Bukefalos 28 år!

Det konstigaste sättet eller saken ni skadat er på?

Pazuzu

Trådstartare
Idag lyckades jag med konststycket att sticka mig själv på en vitlöksklyfta så att blodvite uppstod.:cautious::p De kan ju vara lite spetsiga i ändarna och uppenbarligen räckte det denna gången. Jag hade ändå handskar på mig som inte gick sönder men märkte efter en stund att det blev rött vid en av fingrarna... Detta är nog det mest udda jag skadat mig på.

Vad är den mest udda sak eller konstigaste sätt ni gjort er illa på? Nu vill jag höra era märkligheter. :D
 
Jag bar ut en kanna saft till vardagsrummet och råkade snubbla på mattan. Ramlade, hällde ut allt innehåll, reste mig och gick tillbaka till köket för att hämta en trasa. På vägen till köket glömde jag bort ärendet och tog därför fram ett nytt glas, hällde upp vatten, gick ut till vardagsrummet och halkade på det blöta golvet. Föll baklänges och slog i svanskotan, hällde återigen ut allt innehåll och slog dessutom sönder glaset i fallet.

Ibland är man ju briljant!
 
Min hund rivstartade när jag satt bredvid den på gräsmattan. Satt med benen åt sidan och hans ena baktass stampade av rakt i min hålfot. Inre blödning uppstod och jag hoppade på kryckor en vecka.

En annan gång på kryckor hade jag passerat en vedsäck i en trång skrubb och fick in en sticka från hålfoten in i hälen. Det blev till slut en mindre operation för att få ut den rätt rejäla träbiten. Och kryckor som sagt.

En gång i ungdomen har jag varit gipsad.
Var på dans med hela gänget. Mitt i en snurr i buggen, med dubbelfattning över huvudet, blev vi pådansade och jag stöp som en fura. Hade skitont och hade kudde under benet hela natten. Sjukhuset fick titta på eländet och efter några turer hit och dit med halt ungtant blev det gips från fotknöl till ljumske. Jobbeet bistod med taxi och jobbtoaletten var liten men så elegant designad att jag kunde ha benet rätt ut och hälen på toapappershållaren.
Så småningom fick jag delat gips med gångjärn vid knät. Det gnisslade vid varje steg. Jag kunde alltså gå men varje steg lät illa.
 
När jag var liten gick jag balansgång på ett smalt rör. Jag tappade balansen och föll så jag grenslade röret och fötterna nådde inte marken. Jag blödde ur underlivet efter det.
 
Oh, kom ihåg en till. Jag skulle släcka ett blockljus och blåste lite för hårt så att det skvätte stearin upp i ögat. Det sved... :nailbiting:

(Det gick som tur var bra, men jag var lite röd i ögat dagen efter.)
 
Jag skar mig på fingret när jag torkade golvet förra helgen. Vet ej på vad, men tydligen låg det något vasst vid listen någonstans. Upptäckte det när jag började se blodspår på vasken (jag höll på att byta vatten osv) och såg då att det blödde från ena fingret..... Slutledning: Torka golv och annat dumt ska man bara låta bli.... ;)
 
Har haft en vass sten som kilade fast sig mellan lagren av läder i hälen på kängorna (heter det hälkappan?) Gav ett envist skavsår som inte gav med sig och jag kunde inte begripa varför. :banghead:

När det började vara hål på nästan alla strumpor jag ägde och den gnagt sig igenom så spetsen stack ut på insidan räckte det inte med skavsårsplåster och jag fattade äntligen.(efter typ två månader) :idea:
 
Jag blev en gång attackerad av en kotte (eller ekorre? :cautious:) i skogen.. Den träffade knogen så blodvite uppstod. Såg ut som att jag gett någon en rak höger :o

:rofl::rofl:
Dessa ekorrar! Jag var ut och red på min dåvarande unghäst i skogen, varpå han plötsligt drar in röven och gör en 90 graders, i nästa sekund så kommer det en stor kotte farandes, tittar upp i granen och där sitter det två ekorrar och kastar kottar! Antagligen hade dom prickat röven på hästen. Hästen fick nerverna på utsidan och jag höll på att hamna i snödrivan! :o

I dag skulle jag ut och hämta posten, hoppar snabbt i kängorna med dragkedja på insidan, på något sätt så åker ena dragkedjeflongen in i den andra skons öppna dragkedja, ställer sig på tvären och kilar fast och jag dyker platt fall. Överlevde med två blåa armbågar. Kommer aldrig mer bara hoppa i dom utan att dra upp dragkedjan...

Jag har även klivit in en bit lasagneplatta i hälen så det började blöda, det var inte alls skönt! :down:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 930
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 779
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 129
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp