Bukefalos 28 år!

Ditt perfekta liv?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Om du fick bestämma hur ditt liv skulle se ut från och med nu och fram till du blir gammal(låt säga en 80 år nånting), hur skulle det då se ut? Vad skulle det innehålla? Känns det som du kanske får leva livet ungefär så eller är vissa saker önskningar som troligen inte är genomförbara?

Och håll inte igen nu, tanken är "livet precis som jag skulle vilja att det blev", inga begränsningar av petitesser som ekonomi eller annat smågrus ;)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle vara frisk och ha en så god inkomst av något okänt att jag slipper jobba. Då skulle jag i första hand renovera det hus jag har och sedan sälja det och köpa ett som ligger i den natur jag saknar. Alternativt om denna okända inkomst var ännu större skulle jag hoppa över renoveringssteget och gå direkt till nästa steg. Skulle vara kul att kuska runt i landet i en husbil, det finns så många platser och fenomen i Sverige som jag ännu inte har upplevt. Eftersom jag inte behöver jobba kan jag skaffa mig en hund igen.

Som ni märker, inget storslaget.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Det behöver inte vara storslaget, jag tycker det låter som en trevligt liv.

Jag skulle vilja få nåt stort arv från en okänd släkting alternativt vinna på lotto för jag behöver pengar för att leva det liv jag vill.
Sen skulle jag önska att jag var så trygg i mig själv att jag klarade att åka till Afrika eller Brasilien och volontärjobba på nåt djurrelaterat projekt i åtminstone 3 månader.
Efter det 1-2 års jobb på någon av de brittiska öarna, allra helst Irland eller Skottland. Där ska jag också träffa min charmige mörkhårige drömprins ;) Han ska sedan flytta med mig hem till Sverige(till min ö)där vi köper en lite lagom stor hästgård med plats för en 10 hästar eller så.
Där ska jag sedan ha liten hobbyavel av shetlandsponny och gotlandsruss, en shirehäst för att dom är så vackra, en häst av bra ridmodell för att det är kul att träna hoppning och dressyr(och denna ska ha häftig färg;))och frigående höns för att det är så himla lantligt mysigt. Och en stor inhängnad ska byggas där mina kaniner av olika raser och färger ska få gå och ha det bra.
Det hade nog varit kul att ha någon mindre hästrelaterad verksamhet som exempelvis ridlekis, handikappridning eller turridning.
Och kunna anställa min goda vän som älskar djur(och är oerhört oattraktiv på arbetsmarknaden pga sin psykiska besvär)för att gå runt och bara pyssla och fixa med alla djur hela dagarna.

The end :D
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Skulle sluta jobba som jag gör nu med en anställning och istället ägna mig åt ideella göromål som intresserar mig. Har en tanke i huvudet om att ha en stor gård med lite djur och odlingsmark, samt små mysiga småstugor där man skulle kunna ta emot folk med bekymmer tex bråkiga ungdomar, kvinnor med barn som blivit misshandlade av sina män eller liknande, och verkligen ha ett litet kollektiv där de får hjälpa till på gården och med djuren, och få uppleva gemenskap och trygghet. Känslan att kunna odla lite av sin egen mat, äta ägg från de frigående hönsen, klappa på lamm och och ett par små shettisar att rida på för barnen mm :)

Jag skulle ha båt och en sommarstuga att fly vardagen till ibland, åka på semester till spännande platser minst två gånger om året och få uppleva natursköna platser i regnskogen, i bergen, massa vattenfall, indianer, viltsafari mm. Naturligtvis är jag lite halvkändis genom alla mina vackra fotografier jag tar på dessa resor ;)

Jag skulle ha mycket sammankomster med vänner där alla ska känna sig personligt välkomna. Tycker om att fixa och trixa, så sammankomsterna skulle innebära en massa kul teman och dekorationer för att verkligen sätta pricken över i:et.

I övrigt skulle jag naturligtvis vara frisk och stark, ha drömmannen vid min sida som brinner för samma saker och som jag kan dela allt med här i livet. Hunden som redan finns, skulle få en hundkompis och båda skulle få specialträning på roliga aktiviteter de gillar och där i mellan vara med på det mesta och få vara gårdshundar mellan det:)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I drömmen skulle jag kunna leva på min musik. Jag skulle vara frisk och sm nu slippa ha ont. jag skulle ha en hästgård på landet helst vid havet med ett antal hästar och schäfrar.:) Helst ska någon mer än jag på på gården. ;)
Och gärna ngt boende utomlands på varm plats för att kunna åka till på vintern. ch då krävs ju att ngn tar hand om gården hemma så det behövs också. Och så ska jag också ägna mig åt volontärprjekt tex Afrika och Asien.
 
Senast ändrad:
Sv: Ditt perfekta liv?

Först vill jag vara frisk.

Sedan skulle jag vilja ha medel för att kunna köpa åkrar och skog runt mig. Då skulle jag kunna bygga stall och uthus för att ha lite djur. Några slaktkaniner, kanske höns. Plats att bygga en carport eller garage.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle vilja äga en gård med stora naturbeten, bra hallar för lösdrifthållning av får, ett antal mindre gästhus och flera bra hundgårdar. En gård som möjliggör kursverksamhet och tävlingar inom vallning och fårskötsel. Gärna en fårbesättning om ca 400 tackor av olika raser.

Självklart skulle jag ha ett antal vallhundar, och försörja mig på fåren och hundträningen;)

Dvs mitt liv idag, fast med egen anläggning och egna får;)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle leva ungefär som nu, men flådigare :D

Köpa mark och bygga mig en fin gård med alla tänkbara bekvämligheter för mig, sambon och våra djur.
Ska såklart ha oändligt med pengar utan att arbeta så att även sambon kan vara hemma med mig.
Vi skulle även ha en schysst husbil så vi kan bila runt på semester och bara ha det bra :)
Ha bra tränare hemma på gården så både jag och hästarna blir i topptrim :)

Eftersom jag i mitt perfekta liv har oändligt mkt pengar så skulle jag bygga upp en jättefin liten by i närheten av min gård och där ska alla mina nära och kära kunna bo flådigt men gratis så att de som har ont om pengar ska kunna ha det bra och slappna av och inte ha ekonomiska bekymmer iaf och samtidigt får jag jättenära till alla mina nära och kära :love:
 
Sv: Ditt perfekta liv?

kl

Jag skulle bygga massa temabyar till exempel en by för äldre, en by vid kusten där allt finns , en by för gamla travare, en by för hemlösa hundar o katter och såklart massa personal till detta ...sen skulle jag bosätta mig i gammelbyn , men även åka runt i världen o hjälpa spec djur som inte har det bra...( Rescuecenters)

det skulle jag vilja göra med mitt liv :D
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Drömmen vore att hitta någon att dela resten av livet med.

Genomförbart vore att någon gång kunna köpa ett litet hus på landet och bo där med katterna och kanske en hund.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Åh vad svårt! Hmm.. Jag behöver inte vara ekonomiskt oberoende. Men jag skulle gärna vilja komma in på drömutbildningen och därmed också prova flytta från hemstaden. Sedan volontärjobba och synas på animal planet :D Kommer hem igen till ett jobb jag vill ha och bor ihop med pojkvännen. Blir duktig på hundträningen och börjar tävla lite med häst. När jag blivit stor på riktigt har jag en liten gård med en handfull får, höns och ett par grisar vid sidan av en massa hundar. Ett par shettisar kanske. Där puttrar jag bara omkring, klappar djuren och påtar i trädgården. Någon resa om året och ett par avkommor så är jag nöjd med livet. Inte helt omöjligt!
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Då skulle jag vara ekonomiskt oberoende och köpa en gård (en gammal) med skog och lite betesmark i västra Värmland eller upp mot Lindesberg eller ovanför – vid skogen, med en sjö nära.
Och en övernattningslägenhet centralt i stan.

Det skulle vara en stor gård som jag skulle renovera med byggnadsvård i bakhuvudet, där skulle finnas/byggas ett fint stall med ridhus, ett stort garage, bastu, vinkällare och gäststuga.

Jag skulle ha kvar mitt jobb, men gå ner i tid ganska rejält och min man får göra samma sak om han vill.

Jag skulle börja föda upp får och bli så där lite lagom månskensbonde… och kanske så småningom sluta jobba för att ”leva” på gården o skogen.

Jag skulle odla mer mat hemma och bygga upp en fantastisk vinkällare. Laga massor av god mat till vänner och bekanta, och dricka ruskigt dyra viner (och andra drycker).

Jag skulle köpa mig en trevlig allroundhäst i bra ålder och ev ha nån inackordering… kanske skaffa nån som sköter stallet och allt trist o jobbigt.
Så skulle jag åka runt och träna för trevliga instruktörer och tävla lite avspänt på hobbynivå.

Jag skulle investera i en ny softbollplan för mitt softbollag, jag skulle investera pengar i klubben och få igång en stor och stabil verksamhet och jag skulle se till att marknadsföra sporten i Sverige så att den växer.

Efter som att jag gått ner mycket i arbetstid/slutat jobba så skulle jag också ha tid att åka mycket mer motorcykel, och åka på minst en hojsemester varje år.
Vi skulle även åka och kolla på minst två F1 eller MotoGP-lopp varje år.
Och jag skulle även åka iväg på några andra resor med gubben varje år.
Och så klart åka på skidsemester varje vinter.

Jag skulle bjuda med vänner och familj på div rolig resor som passar just dom… ridresor, skidresor, ölresor mm.

Jag skulle även köpa några snygga bilar… säkert nån gammal engelsk sportbil, nått italienskt, och kanske en amerikansk muskelbil från 70:talet… och antagligen nått lite nyare som leksak. (Och självklart nån praktiskt 4-hjulsdriven sak.)
Kanske skaffa nått litet ”projekt” att skruva på.

Och jag skulle även ha tid att umgås ännu mer med vänner och familj som mer än gärna får komma hem till oss och bli bjudna på god mat och dryck och ha det trevligt.

Jag skulle även ha tid att ägna mig mer åt kreativa sysslor så som att måla, rita, fota mm. Och till att LÄSA! Och kanske plugga nått kul.
Och så kanske jag skulle börja fiska…

När jag börjar bli äldre så får jag väl trappa ner på de fysiska aktivitetrena lite och gå över mer mot de kreativa grejerna… och jag och min man skulle skaffa ett hus i norra Italien och antagligen sälja gården och köpa ett fantastiskt sommarhus i Sverige med samma läge som gården.

Kanske vi nån gång under livet skulle skaffa oss en båt också.

----------------------

Jag räknar med att jag i verkligheten kommer att leva en ”light-version” av mitt drömliv.
 
Senast ändrad:
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag är ju över 50 och har realiserat många av mina drömmar, så jag får säga att jag har ett bra liv.
Livet skulle bli ännu något bättre om jag styrde mer över min egen tid. Jag vill gärna fortsätta jobba men skulle vilja ha mera ledigt, inte begränsas av att man har så få semesterdagar. Så långledigt på sommaren, en längre vinterledighet, kanske lite andra lov också. Så låt oss säga, 15 veckors semester per år. Givetvis en god hälsa och en tillräckligt god ekonomi så jag kunde ta vara på de möjligheter detta ger.

Och så önskar jag att mina barn får ha det bra, vara friska och har jobb så de klarar sig själva. Att jag en gång ska få barnbarn och kunna skämma bort dem och älska dem till vansinne.

Jag ska inte skriva det självklara, att jag och min man får vara friska, för hur det nu är, så kommer det ålderskrämpor och hälsan sviktar med tiden, så är det, det är inget man kan önska sig fri ifrån. Så lite krämpor kommer man nog inte ifrån, men självklart önskar jag att vi får leva så friska som möjligt och slippa bli beroende av andra.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt perfekta liv så skulle jag ha bättre arbetsdisciplin och vara supereffektiv i allt jag företar mig. I mitt perfekta liv så har jag en fast forskartjänst (vilket är så utopiskt att det finns inte) och jag ägnar mig bara åt frågor som verkligen intresserar mig. Det får gärna innebära en del resande i tjänsten, men inte så mycket att jag inte får tid och energi till hundarna. Pengar till ett hus på (exempelvis) den italienska landsbygden kommer att vara pricken över i. I mitt perfekta liv så är jag dessutom i strålande form och min åttionde födelsedag firar jag genom att springa mitt 80:e maraton.

Man kan ju alltid jobba på det! :)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag vill köpa gård och leva där med min familj, hästar och hundar! Har drömt om det sen jag var liten och drömmer fortfarande. Sambon är tyvärr inte lika sugen som jag och utan honom fixar jag ingen gård...Drömmer om att han ändrar sig:)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt perfekta liv är jag förutom att jag själv och mina barn är alltid friska - ekonomiskt oberoende, och ständigt på resande fot! Ingen boja någonstans, jag reser preciiiis var jag vill och när jag vill. Möjligtvis har jag en vindslägenhet i sekelskifteshus i en eller två svenska städer, kanske även i madrid och paris, annars är det hotell och Bed & breakfast som gäller. Jag arbetar när jag har lust, som volontär i vissa bevarandeprojekt av utrotningshotade djur, och sen är jag en jävel på att fota med mina fullständiga nikon och hasselblads-utrustningar. Kanske att jag har lite utställningar då och då av frukten av dessa.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt perfekta liv lever jag ett liv som jag trivs med, har egentligen bara en enda önskan i mitt liv och det är att min son alltid får vara frisk och leva lycklig.

Sedan jag själv insjuknade i MS så har kraven på vad som är ett perfekt liv sjunkit drastiskt ;)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle vara hemmafru till en fin man, ha ett par hästar och sälja lite teckningar på fritiden. Skulle således vara ekonomiskt oberoende genom mannen. Bo i någon större stad och ha ett stall några mil utanför sagda stad. Inga barn, utan bara kunna leva ett gott och innehållsrikt liv med mannen.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I första hand skulle jag vara frisk. Så ha ett kul jobb med vettigt betalt. Så vore det förstås kul att vara skuldfri (men med ett vettigt betaltjobb kan det ju fixa sig med lite tid)

Så skulle jag förstås vilja att sonen kommer få må bra och vara nöjd med sitt liv (det känns eg viktigast... mitt liv är lixom lite kört redan :meh:)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Om du fick bestämma hur ditt liv skulle se ut från och med nu och fram till du blir gammal(låt säga en 80 år nånting), hur skulle det då se ut? Vad skulle det innehålla? Känns det som du kanske får leva livet ungefär så eller är vissa saker önskningar som troligen inte är genomförbara?

Och håll inte igen nu, tanken är "livet precis som jag skulle vilja att det blev", inga begränsningar av petitesser som ekonomi eller annat smågrus ;)

av oklara skäl får jag bara göra det jag gillar på jobbet och kan komma och gå lite som jag vill. Dessutom smakar kaffet mycket bättre.

jag får lite tid över att lära mig svetsa och genom något slags under får jag en teknikgen som gör att jag omedelbart vet hur man renoverar växellådor. Tar min SAAB 95 på Budapest-Bakamo.

Bjuder hem hela gänget till ett after-rally i de goltiska skogarna.

Min oropedjournal har försvunnit och därmed mina skavanker och plötsligt är 4min/km som vanligt igen och jag är med i matchen i pojkar 50.

Linnea Torstensson och Bella Guldén flyttar till orten och insisterar på att jag ska bli tränare för laget, samtidigt som alla tjejer på orten över 180 blir vänsterhänta.

Hur konstigt det än kan låta har mina hästar aldrig bajsat och 130 känns om 30 cm.

med detta kan jag nog i lugn och ro invänta 81-årsdagen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 234
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 123
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 211
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp