DHL paket på villovägar, vad gäller?

Där jag jobbar har vi bla paketutlämning varpå vi ibland får kunder från en annan ort som surar över att behöva åka till vår ort för att hämta ut sitt paket.

Problemet är att deras ort har inte DHL-ombud, bara Schenker och Postnord. Därför kommer deras DHL till oss, vilket blir närmaste ombudet i förhållande till deras postnummer- det baseras inte var kunden jobbar någonstans eller oftast har vägarna förbi.
Det är inte alla nätbutiker som har valfrihet när det gäller fraktbolag. Era sura kunder kanske inte hade fått välja schenker eller Postnord när de gjorde beställningen.
Jag har märkt att ibland när jag beställer receptbelagd medicin från apotea så går det inte att välja annan leverantör än Postnord. Andra gånger går det att välja dhl eller Schenker.
Yves rocher skickar bara med Schenker. Iallafall här.
 
Ingenstans i mitt postnummerområde är det nära till den orten men ja, det kunde kundservice inte göra något åt.
Fast kundservice kan ju lägga om så att ditt paket flyttas om du vill det. Kundservice är ju till för att lösa problemen och DHL vill ha nöjda kunder. Kunder som får paket i retur är inte nöjda kunder.
 
Det är inte alla nätbutiker som har valfrihet när det gäller fraktbolag. Era sura kunder kanske inte hade fått välja schenker eller Postnord när de gjorde beställningen.
Jag har märkt att ibland när jag beställer receptbelagd medicin från apotea så går det inte att välja annan leverantör än Postnord. Andra gånger går det att välja dhl eller Schenker.
Yves rocher skickar bara med Schenker. Iallafall här.
Våra sura kunder förstår oftast inte ens att det är olika företag som levererar paketen när man berättar att det kan bero på att deras ort inte har utlämning för (exempelvis DHL).

Och jag är införstådd med att vissa företag låter kunderna välja fraktbolag medans andra har ett specifikt som de jobbar med. Det är kunderna som inte inser detta förrens efteråt :)
 
Hur gör ni när ni beställer varor som endast skickas ut med DHL och bor på landet?
De har nu flertalet gånger skickat mina beställda paktet ut till en ort drygt tre mil hemifrån och åt helt fel håll. Vid kontakt påstår de att de inte kan ändra då de utgår från postnumrets mittområde!? Ingenstans i mitt postnummerområde är det nära till den orten men ja, det kunde kundservice inte göra något åt.

Jag kommer inte att åka drygt 6 mil för att hämta paket så dessa beställningar har gått i retur. Ena företagetet var mycket förstående och tog bara tillbaka paketet. Andra företaget kommer att kräva mig på en returavgift som jag kommer att bestrida men vad gäller egentligen? Tidigare kom alla varor till en ort nära mig så det här började i höstas och därför trodde jag det bara var tillfälliga misstag annars hade jag inte beställt från någon som bara sänder ut med DHL.

Samma sak hände mig nyligen; DHL lämnade mitt paket på ett utlämningsställe på en annan ort. Jag ringde DHL och dom såg till att paketet blev flyttat till ett ställe här i Västerås istället.
 

Liknande trådar

Äldre Har beställt ett paket för drygt 2,5 vecka sedan. Har inte fått någon orderbekräftelse på mail som utlovas på hemsidan och ingen faktura...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: durachiny
·
Äldre Någon här som vet hur det funkar med DHL express? Beställde julklapp till sambon för en vecka sen ungefär. 2 dagar leverans sa personen...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp