Dethär är min historia att be rätta om

Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp jätte mycket i mitt huvud nu pågrund av andra saker som har hänt och så. Så endel saker om det på minde om dethär som jag kommer skriva om nu så detandra blev ännu mera jobbigt pågrund av det.
Men ja det är om mitt gamla hvb som jag bodde på förut och att det var en tjej som var JÄTTE elak mot mig där. Och allting slutade med att hon blev tvungen att flytta hem tidigare och att cheferna för själva hvb före taget eller hur jag ska förklara men dom nästan som för minskade allt och sa att det bara var ett bråk och ord stog mot ord och sånt. Så dom på verkade så personalen inte an mälde till nåt ställe som dom borde ha gjort och att jag inte ville försöka att polis anmäla det ens men det kanske jag inte hade vågat ändå. Och jag orkar inte göra det nu så dethär är ingen kritik mot cheferna eller nåt sånt utan jag ville bara förklara det.
Men iallafall så det sen tjejen gjorde var att hon sa massa taskiga saker att jag luktade äckligt och lekte med maten för jag höll på med hästar och att jag borde skära djupare när jag själv skadade så jag skulle dö och massa såna saker. Och hon slet loss hår från mig hon försökte fälla mig spottade på mig gömde mina skor förstörde saker och skyllde på mig och massa sånt. Och hon hotade att hon skulle döda mig eller göra saker och hon var i mitt rum när jag sov och förstörde en tröja och skrev ett hot brev. Och hon hotade mig med en sax tror jag det var. Men att hon skulle döda mig skära mig i ansiktet sticka den i mina ögon och så.
Men ja som ni nog fattar så det var MYCKET och det var bara en enda av domandra tjejerna som var på min sida fast ALLA visste det men alla domandra var på hennes sida. Så det kändes så jävla mycket som att jag inte var viktig eller ingen stog upp för mig nästan ingen var på min sida eller nånting sånt. Så det är nog en förklaring också att jag tycker det är så jävla jobbigt ifall jag känner mig som inte sedd eller hur jag ska för klara. För den känslan på minner om då och att jag är så jävla o viktig så jag nästan inte ens finns för andra.
Men ja efter detdär med saxen så be rättade jag endel till en personal och det blev en ganska så stor grej. Men när cheferna fick reda på det somsagt så tyckte dom att det var av klarat och alla skulle lägga det bakom sig.
Så det var en andledning att jag inte kunde bo kvar där men det var såklart mycket annat OCKSÅ! Men det kändes bara inte tryggt liksom och att jag kände mig inte som att jag var viktig eller att nån brydde sig om MIG.
Och ja somsagt så är det NU som jag har be rättat allt dethär och alla detaljer till personalen här. Och hon som jag har pratat med om det som peppade mig att det är MIN historia och att denandra tjejen inte har nån makt över den så därför ville jag be rätta om dethär.
Och om nån orkade läsa allt så för detförsta så tack ❤️ Och för detandra så skulle jag upp skatta om det inte blev nån disskution om cheferna och det för jag vet NU att dom gjorde fel och personalen SKULLE ha an mält det o avsett. Men det hjälper inte för mig att tänka på det nu för då känner jag mig bara ännu mera o viktig och ensam så jag vill inte disskutera om det. Utan jag bara ville be rätta om det som hände där.
 

Vad hemskt att bli utsatt på det viset. Du behövde ju verkligen en trygg miljö och så blev det så fel. Jag är så glad att situationen runt dig verkar vara så mycket bättre nu, även om du fortfarande mår dåligt. Och så gillar jag det där med att äga berättelsen. Det tror jag är jätteviktigt.
 
Vad hemskt att bli utsatt på det viset. Du behövde ju verkligen en trygg miljö och så blev det så fel. Jag är så glad att situationen runt dig verkar vara så mycket bättre nu, även om du fortfarande mår dåligt. Och så gillar jag det där med att äga berättelsen. Det tror jag är jätteviktigt.
Ja det blev inte en så jätte trygg miljö för mig där. Men det var inte bara pågrund av den tjejen utan bara hur det var där passade inte såbra för mig. Som ifall man jäm för med här så är vi inte såmånga som bor här och det är mera personal och det är alltid nån personal vaken och dom har mera koll vad man gör och så. Som nog endel tycker att det är jobbigt också och det tycker jag också ibland men det är ändå mera säkert liksom.
 
Men hu vilken hemsk tjej, kanske var avundsjuk på dig av någon anledning...Bara hon själv vet nog varför hon beteede sig så oacceptabelt. Jag hoppas verkligen att du med tiden får må bra, precis som du förtjänar :heart.
 
Men hu vilken hemsk tjej, kanske var avundsjuk på dig av någon anledning...Bara hon själv vet nog varför hon beteede sig så oacceptabelt. Jag hoppas verkligen att du med tiden får må bra, precis som du förtjänar :heart.
Nej det tror jag absolut INTE att hon var iallafall. Men jag vet inte varför hon hatade mig såmycket ifall det bara var för jag inte passade in liksom eller jag vet inte.
 
Nej det tror jag absolut INTE att hon var iallafall. Men jag vet inte varför hon hatade mig såmycket ifall det bara var för jag inte passade in liksom eller jag vet inte.
Oftast när folk är elaka är det väl egentligen att de själva mår väldigt dåligt, men hanterar det genom att rikta det mot andra. Oavsett är det ju personalens/samhällets ansvar att se till att hennes problem inte drabbar dig.
 
Oftast när folk är elaka är det väl egentligen att de själva mår väldigt dåligt, men hanterar det genom att rikta det mot andra. Oavsett är det ju personalens/samhällets ansvar att se till att hennes problem inte drabbar dig.
Ja så kanske det är men det bryr inte jag mig om ifall hon mådde väldigt dåligt själv för det är ändå ingen ur säkt. Och det var väl mest hennes eget an svar att inte vara taskig tycker jag.
 
Ja så kanske det är men det bryr inte jag mig om ifall hon mådde väldigt dåligt själv för det är ändå ingen ur säkt. Och det var väl mest hennes eget an svar att inte vara taskig tycker jag.
Helt sant! Jag menar bara att om hon nu har problem som är så stora att hon inte klarar av att bete sig, så borde de vuxna ändå ha sett till att du inte blev utsatt för hennes beteende.
 
Helt sant! Jag menar bara att om hon nu har problem som är så stora att hon inte klarar av att bete sig, så borde de vuxna ändå ha sett till att du inte blev utsatt för hennes beteende.
Ja kanske men jag tycker iallafall att det var huvud sak HON som gjorde fel och inte personalen för hon visade aldrig för dom hur hon var så dom visste inte såmycket heller.
 
Vad ledsen jag blir för din skull Emma 😔
Skönt iaf att du fått komma till ett bättre ställe nu ❤️
Ja det ÄR skönt och bra och så men det känns bara som det är försent. För dethär är tredje stället som jag bor på och ja det är jätte bra här! Men jag har bott på två ställen innan som inte var såbra förmig och det hände saker så som har gjort så allt blev mycket mycket värre. Fast det borde varit tvärtom. Men som JAG tror så ifall jag hade kommit hit kanske direkt istället för första hvb så hade nog allt blivit bra och jag hade kunnat ha trauma terapi och så. Och då skulle nog det ha hjälpt för då var det ändå bara EN äckel sak och att jag blev mobbad förut men det var domenda sakerna då.
Men sen när jag bodde på domandra ställena så var det allt med dendär tjejen och en annan skit vidrig äckel sak och ut rednings stället var SKIT jobbigt för mig med bara allt. Så som det känns så blev det bara förmycket efter dom två ställena så tyvär så känns det som försent nu även fast jag bor på ett jätte bra ställe nu.
Men tyvär så är det lite så det funkar ofta med hvb och sis och allt sånt att ganska ofta så blir det värre för många och att man kanske gör saker som man aldrig skulle ha gjort innan. Och man får mycket mera trauman pågrund av saker som händer när man är placerad som det INTE borde gåtill tycker jag.
Men som här är dom in riktade på om man har haft flera miss lyckade placeringar innan och att man har all varliga psykisk o hälsa och oftast en kombinering av flera stora saker och npf diagnoser och sånt. Så som deras in riktning är så FÅR man inte ens komma hit som ifall jag hade blivit placerad här frånbörjan. Och jag fattar varför för dom be hövs ju som nu men det skulle vara SÅÅÅ mycket bättre om alla som be hövde det fick komma till nåt ställe som här DIREKT och inte andra hvb hem och sånt som kanske inte passar såbra för dom.
 
Jag måste bara skriva att du är så jäkla klok. Det är skit att du behövt gå igenom så himla mycket. Det är verkligen orättvist. Och ändå har du förmågan att konkretisera och peka ut bristerna i systemet.

Det är din historia och du berättar den så väl, trots att den innehåller så mycket smärta :heart
 
Jag har psykologen på måndagar och fredagar och egentligen så ska jag ha trauma terapi då. Men jag är så jävla jobbig så jag inte ens kan det. Utan i måndags så orkade inte jag ALLS och inte idag heller egentligen men då be stämde psykologen och en i personalen att vi skulle åka och köpa glass och sitta ute ett tag bara. Så det var detenda jag gjorde idag med psykologen så det är ju ganska menings löst att jag är här efter som jag inte ens klarar att ha den terapin som jag ska ha.
 
Jag har psykologen på måndagar och fredagar och egentligen så ska jag ha trauma terapi då. Men jag är så jävla jobbig så jag inte ens kan det. Utan i måndags så orkade inte jag ALLS och inte idag heller egentligen men då be stämde psykologen och en i personalen att vi skulle åka och köpa glass och sitta ute ett tag bara. Så det var detenda jag gjorde idag med psykologen så det är ju ganska menings löst att jag är här efter som jag inte ens klarar att ha den terapin som jag ska ha.
Mhmm, eller så var det inte för att du VAR jobbig utan för att du HADE det jobbigt. Du har ju haft en massa tuffa grejer att processa i din hjärna den här veckan. Det är väldigt, väldigt uttröttande. Som att springa maraton, fast för hjärnan och själen. Och då behöver man paus. Och glass. Och att bara sitta.
 
Jag har psykologen på måndagar och fredagar och egentligen så ska jag ha trauma terapi då. Men jag är så jävla jobbig så jag inte ens kan det. Utan i måndags så orkade inte jag ALLS och inte idag heller egentligen men då be stämde psykologen och en i personalen att vi skulle åka och köpa glass och sitta ute ett tag bara. Så det var detenda jag gjorde idag med psykologen så det är ju ganska menings löst att jag är här efter som jag inte ens klarar att ha den terapin som jag ska ha.
Terapi kan vara skitjobbig. När jag gick i psykoterapi så hände det en del gånger att jag avbokade för att jag bara inte orkade. Man behöver inte orka med/klara av allt alltid. Då kan man t.ex. äta 🍦 i stället.
 
Jag har psykologen på måndagar och fredagar och egentligen så ska jag ha trauma terapi då. Men jag är så jävla jobbig så jag inte ens kan det. Utan i måndags så orkade inte jag ALLS och inte idag heller egentligen men då be stämde psykologen och en i personalen att vi skulle åka och köpa glass och sitta ute ett tag bara. Så det var detenda jag gjorde idag med psykologen så det är ju ganska menings löst att jag är här efter som jag inte ens klarar att ha den terapin som jag ska ha.
Emma, det var bra att du kom iväg och träffade psykologen på något vis åtminstone. Du har haft en jättejobbig vecka så de fattade nog att det var baby steps som gällde idag. Sitta ute med psykologen och ta en glass dvs. En annan dag kommer du orka mer. Min kompis som är psykolog för ungdomar i liknande situation gör också så. Om ungdomen har en skitjobbig dag kanske de bara går en promenad och är tysta, för det är vad hen orkar. En annan dag orkar hen mer. Eller så börjar hen kanske prata under promenaden. Baby steps, och försök se på dig själv med snälla ögon. Kram!
 
Emma, det var bra att du kom iväg och träffade psykologen på något vis åtminstone. Du har haft en jättejobbig vecka så de fattade nog att det var baby steps som gällde idag. Sitta ute med psykologen och ta en glass dvs. En annan dag kommer du orka mer. Min kompis som är psykolog för ungdomar i liknande situation gör också så. Om ungdomen har en skitjobbig dag kanske de bara går en promenad och är tysta, för det är vad hen orkar. En annan dag orkar hen mer. Eller så börjar hen kanske prata under promenaden. Baby steps, och försök se på dig själv med snälla ögon. Kram!
Ja men jag kommer ju inte bli bättre sålänge som jag inte ens kan ha terapin. Så det känns bara bort kastat att bara äta glass då även fast jag inte vill ha nån trauma terapi ALLS egentligen men jag måste ju.
 
Ja men jag kommer ju inte bli bättre sålänge som jag inte ens kan ha terapin. Så det känns bara bort kastat att bara äta glass då även fast jag inte vill ha nån trauma terapi ALLS egentligen men jag måste ju.
Jag kan förstå att det känns så. Men att äta glass på terapin är ungefär som att få slippa idrotten när man har vrickat foten. Det räcker så, man kan inte hålla på och prestera jämt. Ibland behövs det paus. ❤
 
Jag kan förstå att det känns så. Men att äta glass på terapin är ungefär som att få slippa idrotten när man har vrickat foten. Det räcker så, man kan inte hålla på och prestera jämt. Ibland behövs det paus. ❤
Ja men om man aldrig klarar att ha terapin som man ska ha så blir det ju aldrig bättre. För det är inte BARA igår utan jag orkade inte i måndags heller och jag fattar inte hur jag ska kunna ha det på måndag heller. För även när jag mådde bättre motför nu så var det SKIT jobbigt och jag HATAR trauma terapi. Så jag tror inte att det kan hjälpa för mig ändå o avsett om jag har nån paus ibland.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 439
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 255
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 921
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp