Bukefalos 28 år!

Skillnad mellan premiering och utställning. Du kan bara premiera för diplomsto 1 ggr men därimot visa på utställning hur mkt du vill :) Du kan också välja på att visa för stambokföring i äldre ålder men då kan du aldrig få diplom :(
 
Ett sådant fick Ida på Vätö utställningen när hon blev BIS. Du får komma och ta revensch på våra utställningar nästa år! Tror att de ska betäcka Bubblan till sommaren men är inte helt säker. Ska ner dit nästa vecka så jag kan fråga ut dem. Visas kommer hon nog att göras men vet ej om RIKS.
 
Aha en "fusk " sekt C :eek:
Ta inte illa vid dig. Jag producerar en jag med till nästa sommar e Henfynyw Tywysog ue Paddock Camargue.
Nackdelen med att ha sekt B blod i dem är att det kan vara svårt att få en bra sekt C typ. Har haft en sekt D sto hemma ett år för inridning som har en sekt B mamma, hon tappar en del i typen men är trots det en väldigt trevlig häst men ser som sagt ut mer som en stor welsh :smirk:
Kommer du på avelskonferensen?
 
Heh jo jag ska bara lära Patsy att trava fint först. Och så uställningar på våren är uteslutna om jag inte byter stall snart, för jag kan inte få henne i bra skick där hon står nu, för mkt mat :crazy:

Hur sjutton får man dem att trava med lite energi och stuns när det är det absolut tråkigaste som finns, att vara på utställning :confused:

Hoppas vi möts någonstans, vore himla kul att se dem "tillsammans" :)
 
Hm Ida är ju ganska van vid utställningar och brukar somna till så domaren ber oss väcka henne (mkt pinsamt)
Jag brukar peta på henne med pisken och egga upp henne rejält. Man får ha en som jagar på med pisk bakifrån. Det är vanligt bland cobbarna för att få fram ett högre benlyft. Ida blir så grinig om jag petar på henne med pisken så hon flyger riktigt fram. Synd bara att jag inte kan springa lika fin. Jag flyger som en vante ,en gång sprang hon ut med mig ur ringen. :smirk:
Årsfölet är ocks en såndär lugn sak som din Mara. han rör sig jättefint NÄR han väl rör sig. Till våren ska jag visa honom på unghästutställningen och då måste han ha mer go i sig. :D Det blir till att spara till benförlängningsoperation för mig. :rofl:
Du behöver inte oroa dig för vårutställningen för då är Patsy för gammal! Det är bara för 1-3 åringar. Vätö utställningen går i augusti vi ses sär om inte förr :) Kanske nere i Skövde eller????? :)
 
Det krävs en lastbil eller traktor för att få fart på ponnyn och inte ens det håller i sig någon längre stund. Jag försökte med havre till premieringen men det hände inte så mkt mer än att hon blev en rejäl bitch.

När jag visade henne som tvååring på Strömsholm så behagade hon inte ens trava förräns en snäll person sprang efter med pisk och då var det högst motvilligt, det hjälpte inte ens att domaren viftade med blocket frenetiskt. :angel:

Vet inte riktigt hur jag lägger upp nästa år eftersom att inga datum är spikade ännu, Riks brukar ju vara första helgen i augusti och sen är väl kvalitets i början av september.

Får väl träna hela vintern på att göra henne upphetsad :rofl:
 
Nejdå, jag tar inte illa vid mig! Har undrat över varför hon reggats som sekt C och inte B. I typen påminner hon mer om B än C nämligen, tror oinsatta jag! Men går man helt efter hingstens tillhörighet? Så om jag betäcker henne med cob (D) så blir avkomman D?

Uppf till mitt sto är ju inte precis nån stjärna...han har helt enkelt använt grabbens hingst till sitt sto! Men i år ville inte Rookery betäcka henne, så det blev Star Kingdom (D) istället. Betyder det att nästa års föl reggas som D trots att det har B-mamma?

Tycker det är lite krångligt! Är bara tacksam för hjälp! Svårt att säga hur mitt sto kommer att utvecklas, vi får väl se! Vad gäller storleken får ju både B och C vara max 137cm höga. Jag tror inte min blir så hög!

Jag funderar på att komma på lördagen! Har ju en bit att köra (bor i Laholm...) och försöker övertala maken att följa med så att jag slipper köra själv. Ska du dit? Om vi ses där kan jag ju ta med foto på underverket!
 
Okej! Så det är kanske lämpligt då att ställa ut någon/några gånger innan man visar på treårs för premiering? Har själv aldrig ställt ut häst! Eller varit på premiering, så det är mycket jag inte har en aning om :o
 
sekt A är en sluten stambok. betäcker du A+B el B+A så blir det en B. Betäcker du A+C B+C så blir det en C oavsett vemsom är B/C. Om fölet blir större än 138 så blir det en D oavsett om ena föräldern är C el D. :)
Kom till avelskonferensen så kan vi jämföra bilder. Jag är där hela helgen! :)
 
Nu har jag anmält mig (och maken) till lördagens avelskonferens!

Bara en liten fråga: hur kan man veta hur högt fölet blir, det reggas ju bara några månader gammalt! Höjden vet man ju inte förrän några år senare...och då har det ju redan sitt pass där det står vilken sektion det tillhör. Hur reder man ut det då, om fölet blir högre resp lägre??

Tar med bilder på Ronya! Har även anmält henne/oss till Talangjakten i löshoppning för 2åriga ponnyer nästa helg i Tvååker. Denna söndagen ska vi åka och träna löshoppning för första gången...håll gärna tummarna för oss!
 
Kul i dul!!!! :cool:
Du känner igen mig genom att jag är liten och rund :)
Jag är ddär redan kl 10 då vi ska ha styrelsemöte innan.
Kommer att ha svagt syrenfärgad fleecetröja från Mountain Horse, ljusbrunt hår uppsatt i inbakad fläta(hälvten av håret kommer att sticka ut åt alla håll o kanter)troligen blå byxor med fickor på sidan och ett par bruna jodpurs. Stannar ni på middagen? isåfall kan jag ställa mig upp och skrika på dig om vi inte har setts innan :cool:
Ofta ser man lite innan hur stort fölet blir. Min Arthur är redan nu 134 och kommer garanterat bli sekt D ( vilket hans föräldrar är ) Vidstige som jag sålde kommer nog bli en liten sekt D är nu 120 cm ( 5 mån)
 
Okej, då känner du igen mig på att jag är stor och rund :D Vet inte vad jag ska ha på mig om en vecka, men jag hojtar till nån dag innan. Mim käre make är lång, mörk och snygg i alla fall ;) Kanske skulle sätta fast en lapp med "Francess" på bröstet? Och ryggen... :rofl:

Har ingen aning om hur hög min princessa är. Ska försöka mäta henne innan vi ses i alla fall. Men hon är reggad som sekt C i alla fall. Om de blir högre, byter man sektion då? Tror iofs inte att hon blir högre än sekt C, med sin bakgrund.

Vi stannar troligtvis inte på middagen, även om det hade varit trevligt. Det tar oss nästan 4 timmar att köra...och vi måste hem! På söndagen ska vi på Talangjakt i löshoppning för tvååriga ponnysar juh.
 
Vi får pratas vid över lunchen då! :) Sätt en liten diskret lapp med Francess på maken så hittar jag er nog.
 
Hihi! Ja, vi ska nog hitta varandra! Vi ska försöka vara där lite innan, så att man hinner "landa" efter bilfärden och kan ta sig en titt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 504
Senast: tuaphua
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 452
Senast: Dentaku
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 523
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 054
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp