gjorde var inte så längesen, skulle banda tomspolar och hade inte riktigt klurat ut hur jag skulle sätta spännbanden, det var vinter då också och tomspolarna hade stått ute, lyckades klättra in mellan för att kunna sätta bandet i golvet. Sen istället för att backa ut på alla fyra hade jag huvudet först och när jag kom till kanten för att ta mig ner på flaket igen, så visste jag inte riktigt hur jag skulle göra, skulle sätta en hand på dörren (blir som en vägg), men när jag gör det då halkar jag på de hala tomspolarna (de är i metall med is/frost på), fick ett väldigt fint skrapsår på smalbenet och fick halta in och leta efter ett plåster. De på företaget hjälpte till att plåsta om mig, blödde lite grann, eller tja lite mer än lite men inte mycket heller.

Det är nog de jag kan komma på såhär på rak arm, finns säkert fler jag inte minns just nu. :p
 
Jag körde en högaffel helt genom foten en gång, den hade straxt innan använts som dynggrep, blev en vecka på infektionsklinik med iv antibiotika o antifungicider.

Jag högg en högaffel in i smalbenet när jag skottade hö in i höpressen. Började göra ont först efter ett par timmar och inte en droppe blod. Tillslut hade jag så ont så jag knappt stod ut och jag har rätt hög smärttröskel. Fick stelkrampsspruta och en rejäl penicillinkur.
 
Jag slog sönder ena stortånageln i en sån där dörr som snurrar, där man bara följer dörren ni vet? På Kastrup på väg hem, alla var trötta och sura. Utom min lillebror då, som orsakade alltihop genom att gå åt fel håll och det var därför den stannade.

Sen har jag stuckit mig under nageln på händerna på ryktborsten x antal gånger. Så pass att det kommit blod.
 
Har trampat in en "pigg" till ett bältesspänne i "trampdynan" ii främre delen av foten en gång...
Piggen var som en långsträckt kon med en liten knopp på, och fastnade i foten. Stor smärta, otäckt sår.
Bältet som låg på golvet var i min sons rum, jag skulle väcka honom inför sommaren skolavslutning.

Det blev inget badande för mig den sommaren, såret tog lång tid på sig att läka.

Och så har jag fått en riktigt vass filékniv (sån där smal) rakt genom handen en gång. Den stod med spetsen upp i diskmaskinen som jag skulle tömma.
Kniven hamnade med spetsen synlig från ovansidan, rakt genom handflatan, och jag fick panik. Men den gången hade jag änglavakt, för kniven lyckades missa allt viktigt i handen, vare sig blodkärl, ben eller ledband blev skadade...Men ont gjorde det.

Sedan dess så får inga vassa föremål stå i diskmaskinens bestickkorg med spetsen uppåt...
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 085
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 856
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 345
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp