Bukefalos 28 år!

Din sadel *bildtråd*

Sv: Din sadel *bildtråd*

mobilfeb153_zps0add5b4f.jpg


Såhär skönt hade jag kunna suttit hela vintern om inte tanten hade bestämt sig för att växa ur sadeln, så det blev barbacka för oss!:mad:

Rumpvärmaren som jag just fixat förra året, inte gudomligt vacker, men uunderbart skönt.. helt vanligt fårskinn! :bow:

Måste bara fråga, hur har du gjort rumpvärmaren? Ser vansinnigt varmt och gott ut! :D

Mvh Domino_s
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Va, är bilderna borta? Nooo! Trodde de låg kvar där..
Här är min lilla pärla:
Sadel.jpg


Till och med stigbyglarna är original ;)
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Det är riktigt varmt o gött! o man sitter klistrad i den!

Busenkelt! Ett IKEAfårskinn (försökte köpa det största ja hittade där..) och måttade ut var jag ville ha det på sadeln. (halsdelen mot hornet, flankdelen där benen går bör att inte få en bredare sits) Sen skar ja ut en rundel för hornet, la de tillrätta o skar hål för bakre packremmar. Resten av skinnet rullas ihop bakom bakvalvet och knyts ihop med packremmarna. KLART!

Hade planer på ett band ett varv runt pommeln och fästa extra i hornet, men har inte orkat, sitter kanonfast ändå..

kan inte ta åt mig äran, fick iden om o göra nåt liknande och letade på gammal bukefalostråd med folk som gjort sånahär...:angel:
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Aha.. men då blir det en tripp till IKEA nästa gång man är inne i stora staden helt enkelt..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Ja självklart, den kostar 25000:- ny. Den är ifrån 2011 men bara använd i ett halvår.

Okej, det var ju inte så farligt dyrt för en bra och super snygg sadel! Är ju dags att kolla lite sadlar nu när lillan börjar bli stor, har sadel som nog ska passa henne första året men hon är rätt bred över ryggen redan som det är nu så när hon väl musklar sig så får det nog bli en ny sadel om hon ska få plats i den ;)

Här är en bild på min älskade crates reining sadel, har inte numret på den i huvudet tyvärr. Underbar sadel som är bra kvalite, simpel, snygg och passar både mig och valacken perfekt! Tog mig lång tid och många provade och köpta sadlar innan jag hittade denna som passade oss båda :)

284874_412903925439169_1630481959_n.jpg
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Men alltså SHIT vilka snygga!!!!
Måste kolla om man kan få dem som cowhorse modell, såg på deras sida att dom hade nån cowhorse sadel..
Om det går vill jag ha nr 2!!!!!

galet snygg!!:love::love:
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

2013-02-25181713_zps0de3be8e.jpg

önsketänkande, gamla ponnyns westernsadel på stort halvblod :p, var en otroligt härlig sadel att flumma runt i som liten :love:.
(ot men tror ni man kan ha denna sadeln på en häst med liknande rygg form, bara smalare(har normal bomvidd, denna har xvid). för barn ridning?)
 
Senast ändrad:
Sv: Din sadel *bildtråd*

Alltså, inte föra att vara besserwisser eller så, tror din häst är lite för stor för sadeln :angel:


Nej men.
Är osäker på sådana där billigare småsadlar, kolla bommen så den är slät undertill innan någon rider i den. Kan vara sned och kantig.
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

ok ska kolla igenom sadeln, ska inte låta tråden gå för mycket ot :p
 
Senast ändrad:
Min sadel en double c. Orolig om att den inte ligger 100 på henne. Får se vad vet. säger nästa vecka >__< Detta är vår 4de sadel sedan september förra året...

wpid-screenshot_2014-03-24-07-43-432.jpg.jpeg
 
Hej! Åh vad fina sadlar ni har!
Någon som har tips på en sadel för mig & mitt halvblod?
Är helt ny i westernvärlden, men har på senare tid börjat snegla lite ditåt ;)
Skulle vilja ha en sadel att, till att börja med, bara rida ut med..
Någon som har tips på vilken typ av sadel man kan tänkas titta på?
Har förstått att det finns trail/reiningsadlar osv osv. Skulle uppskatta lite råd, så att man kan "narrow it down" i sitt letande sas :)
Kan väl tänka mig att lägga ut 4000 kr för en begagnad sadel, bör tilläggas.
 
@EmmaSofia väldigt svårt att ge råd om märken och modeller när man inte vet hur hästen ser ut osv, men ett annat råd är att du sparar ihop lite mer pengar innan du köper en. Vill du ha en bra sadel får du räkna med runt 10 för en beg, lätt värt att vänta på skulle jag säga :)
 

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Bubbles
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 267
Senast: iNHALE
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 401
Senast: Seabaz
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp