Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

M

maxpower

Hejhej!
Jag har precis flyttat hemifrån, men det går inte att se på tv utan boxer. Jag har kollat runt på Telia, Comhem, Viasat och massa andra hemsidor men fattar inte ett dugg. :confused: Jag vill ha "baskanalerna" dvs svt1, svt2, tv3, tv4, kanal5, tv6 och MTV. Så billigt som möjligt. Men överallt där jag har tittat finns typ bara ettan, tvåan, fyran och massa konstiga kanaler i de billigaste grundpaketen, och ska man välja till de vanliga kanalerna får man hosta upp typ 400:-/mån. Då måste man även köpa själva boxern eller vad det heter för 1000-3000 kr. Plus att man då har bindningstid på 12 eller 24 månader. :( Jag ska bo i mitt nya hem bara 7 mån och har rätt krass ekonomi.

Finns det verkligen ingenstans där man kan få normala kanaler, betala en billig summa varje månad, och sen säga upp det när man flyttar? Nån som vet? Jag börjar bli lite paj i huvet utan tv...! ;)
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Många hyresvärdar sköter ju det där, pratat med hyresvärden? De jag vet som bor kommunalt får sina boxar av hyresvärden.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Du kan ha boxer på korttidskort då beteler du per månad, ingen bindningstid. Boxerbox kan du hitta en billig på blocket.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Tv1 o 2 samt fyran o sexan o ev någon till får du gratis med markbox.
Vill du ha trean o femman på samma abonemang är det bara boxer som gäller(med reservation för att det kan ha ändrats).
PL
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Snackat med hyresvärden, och jag måste fixa själv. :(
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Vart kan man fixa korttidskort? Antingen har jag letat väldigt dåligt eller är blind, men där jag har tittat finns det inget korttidskort... nåt tips på leverantör?
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Som sagt Boxer. Gå in på hemsidan (som vanligt www före och se efter) för information.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Om det bara duger med dom markbundna kanalerna,så kan du gåi n i stort sett på vilket varhus som helst(tex ÖB)och köpa dig en markbox för några hundralappar,sen är det bara att titta!
Inga kort eller abonemang behövs!

Sen när du flyttar så kan du sälja boxen,kanske nån sommarstugeägare eller nåt vill ha!
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Tv1 o 2 samt fyran o sexan o ev någon till får du gratis med markbox.
Vill du ha trean o femman på samma abonemang är det bara boxer som gäller(med reservation för att det kan ha ändrats).
PL

Viasat har både 3 och 5 också, sen i höstas nån gång.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

är det så simpelt verkligen? vilka är de markbundna kanalerna? Jag kan verkligen inget om det här haha :o
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Tv3 och Tv5 är inte markbundna. Ettan, tvåan, fyran, sexan och barnkanalen tror jag är de du kan se utan kort.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

måste inte hyresvärden ha kabel för att det ska funka?
*snurriduttan*

Om du tar boxer.se så kan du ju flytta med den nästan vart som helst och det går via bords eller takantenn.... tror boxer har bra täckning på de flesta ställen?

Vi har tele2 men det är för att det går i marken här gratis box och 69 kr/mån för markbundna och 3an femman, mtv osv :) (tillägger att vi bor i villa men det är kabeltv dragen i backen, min mamma i hyreshus har samma abb)
 
Senast ändrad:
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Jo, som jag förstått det måste hyresvärden ha kabel. Och ja, Boxer har bra täckning på de flesta ställen. Om man är osäker använder man sig av deras täckningskarta. Vi bor i skärgården på sommaren och tar med vår box. Det fungerar utmärkt även med inomhusantenn.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

va? vadå kabel? hade dom kabel så skulle jag väl inte behöva box? nej snart ger jag upp, jag fattar verkligen inte ett piss... :crazy:
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Hehe, ring din hyresvärd och fråga om det finns kabelnät i huset. Annars är det nog boxer eller parabol som är allternativen :)

sista lägenheten vi hade hade vi ingen box trots att sändningarna gått över till digitalt, i grannhusen fick alla hyresgäster en box (eller lägenheten fick en box) för att kunna se tv.

I mammas och pappas hyreslägenhet är det kabelvision/tele2, dom får boxen av sina hyresvärdar (två olika) och betalar bara en låg avgift per månad.

Vi har box och abb hos tele2 boxen kostade inget för vi tecknade 12 månaders abb. basutbudet kostar 69 kr/mån och sen har vi canal plus för 169 kr/mån.

Det verkar finnas mkt olika allternativ, en djungel.

Vi tänkte först ta boxer men då hade vi måsta sätta upp takantenn igen för den var borttagen då förra ägarna bytte till marksända kabelnätet då det drogs i området......

Men bästa lösningen är att fråga hyresvärden eller någon granne hur det funkar :)
 
Senast ändrad:
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Ja, jag borde nog ringa hyresvärden och höra. Men det är verkligen inte lätt, det är ju tusen gånger enklare att skaffa internet. De e ju bara att köra trådlöst liksom om det inte skulle finnas tre hål i väggen. Ja håhåjaja, jag kämpar vidare. Tack för alla råd och tips! om nån har värsta superlösningen så säg till ;)
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

Vart kan man fixa korttidskort? Antingen har jag letat väldigt dåligt eller är blind, men där jag har tittat finns det inget korttidskort... nåt tips på leverantör?


Leverantör? Boxer är ju leverantören. Korttidskort beställer du via deras hemsida. Där kan du köpa box om du inte hellre köper en begagnad på blocket.
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

jahaaa! :idea: nu fattar jag! tror jag.. så man måste inte ha kabel eller va de va för att ha boxer?

(Jag är blond, om nån skulle undra... ;) )
 
Sv: Digital-tv, boxer?! Hjälp mig!!

hehe vi kan inte ha trådlöst där vi bor alltså med sån där... bångel? Vad heter dom? Vi har inte täckning nog... jo kommer max upp i modemhastighet :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp