Bukefalos 28 år!

Ditt perfekta liv?

Sv: Ditt perfekta liv?

Min första tanke är frisk. Som det ser ut nu blir det aldrig möjligt.
Jag skulle vara frisk och orka jobba som vanligt. Det skulle vara ett jobb som är händelserikt och varierat, vad är kanske inte så viktigt mer med vilka. Min ekonomi skulle tillåta mig att inte oroa mig, kunna resa, unna mig både materiella ting och aktiviteter utan problem. Vardagslyx som frisör, spa, naglar osv skulle inte vara ett problem.
Skulle vilka bo med min sambo på en gård inte för långt utanför staden, ha två trevliga och välridna hästar att utvecklas med. Huset hade gärna fått vara en typisk hallandslänga. Enplanshus, stall för ett par hästar och några hektar mark, inget flådigt.
Jag skulle kunna ha bil och hästsläp som fungerade på smidigaste vis.

Mina vänner skulle bo i samma stad och vi skulle alltid ha en dag i veckan vi sågs som standard.

För många låter detta kanske som en vardag. Skulle det kunna bli min hade jag varit överlycklig
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Drömmen vore att hitta någon att dela resten av livet med.

Genomförbart vore att någon gång kunna köpa ett litet hus på landet och bo där med katterna och kanske en hund.

Dina drömmar borde gå att förverkliga tycker jag.

Mitt perfekta liv vore ett hus på landet med havsutsikt inte allt för långt från någon hyfsat stor stad tillsammans med en fru och några djur. När det gäller jobb skulle jag vilja ha så mycket pengar att jag bara behöver jobba ungefär tre dagar per vecka.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle vara hemmafru till en fin man, ha ett par hästar och sälja lite teckningar på fritiden. Skulle således vara ekonomiskt oberoende genom mannen. Bo i någon större stad och ha ett stall några mil utanför sagda stad. Inga barn, utan bara kunna leva ett gott och innehållsrikt liv med mannen.

fritid som hemmafru??? du skojjar?
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle aldrig mer få ett skov av min sjukdom och jag skulle inte känna av den eller några biverkningar av medicinen.
Jag och fästmannen skulle få två barn (kanske tre), flytta till en gård och skaffa får, häst, höns, bin och säkert nåt mer. Utöver sällksapsdjuren hund, katt, kanin och marsvin då (för min marsvinsallergi skulle lägga sig). Och ingen av djuren blir förstås sjuka.

Vi skulle få igång en butik med försäljning av egen honung och andra produkter vi får ut av honungen och vaxet. Detta skulle vi klara oss bra på, så jag skulle bara behöva jobba ett par dagar i veckan på vanliga jobbet - för att det är mitt favorityrke.

Sen skulle livet bara flyta på, med allt i frid och fröjd.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt perfekta liv finns ingen risk att bli beroende av nässpray! Hur mycket som helst kan ösas på. det smakar heller inte längre vidrigt. Dessutom blir snuset gratis, och det finns inte längre någon tillvänjning eller beroendepotential hos imovane. Jag rider 5 timmar om dagen på fina hästar och ägnar resten av dygnets vakna timmar på vänner och skönlitteratur. Har även lyckats lära mig hitta och ha nån romantisk relation som faktiskt funkar fett sweet utan att jag behöver känna mig typ splittrad. Fan vad jag älskar att carpa
 
Senast ändrad:
Sv: Ditt perfekta liv?

Oh kul!

Well, först skulle jag, som så många andra, vilja vara ekonomiskt oberoende. Jag skulle nog dock ändå jobba litegrann, med det jag gillar och där jag inte behöver tänka på lönen. Jag skulle nog skaffa villa med stor, inhägnad trädgård någonstans där hunden/-arna kunde springa fritt, och där jag hade personal som skötte allt det tråkiga, typ ev. snöskottning, städning, trädgårdsarbete med mer.

Jag skulle givetvis även ha snarat mig den där skickliga rockbandsgitarristen (alt. riktigt duktiga sångaren) som jag drömt om också :P. Och naturligtvis ha hushållerska/kock, alt. att min gitarrist/sångare älskar hushållsarbete så mycket att han aldrig låter mig göra det.

Längre än så har jag inte kommit i mitt drömmande. Är i överlag redan ganska nöjd med livet, om man bortser från ekonomi och kärleksliv :)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt perfekta liv skulle ett dygn vara tre gånger så långt. Vilket skulle ge mig tid att jobba som jag gör, umgås med familjen och samtidigt få tid till att ägna mig åt träning eller att bli bättre ryttare.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

KL

Jag vill inte ändra så mycket men kan tänka mig följande:

Jag är aldrig sjuk eller har några krämpor eller ångest utan är ständigt sprudlande full av energi.
Mina nära och kära inklusive alla djuren får leva lyckligt och länge och när de väl somnar in sker det stilla och efterlängtat vid hög ålder.

Jag har en till eller ett par fina ridhästar och jag jobbar lite mindre än vad jag gör idag fast med högre inkomst så jag inte behöver tänka så mycket på vart pengarna går.

Annars är jag som sagt mycket nöjd med det liv jag lever idag och fortsätter gärna med det tills jag blir gammal och grå.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

KL

Jag är väl inte en så där jätterolig typ, för mitt drömliv är rätt simpelt och vanligt :D

Jag behöver ha en sysselsättning för att fungera, så jobba som polis är drömmen. Sedan skulle det ändå vara skönt att vara ekonomiskt oberoende såklart!
Ha man och barn. Bo på gård med några jerseykor, shetlandsponnyer och kanske en ridhäst, katter, får och hund. Ha eget ridhus och ridbana, men lösdrift till djuren. Bo inte allt för långt från staden men ändå utanför trafik och grejer. Gärna sjötomt, så att det finns möjlighet att bada med djuren :love:

Och that's it. Så vill jag leva! Och helt omöjligt är det inte, det omöjliga är väl enbart att bli ekonomiskt oberoende :)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Mitt liv fortsatt som det är nu, men med mindre del jobb och större del hästar. Jag vill dock ha in en kärlek och barn i bilden och så lite mer obegränsad ekonomi så att jag kan köpa loss gården och bygga eget ridhus och kunna träna mer optimalt.
Jobba sådär 50% på sin höjd, så man får träffa lite folk. :)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Hade fått nått fett arv från nån släkting jag aldrig träffat och sållades blir ekonomiskt oberoende. Köper en gård i Östergötland med mycket mark, insjö, ridhus, paddock och ett par vackra hästar. Är gift och har 2-3 barn varav minst en rider och tävlar framgångsrikt (efter som att ungens mamma inte hade någon talang måste ju nån göra det). På gården ska jag och min man även ha lite får, köttkor och mark vi brukar.

Vill inte få släktens ögonsjukdomar och inte heller demensen som verkar förfölja min moders sida. Mina graviditeter får även gå lätt och fort. Jag vill inte heller bli fet. Min familj ska gärna hålla sig ifrån samma saker samt inte skadas/fara illa utan vara lyckliga.

Är väll ganska möjligt men kommer ta många många år att nå. Eller arvet och det ekonomiska oberoendet är väll ganska svårt.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Egentligen är jag rätt nöjd som det är. Det är mig själv jag skulle vilja ändra på. Och på dygnets längd.

Jag skulle vilja vara effektiv men ändå avspänd, aldrig stressa upp mig och aldrig skjuta upp något, utan i lugn och ro göra allt jag vill göra i tur och ordning.

Och så skulle jag vilja att dygnet var myyyyycket längre, så jag hann allt jag vill göra varje dag.

Lite mer lyx och överflöd skulle väl inte skada, men om jag fick det ovanstående skulle jag vara betydligt gladare än om jag enbart fick mer lyx och överflöd.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag skulle vilja besöka betydligt fler fantastiska restauranger än vad jag nu har råd med.
Drömmen vore att få åka på en 6 månader lång matresa och bara testa massor med saker.
Jag skulle vilja jobba 75% och ändå hinna det jag vill utan stress.
Ha 3 månaders semester om året och en underhållsfritt centralt beläget äldre charmigt hus med lagom sto fruktträdgård. Sen önskar jag min sambo att han blir smärtfri och får det kapital han behöver för att förverkliga sina drömmar.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Självklart att få fortsäta och vara frisk, gäller både mig, familjen och vännerna. Sedan vill jag komma på en jätte bra idé som jag verkligen brinner för och starta eget företag. Företaget skulle gå superbra redan från början och jag och sambon skulle bara behöva jobba 20-30 h i veckan båda två och ändå tjäna redigt med pengar. Vårat förhållande skulle fortsätta och utvecklas och när vi varit tillsammans i evigheter har vi fortfarande ett kärleksfullt och levande förhållande och våra barn lever lyckliga och relativt okomplicerade liv.
Det här är grunden och sedan har jag två alternativa drömmar

1) Bo kvar i vårat bekväma radhus och ha 2-3 hästar i ett stall där man kan köpa till fullservice vid behov. Sedan skulle vi leva Svensson liv, lyxvarianten med resor och städhjälp.
2) Köpa en gård på landet och ha får, höns, bin och hästar. (Den här drömmen faller lite på att man måste gå upp tidigt varje morgon och ta hand om djuren)
 
Senast ändrad:
Sv: Ditt perfekta liv?

Jag LEVER mitt perfekta liv!!!

Jag bor perfekt, har den bästa av familjer, lever i symbios med mina djur och natur, har ett jobb som ger struktur och stimulans likväl som engagemang och trötthet, jag har pengar så jag klarar mig, min bil som jag köpte för 6 000 för nio år sedan tuffar och går och tar mig igenom snöstormar på vintern, jag är piggare och friskare nu än jag var för tio år sen, vad mer kan jag önska mig?

Ett helt bekymmerslöst liv vore inte utvecklande, problemlösningar ger tankeverksamhet och energi, lagom motgångar ger extra glädje åt medgångarna.

Åh, jag är så lycklig över det liv jag lever och kunde det fortsätta så tills jag en dag ramlar av pinnen vore det fantastiskt! Men förändringar BLIR det ju i livet, och det är också fantastiskt!

:)
 
Sv: Ditt perfekta liv?

*kl*

I mitt perfekta liv skulle jag såklart vilja vara frisk, och att mina nära och kära också fick vara friska. Jag skulle ha ett jobb som jag trivs med och tycker det är kul att gå till, jobba lagom mycket och få tillräckligt betalt för att ha råd med mitt liv. Jag skulle vilja ha en häst som jag tränar och tävlar på lagom nivå. Och så skulle jag vilja gifta mig med en speciell man och kanske ha ett barn eller två.

Och på ålderns höst skulle jag vilja resa massor och lära mig spela golf.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt perfekta liv finns det inga begränsningar. Jag hade säkerligen haft kvar lägenheten vi bor i idag, men utökat med lite mark inom 1-2 timmars pendling från stan. Så hade jag större delen av sommaren bott på landet och under vintern har jag ett par hästar uppstallade på helinackordering i något vettigt stall utan konstiga människor i. ;)

Jag hade haft några mindre hyresfastigheter som var förvaltade av någon annan, så att min inkomst bara tickade på lite stadigt och jag slapp tänka på det där vardagliga kring fastigheterna. Istället skulle jag rida (träna och tävla), träna mig själv, ligga i hängmattan på landet och dricka te. Odla lite till hushållsbehov på gården, drömmer om egna tomater i ett stort växthus.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

I mitt drömliv är jag frisk. Jag sover hela nätterna och vaknar alltid utvilad utan några smärtor och med en sprudlande energi. Jag kan lita på min kropp att den håller för allt jag vill göra. Jag har ändå kvar all den erfarenhet och all den kunskap jag har fått av att vara så sjuk och så har också mina nära.
Min sambo och jag kommer älska varandra och ha ett fint förhållande resten av våra liv. Jag vill inte behöva bli änka.

Jag om mina nära kommer aldrig mer behöva vara sjuka eller ha dåligt med pengar och kommer alltid att leva lyckliga. Jag kan hälsa på mina barn så ofta de och jag vill. Jag önskar mig barnbarn som jag vill umgås massor med.

Jag bor kvar här men har då fått köpa till mer mark. Jag har kvar nuvarande djur men med tillökning av en hund till. Mina djur kommer heller aldrig bli sjuka eller behöva dö.

Jag renoverar köket, bygger en ridbana och massor med fina ridvägar. Jag har också alltid ridsällskap när jag vill ha det.

Jag bygger diverse hus som jag sedan hyr ut till folk som vill komma ut på landet. Ensamstående mammor, folk med diverse svårigheter i bagaget osv. Folk som helt enkelt aldrig kommer ha möjligheter att köpa sig ett hus på landet av någon anledning.

Jag jobbar med unga som hamnat snett eller som på annat sätt har haft det tufft i livet. Jag bygger upp en samlingsplats där man kan få vara en stund för att prata med någon som lyssnar eller så kan man bo där om det behovet finns. All behövlig yrkespersonal finns där ifrån psykologer till kokerska.
 
Sv: Ditt perfekta liv?

Mitt drömliv skulle börja med att jag träffar mannen i mitt liv, att vi tar över familjens jordbruk och att vi kommer ha ett socialt rikt liv. Ekonomi att resa, en egen familj och en rolig vardag!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 418
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 868
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 171
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 811
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp