Bukefalos 28 år!

Din egen flock hundar

Sv: Din egen flock hundar

Jag skulle fylla på min flock med:

En till Pudel (mellan), Rottweiler, Dobermann, BC, Husky och Amstaff :)
 
Sv: Din egen flock hundar

Schäfer, jakt-labbe och malle ska de va i min flock...typ två av varje...då blir de full fart hela dagarna långa :D;)...sen ska jag även ha en engelsk bulldog...varje flock behöver sin "soff-potatis" :love:
 
Sv: Din egen flock hundar

Glömde ju boxer, pudel, och ev CC :)

Sen kanske någon minihund (typ yorkshire terrier eller shih tzu) bara för att de är så söta.
 
Sv: Din egen flock hundar

Ååh, så härligt att få drömma sig bort en stund!:love: Min plan är klar sedan många år tillbaka! För alla miljonernea som när som helst kommer ramla över mig ska jag köpa ett slott i skåne (det kan ligga nån annanstans än i skåne, så länge det finns bokskog i närheten) och i slottet ska det bedrivas avel på såväl häst som hund. Erfoderlig kunskap för detta arbete får jag köpa in...

I hundflocken kommer man att hitta flera exemplar av raserna Rhodesian Ridgeback, saluki, whippet, BC, tervueren och kanske en rottweiler. Jaa, det blir bra!:laugh:
 
Sv: Din egen flock hundar

Jag skulle vilja ha dvärgpinscher, dobermann, labrador, boxer, Jack russel och Malenois!
 
Sv: Din egen flock hundar

KL

Min flock idag består av en dvärgschnauzer och en australian shepherd, och det är två raser som jag verkligen älskar :love:! I framtiden kommer det garanterat bli några hundar till av antingen ena eller andra rasen... ;)

Men om man bara går till utseende, så finns det flera vitt skilda hundar jag vill ha:

  • Cavalier King Charles Spaniel (har haft förut, ÄLSKAR dem!)
  • Malinois
  • Pom (black and tan)
  • Saluki (svart/silver)
  • Jämthund
  • Korthårig Weimaraner
  • Whippet

Hmmm.... känns som om jag har missat någon... återkommer :D!
 
Sv: Din egen flock hundar

*kl*

Jag är väldigt nöjd med den ras och de hundar jag har. :laugh:
Men tanken är ju att vi ska ha ett par till Alaska Malamutar :d:love:

Men sen skulle jag gärna ha en strävhårig Parsson :bump:
 
Sv: Din egen flock hundar

Några fler Chinese cresteds (både hairless och powder puff), är ingen annan hundras som lockar just nu... men skulle jag skaffa någon annan ras någon gång så blir det nog en toypudel.
 
Senast ändrad:
Sv: Din egen flock hundar

Min flock idag består av två Schäferhundar och en Pekingese.:love:

Men om jag skulle utöka den "hur jag ville" så skulle det helt klart bli;
Faraohund - En sådan SKA jag bara ha en vacker dag!:love:
Afghan
En till Schäfer
Jakt Golden
Holländsk Herdehund
Working Kelpie - Brun och tan
Stor Pudel
Australian Shepherd (Tillägg)

Och så skulle jag nog ha en till liten skit, men vad för ngt vet jag inte ännu. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Din egen flock hundar

KL

NU kom jag på några till som jag absolut MÅSTE ha :D!

Labrador (DP)
Pudel (antingen kungs - eller toy :D)
Boxer
Corgi (såååå söt!)
Riesenschnauzer (svart/silver :love: :love:)



Working Kelpie - Brun och tan
såg en sådan igår på utställningen på Åby, den var sååååå underbart vacker :love:! Jag skriver till en sån på min lista också :D ;)
 
Sv: Din egen flock hundar

Nu har ju jag en liten flock hästar, två hundar och ett par katter, så vilka raser jag skulle välja vet jag redan.

Har två BC nu, och det räcker gott i hundväg. Vill ha en schäfer nån gång i mitt liv, och kanske en foxterrier. I dagsläget är jag som sagt mer än nöjd med mina svart-vita vallare:love::love:
 
Sv: Din egen flock hundar

*kl* Förutom welshen så skulle här gärna få bo ett par engelska springer spaniels, en korthårig vorsthe, en bullmastiff, en malletik, en airdaleterrier och en strävhårig normaltax. (bortsett från terriern och kanske taxen så är det raser som jag faktiskt kan se mig själv äga!)
 
Sv: Din egen flock hundar

Om jag får välja helt fritt så väljer jag ändå en till Clown, rasen passar mig som handen i handsken och lockar till sjukt många asgarv ;)

Men om jag ska välja rent utseendemässigt så är dessa några av raserna:

Fauve de bretagne

Släthårig Weimaraner -ApApAp! Korthårig weimaraner ;)

Sibirian Husky



Jag skulle nog välja allt möjligt; petit brabancon, tysk jaktterrier, mops, vorsteh, grosse münsterländer, östsibirisk laika, galgo, sloughi, ja och weimaraner såklart:D Gillar småjyckar, vinthundar och fågelhundar:angel:
 
Sv: Din egen flock hundar

*KL*

Jag är otroligt nöjd med vår miniflock nu, för att den fungerar så jäkla bra och mina två damer är så fantastiska och dessutom kompletterar varandra perfekt.

MEN, drömflocken då (där alla individer självklart ska fungera perfekt ihop och jag ska ha tid och råd för alla osv)

3 salukis. (mina två damer + en grågrizzle)
1 azawakh :love:
1 schanuzer eller risenschanuzer.

Det är bara sistnämnda som jag är osäker på om det någonsin kommer bli verkligt, det andra kommer troligtvis bli verklighet bortsett från att jag nog inte kommer ha någon till hund så länge jag har Zala.
 
Sv: Din egen flock hundar

Jag skulle ha;
Ytterligare en dalmatiner, galgo, sloughi, weimaraner, dogue de bordeaux, bracco italiano, bullterrier, labrador, curly, storpudel, riesenschnauzer, bichon havanais, petit brabancon... och jag kan fortsätta en stund till. Finns så många härliga raser!
 
Sv: Din egen flock hundar

Jag skulle utöka med minst 4borzoier till (:D) och sen en gordon setter, en schäfer, en blodhund, två hjorthundar, en dogue de bordeaux, en basset, en faraohund och så en bullterrier. Sen skulle jag dö lycklig.
 
Sv: Din egen flock hundar

haha ^^ Jag har insett hur otroligt vackert det är med ett koppel av vinthundar!!!!!!!!!!!!!!! Och sen behöver dem leka med någon som orkar hänga på;)
kunde jag hade jag gärna testa alla vinthundarna, jag ser en tjusning i dem alla:love: men vågar inte skriva saluki för då blir det väl sant:angel: jag ska ha borzoi:d
 
Sv: Din egen flock hundar

Svår fråga. Jag har en dvärgpudel nu, men jag skulle vilja ha en Whippet & en Saluki :love:

Sen är jag säker på att jag skulle komma på fler bara jag funderar lite, men det var dessa två jag kom att tänka på direkt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 673
Senast: Roheryn
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 453
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: geting
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 862
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp