Det perfekta hobbyrummet?

Trott

Trådstartare
Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min sömnad, pussel och andra hobbyer som jag har/skaffar mig.
Och då funderar jag såklart hur skulle det se ut :p
Jag är lite nyfiken hur skulle det perfekta hobbyrummet se ut enligt er? :) Kanske ni redan har det? Vill gärna se exempelbilder på saker/funktioner/möbler som ni hade velat ha eller har för att skapa det ultimata hobbyrummet :)

Nu tänker jag oavsett om hobbyn är sömnad, böcker, schack, modellbygge osv :) Idéer kan ju anpassas till olika behov.

Jag börjar med lite inspirationsbilder som jag gärna hade velat ha, mitt rum skulle då vara främst för sömnad men även ha utrymme för pusselbyggande, måla i målarböcker och mer :) Och det behöver vara stort märker jag... :o
Var så goda och visa hur ni hade velat ha det! :D:bump:

Bra översikt över trådarna.
P1060542.JPG


Kardborre, resår och band som ska klippas i färdiga längder
e3183372ea5203e9f3eaafaf6f7c9603.jpg


Kantband/snedslå hade jag velat ha på något sånt här, med möjlighet att häna hela hängaren ovanför/framför symaskinen så jag bara kan ta och dra rätt band direkt till symaskinen utan att behöva ta loss rullen från hållaren. Jag har något liknande nu, men den står på bordet vilket gör att bordsyta försvinner. Med nått som hänger på väggen/i fönstret/i taket sparar man bordsyta och det är inte i vägen.
a1ddba86d757259586dcc0f397c46520.jpg


Såna här för att förvara mönsterpapper och vliesofix.
cd9e92bab2f0d9ee87abe0a803890c34.jpg


Klippbordet/pusselbord skulle se ut så här, lådor för att förvara saxar och rullknivar, hyllor för att förvara exempelvis pussel och sen skulle jag sätta krokar på en sida för att kunna hänga upp linjaler.
ebef49fedb4ad43b1b2cbc7345eacae9.jpg


En strykbräda som är fyrkantig och lite bredare än en vanlig, det skulle underlätta när man stryker stora tyger. Skulle vara ca 160 cm bred för att kunna räcka till tygets bredd som ofta är 150 cm. Ungefär som på bilden men jag hade inte velat ha det in mot väggen. Förvaring under är smart, för till exempel målarböcker och färgpennor.
3df8fc0d83836e54049344fddb1ecee5.jpg


Symaskinen skulle stå i ett bord så här, så man har en slät yta och inte har den på bordet.
4a0bd95b2a01e01961ea890a2d14236b.jpg


Och tyget skulle förvaras på något liknande sätt som på den här bilden
0b12ca48bdd1cc7d4aecc16a087b9558.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp