Din bästa Buketråd?

Kom på en till. Det var en tråd på förälder som handlade om adoption, och den löpte säkert över fem år. TS fick till slut hem en liten flicka. Minns inte vem TS var eller vad tråden hette, tyvärr, men var så underbart att läsa upplösningen.

Jag sträckläste den tråden en natt för inte så länge sen, åh vilken tråd :love:

*kl*
Viktigast för mig var en tråd jag skrev för drygt 11 år sedan, väntade på rättegång mot min bror och var 17 år då. Hade precis varit tvångsinlagd på psyk och då kom det fram att min bror förgripit sig på mig (jag hade försökt hålla det hemligt) och det anmäldes. Jag tror inte tråden blev så lång men jag fick väldigt många pm och många höll jag kontakten med länge :love:.
 
Jag sträckläste den tråden en natt för inte så länge sen, åh vilken tråd :love:

*kl*
Viktigast för mig var en tråd jag skrev för drygt 11 år sedan, väntade på rättegång mot min bror och var 17 år då. Hade precis varit tvångsinlagd på psyk och då kom det fram att min bror förgripit sig på mig (jag hade försökt hålla det hemligt) och det anmäldes. Jag tror inte tråden blev så lång men jag fick väldigt många pm och många höll jag kontakten med länge :love:.

@Petronilla tror jag:) en fantastisk tråd jag blev genuint glad av.
Annars har jag många favoriter, men glömmer aldrig din tråd @Niyama.

Sen kommer jag ihåg några tämligen underhållande trådar med Carola Lind och co (mycket energier och chakran) samt ett antal på hund.
Kat var en stark personlighet, och en tjej med blont hår och massa attityd (avatar på sig själv) som jag inte kommer ihåg namnet på. De skrev mycket jag inte höll med om men som satte igång massa tankar och funderingar.
 
Kategori sorgligt;
Enyas tråd när hennes make gick bort.
Tror jag skrev något om blodpropp (eller lungemboli) innan han hade sökt vård.
Kom inte ihåg riktigt vad, men sen visade det sig senare att han dog av det.
Kändes lite creepy. :crazy:

Kategorin roligaste ;
Filofax tråd när hon berättade om när hon träffade en kille och alla vändor runt det.
Oförglömlig! :love:

Kategori "skitstövel till man" :wtf::turd:
Nytt Nicks tråd om separationen från sin idiotman.
Krambanans tråd med samma tema.
Och ytterligare en kvinna (kom inte ihåg nicket) som bodde i Tyskland och hennes man hade varit otrogen och betett sig dåligt i största allmänhet.
 
Det var någon som brukade skriva en tråd om sitt tidigare destruktiva/våldsamma förhållande ca 1 gång per år? Den tråden berörde mig djupt utöver flera av de som redan nämnts. Samma sak med alla trådar inom samma ämne som återkommer med jämna mellanrum, de gör mig beklämd med hoppfull att trådarna är första steget till ett bättre liv för dessa kvinnor.
 
Tänker jag på sorgliga trådar så är Texaz tråd om att hennes son var död den som berört mej mest.
Annars är det väl flera där männen i familjen gått bort oväntat.

Roliga trådar är väl den om den blå micron ( finns den att läsa nu? )

Citrons tråd blev också en tråd jag tänkte på när jag la mej på kvällarna....
Och adoptionstråden följde jag noga, mest för att grannar/vänner nyss adopterat, och det var ett sätt att sätta sig in i hur det kan vara.

De finns säkert fler, men de är de första jag kom på.

* Jenny *
 
Jag skrattade så jag trillade av tråden när.... minns inte men NN kröp in i tvättmaskinen och visade film på det! :D
Kan det ha varit Martha? Eller så var hon väldigt delaktig i tråden? Mini? Skit samma! Skrattade så jag grät och var livrädd samtidigt.

Det var på den "gamla goda" tiden när klimatet här inne var mycket varmare och inte så vasst. Jag kollade aldrig TV utan kollade Buke när det fanns tid istället.
Eller är de jag som har blivit gammal och känslig? Då var det mer pepp, tips & uppmuntran känns det som.
Behövde någon hjälp/ skjuts/ komma iväg på tävling utomlands, så sa det smick, smack så var det kirrat.
Det kanske är något som går i vågor?

Sedan minns jag hur hemskt det var när... Jäkla namn/hjärna funkar inte i dag. Ser avataren framför mig...
Hennes sambo tog inte telefon och hon hade en otäck känsla.
Han borde sitta i bilen och svara liksom.
Jag minns jag blev iskall, hennes känsla av att något var på tok fortplantade sig verkligen!
När jag kom hem igen kastade jag mig över datorn (före smarttelefonernas tid) och tyvärr hade hennes känsla slagit in. :(
Minns att min dåvarande sambo skällde ut mig att jag var rätt knäpp som grät med en person jag aldrig träffat. Han hade ju rätt på ett sätt, men samtidigt fel.
Det var en tung tråd. Hoppas du har det bra i dag (jag kommer snart på vad du heter), har tänkt på dig och era barn.
 
Det var någon som brukade skriva en tråd om sitt tidigare destruktiva/våldsamma förhållande ca 1 gång per år? Den tråden berörde mig djupt utöver flera av de som redan nämnts. Samma sak med alla trådar inom samma ämne som återkommer med jämna mellanrum, de gör mig beklämd med hoppfull att trådarna är första steget till ett bättre liv för dessa kvinnor.

Sammet, var det tror jag
 
Jag inser att de trådar som berör mig som regel följer ett tema

Krambanans om hennes ex
Citronerna
Ninunnurs om hennes mans bortgång
Texaz om sin son
Adoptionstråden
Trådarna för de som vill ha barn

Sen finns det ett par som jämt hänger med
Trädgårdstråden (den årliga)
Ekonomiskt oberoende
 
Jag tänker ofta på användaren som (börjar på N?) och som har uppdaterat några gånger. Hon planerar att fly med sina barn från sin man och har fått hjälp med förberedelser. Det var längesen vi fick en uppdatering nu...
 
Jag tänker ofta på användaren som (börjar på N?) och som har uppdaterat några gånger. Hon planerar att fly med sina barn från sin man och har fått hjälp med förberedelser. Det var längesen vi fick en uppdatering nu...

Just det, hur gick det där? Jag har också glömt nicket.
 
Sedan minns jag hur hemskt det var när... Jäkla namn/hjärna funkar inte i dag. Ser avataren framför mig...
Hennes sambo tog inte telefon och hon hade en otäck känsla.
Han borde sitta i bilen och svara liksom.
Jag minns jag blev iskall, hennes känsla av att något var på tok fortplantade sig verkligen!
När jag kom hem igen kastade jag mig över datorn (före smarttelefonernas tid) och tyvärr hade hennes känsla slagit in. :(
Minns att min dåvarande sambo skällde ut mig att jag var rätt knäpp som grät med en person jag aldrig träffat. Han hade ju rätt på ett sätt, men samtidigt fel.
Det var en tung tråd. Hoppas du har det bra i dag (jag kommer snart på vad du heter), har tänkt på dig och era barn.

Tänker du på Nevin?
 
Förutom en del redan nämnda trådar: tråden om hur man fäller en bonde. Jag nämner inte nicket och hon är inte kvar. Men det var i mina ögon en helt galen tråd, medan alla andra tyckte den var SÅ spännande och romantisk. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp