Bukefalos 28 år!

Din sadel *bildtråd*

_Yggdrasil_

Trådstartare
Westernsadlar är så otroligt snygga!:love: Nu vill jag gärna se bilder på era sadlar.
Här är min Continental:
bild1_zps6a6806d3.jpg
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Får min pimpade hoppsadel vara med? Den är nytänkande och lite lik en ranchsadel utan att ändra på dess uppbyggnad... :rofl: Annars har jag en Garland till den andra hästen men den är så plain i jämförelse haha

/Kajsa (Varg) ( dvs cahs) som tager vad man haver och gör vad man kan utifrån det :angel:
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Här är min. En Crates 4525 :love:
Lite dåliga bilder kanske. Gillar iaf att det inte är för mycket plotter på den

IMG_2508_zps59eefb7b.jpg


IMG_2090_zps07515a0c.jpg
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Mina sadlar. De två skönaste jag någonsin ridit i :love: Tyvärr kommer de inte få stanna i min ägo :(

Bob`s Custom Saddel 16" FQB
CIMG7289_zpsf26110b1.jpg



Todd Bergen 2011 16" FQB
16_zps29123af0.jpg
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Ingen aning om märke, ålder eller storlek, men den passar mig och hästen!

122j3fp.jpg
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Gud vad snygg din Todd Bergen sadel var ShootingStar! Får man fråga vad den kostade ny?
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Min sadel har ju till och med haft en egen tråd :p
Fina sadeln

Den är så fin och bekväm, jag är lite kär i den! Tyvärr passar den inte så bra på mitt sto, så jag använder den inte så mycket längre.. Gubben är mer eller mindre borta från ridningen, han är bara körhäst. Men jag hoppas ju den kommer ligga bättre när tjejen musklat på sig bättre.
Har en Simco till, inte riktigt lika gammal men inte ny direkt. Har tyvärr inga bilder på den.. Den är snorigt tung och jag tycker inte den är så bekväm, men hästen gillar den och då får jag se glad ut och använda den.
Tar en massa bilder i eftermiddag :d
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Men du det är ju inga bilder i den andra tråden...? Eller så kanske det bara är min dator som är lite knäpp
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Vilka fina sadlar! Min är inte lika bling-bling, men jag vill vara med! :P

Min nyköpta (begagnade) Simco Arabian! 5000 kronor...

maggiessadel.jpg


Kombinerad med denna nyinköpta sadelpad (Reades ut för 1000 kr):

sadelpadden.jpg


Och detta träns (som är lite mörkare och faktiskt matchar sadeln) 740 kronor

WEAS0.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Din sadel *bildtråd*

Hähähä, här kommer min sadel då! Den är inte så flashig men otroligt användbar! Ursäkta den smutsiga sadelväskan, jag orkade inte tvätta rent den innan jag testade om det funkade ;) och det trassliga repet... haha.

dsc_2682_5139c1a3ddf2b33562de52fb.jpg
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

Hähähä, här kommer min sadel då! Den är inte så flashig men otroligt användbar! Ursäkta den smutsiga sadelväskan, jag orkade inte tvätta rent den innan jag testade om det funkade ;) och det trassliga repet... haha.

dsc_2682_5139c1a3ddf2b33562de52fb.jpg

Cahs the rebel...;)
 
Sv: Din sadel *bildtråd*

mobilfeb153_zps0add5b4f.jpg


Såhär skönt hade jag kunna suttit hela vintern om inte tanten hade bestämt sig för att växa ur sadeln, så det blev barbacka för oss!:mad:

Rumpvärmaren som jag just fixat förra året, inte gudomligt vacker, men uunderbart skönt.. helt vanligt fårskinn! :bow:
 

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Bubbles
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 351
Senast: iNHALE
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 440
Senast: Seabaz
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp