Bukefalos 28 år!

Din egen flock hundar

Sv: Din egen flock hundar

Har ingen hund just nu men några dvärgschanuzrar vore ju härligt.
Sedan kunde jag utöka med någon rejäl papillon (hade en sådan tuffing som barn - de är så vackra) och sedan har jag träffat en mycket trevlig Västgöraspets så en sådan kunde väl också få hänga med i flocken.

Fast jag kan nöja mig med bara en dvärgschnauzer också.
Fast inte än -förutom att jobbsituationen inte tillåter hund så har jag ännu inte kommit över förlusten av älskade jycken. Det lär ta ett tag.
 
Sv: Din egen flock hundar

Jag skulle ha en mellan och en storpudel,en golden, en Borzoi, en collie, en finsklapphund, en samojed, en jack russell, en schäfer och en irländsk varghund:love:
 
Sv: Din egen flock hundar

Jag ställer mig brevid resten av bukes planerarelit :D

Har ju en dvärgpinscher nu och skulle vilja ha en eller två till.
Sen ska jag även ha två cane corsos:D

Sen måste jag erkänna att jag är lite småsugen på någon riktigt galen arbetsmaskin, typ malle eller holländsk herdehund, men det tror jag aldrig jag kommer att skaffa, men drömma kan man ju ;)
 
Sv: Din egen flock hundar

Jag skulle ha minst två av varje vinthundsras, några jämtar, västgötaspetsar, svenska lapphundar, hela slädhundsgruppen i plural och en och annan pyrineisk mastiff!

Fast ärligt talat, om någon kom med vilken hund som helst, skulle jag ta hand om den och älska den av hela mitt hjärta. Jag är helt enkelt för kär i hundar:p
 
Sv: Din egen flock hundar

cockerspaniel och rottis (de jag redan har)fast några cockrar till i andra färger ( liver/tan, black/tan, röd, sobel) , dalmatiner, springer spaniel (både engelsk och welsh), golden retriever, brun labbe, vit herdehund, chowchow, sheltie, collie, bullterrier, JRT, chihuahua, vit dvärgspets.
Ungefär så :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 848
Senast: NOC14
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 578
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp