Din bästa Buketråd?

Blandrastik

Trådstartare
Har någon tråd på Buke berört dig extra? Kanske rentav livsavgörande? Det kanske var tråden som fick dig att bryta upp, starta om, eller skratta så du trillade av stolen. Eller gjorde dig så rent utan förb..

Berätta om din bästa Buketråd.

För egen del.
Hade sökt läkarvård för smärtsamma blåsor i munnen, AT-läkaren gick bet på vad det var, lärde mig genom Buke att jag har Afte. Smärtsamt med lätt att åtgärda. Tack Buke för det.:)

Tråden "Annonsera mera" under Gnägg, återkommer jag ständigt till, många garv har det blivit.

"Särskilt omnämnande: (trumvirvel) ...."Den blå micron"
(Vet knappt om jag läst originaltråden, den kanske egentligen inte finns utan är ett påhitt av Bukemaffian :devil:
 
Det finns massvis med trådar som påverkat och berört. Jag har bara svårt att plocka fram dem nu.

Den självklara som ploppar upp har väl inte berört på annat sätt än att den var undebar. Alltså självklart masktråden! Jag undrar än i dag ibland vem det var. Var det en mask som kom ut? Var det nåt annat?
 
Kom på en till. Det var en tråd på förälder som handlade om adoption, och den löpte säkert över fem år. TS fick till slut hem en liten flicka. Minns inte vem TS var eller vad tråden hette, tyvärr, men var så underbart att läsa upplösningen.
 
Den bästa för mig är nog Buketräff-tråden som gjorde att jag träffade en massa underbara (och lite galna ;)) människor i somras :love: :love:

Annars har ju citron och krambanans trådar berört en enormt mycket.

"Flamstrådarna" på Senior (tillsammans med icke-flamsiga inlägg i andra trådar) gjorde att jag tog mig igenom pappas död :( det är det värsta jag varit med om hittills men utan Buke hade det varit ännu värre.

Som jag sagt tidigare, Buke har gjort mig till en bättre människa :)

Tillägg: Man kan ju heller inte få för mycket av blå plast ;) :D
 
Jag tror det sammantaget är ffa synen på barn som jag reviderat en hel del sedan jag började hänga på 90-talet...som ung hade jag en väldigt märklig inställning att barn skulle hållas kort och därmed basta. Naturligtvis baserad på min egen vidriga uppväxt. Men jag är inte auktoritär person alls utan rätt mesig, och när jag började läsa trådar här om att barn också är människor minsann började jag ifrågasätta min egen världsbild. Jag ifrågasatte också mitt eget sätt att hantera hästar eftersom jag är så mesig där med, jag kan helt enkelt inte leda sådär bra och tryggt, utan är mer kompis med allt och alla höll jag på att skriva. Så då kände jag att äntligen läste om folk som tyckte som jag, det var underbart.
Sen tycker jag det är kul att läsa alla sjukvårdstrådarna eftersom det finns så mycket kunniga och intelligenta yrkeskvinnor här som jag lär mig en massa av.
 
Några extra minnesvärda trådar:
Den när två, då tonåriga, användare, köpte häst tillsammans. Oj vilka intriger :D:D Det dröjde inte länge innan den ena fick köpa ut den andra för att de helt enkelt blivit för osams. Allt inför öppen ridå här på Buke förstås!

Den andra var när Elftor bluffade om att han hade dubbelnick, och Martha "kom på" honom i en tråd på Avel. Mycket underhållande det med :laugh:
 
Fick använda sök, vilken rysare, måste läsa vidare på den.
+++++++ massvis på de trådarna.
En annan som berörde mig djupt var när @Ninnurur plötsligt blev ensamstående mamma, från ena minuten till den andra, helt utan förvarning.

Annars har jag en förkärlek för de där nonsenstrådarna som kan bli kilometerlånga där man nästan behöver blöja för man hinner knappt till toaletten, eller så sprayar man tangentbordet med kaffe.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp