Bukefalos 28 år!

lil-sis

Trådstartare
Visst är det väl meningen att man ska få någon form av faktiskt diplom när stoet fått poäng så det räcker som treåring? När delar de ut det?

På treårstesten fick vi det direkt men inte på premieringen?

(Bara undrar).
 
Diplomen brukar ibland delas ut på årsmötet i rasklubben. Ring och kolla hur connemarasällskapet gör. Vet att welshdiplomen ligger för påskrivning fortfarande. :rofl:
Från kvaliteer och 3 årstester så är det den avelsförening som arrangerar som skickar ut och det brukar gå rätt så fort. :banana:
 
Ja på treårs fick vi ju det på plats.

Väntar tills Connemaranytt kommer i dec och ser om det kommer ngt samtidigt eller om det kanske kommer något med hennes RC-nr när Madeleine hinner ikapp. Passade ju på att stambokföra henne nu medans hon är ponny :D

Årsmötet tror jag är någon gång i vår... *väntar otåligt*
 
Japp! Som treåring visas stona för stambokföring och kan få diplom. Sen för att få G GI (B el AB prem) måste man visas med fölunge. :) Har varit så länge.
 
har du hört att Bubblan står med mina utlånade ponnisar i Skövde! Köparna är mkt nöjda. :D
 
Näh men jag anade att hon skulle hamna där :) Hoppas de åker på utställning häråt i sommar sen :bump:

Fast Patsy har en rosett där det står avelsvärdeklass GI på? Som vi fick på premieringen.
 
Aha! Jag trodde man först visade dem som treåringar och sen med föl vid sidan som fyraåringar för att bli stambokförda. Jag har ju själv ett nytillskott i hagen, ett 2½ år gammalt ungsto (welsh sekt C) som jag planerar att visa nästa sommar, som treåring.

Kan jag alltså få in henne i stamboken då? Vad krävs för att bli stambokförd? Visar man dem inte alls med föl nästkommande år? Eller är det för fölets skull man visar då? Har försökt hitta info på Welshförbundets hemsida, men där står inte så mycket. Du får hemskt gärna berätta mer! Och lära mig! :bow:
 
Du visar henne som 3 åring på en premiering och får du över 40p så får du avelsdiplom! Om du sedan vill ha henne stambokförd och få ett RWC nummer så betalar man in en summa. När du sedan tar föl på stoet så visar man stoet med fölet för att få en premieringsbokstav på stoet. Förut var det B, AB ( om de fått avelsdiplom) och sedan A, elit på avkommemeriterna Nu har de ändrat till G GI och jag har inte orkat sätta mig in i G systemet för ston
ännu. :eek: Det kommer även in i min skalle så smånigom.
Nyfiken, vad har du köpt för sekt C sto? Det finns ju inte så många i sverige ännu. Är jätte sugen på två ston från Leksand, du har väl inte köpt någon av dem?
 
Ja, vår avelsförening har möte på fredag och jag har fått en inbjudan att komma och hämta diplom och ett litet extra pris.
 
Jösses, jag hoppas att jag inte måste åka någonstans eftersom alla rör sig lite längre söderut :crazy:

Fick en silverbägare (rätt stor) på premieringen "direkt" men det var väl från SH antar jag.
 
Vet inte riktigt vad man får, jag fick ett vinnartäcke och en rosett på 3-årstestet inget annat.
 
Det är visst MB som skickar ut dem så nu är det bara att vänta. Ska ju som sagt ändå ha papper av henne.

Och nästa år är Connemarariks på de här breddgraderna så nu måste jag bara lära ponnyn att trava flashigt :bump:

Hoppas Bubblan kommer också :banana:
 
Nej mitt sto är inte från Leksand! Hon är från en liten uppfödare på Bjärehalvön...ingen känd alls. Mitt sto är e Rookery Full Flight, ue The Hale Helios. Gulbrun med bred bläs mm (sabino!).

Tack för infon, nu har det klarnat lite! Vad kostar det att stambokföra? Och hur många gånger kan man visa stoet som treåring? Somliga verkar köra runt på måånga utställningar!
 
Du kan ställa ut din ponny hur mycket du vill ;) Jag har också ett sto efter helios bor också i Halland. Har du varit och kollat på han?? Han är jättefin, han är ju pensionär nu men han bor ju i Båstad ... :banana:
 
Du kan ställa ut din ponny hur mycket du vill ;) Jag har också ett sto efter helios bor också i Halland. Har du varit och kollat på han?? Han är jättefin, han är ju pensionär nu men han bor ju i Båstad ... :banana:
 
Du kan ställa ut din ponny hur mycket du vill ;) Jag har också ett sto efter helios bor också i Halland. Har du varit och kollat på han?? Han är jättefin, han är ju pensionär nu men han bor ju i Båstad ... :banana:
 
Du kan ställa ut din ponny hur mycket du vill ;) Jag har också ett sto efter helios bor också i Halland. Har du varit och kollat på han?? Han är jättefin, han är ju pensionär nu men han bor ju i Båstad ... :banana:
 
Du kan ställa ut din ponny hur mycket du vill ;) Jag har också ett sto efter helios bor också i Halland. Har du varit och kollat på han?? Han är jättefin, han är ju pensionär nu men han bor ju i Båstad ... :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 529
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 504
Senast: tuaphua
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 452
Senast: Dentaku
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 523
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp