Bukefalos 28 år!

djurens rätt

Sv: djurens rätt

min tik gör det MÅNGA ggr varje dag när hon höglöper, viker hela svansen åt sidan bara man nuddar ryggen o ska klappa henne... ursch vad äckligt det är! är inte lika social med hunden då... tycker det är så jävla äckligt!:crazy:

ston vet jag inte då jag bara har ett sto och hon har nog inte börjat brunst än.
 
Sv: djurens rätt

läs ordenkligt!

om djuret själv är med på det så lider det inte, annars gör de självklart det!

gud vad trött jag blir på folk som inte läser, hädanefter svarar jag bara dem som läser ordenkligt och inte lägger ord i min mun!

Dags att börja läsa ordentligt själv då :smirk:
 
Sv: djurens rätt

vad har jag tolkat fel? har läst allt 3 ggr, och så vitt jag ser så har jag svarat korrekt
 
Sv: djurens rätt

Jo men jag menar, tror du att hennes tanke är att få bli påsatt av en människa då?

Ston kan oxå lyfta svansen och tycka det är skönt med en klining på rumpan, men där har jag oxå svårt att tänka mej att dom förväntar sej nå mer av "kliaren"...

Usch, jag tror jag struntar i denna tråd.
Jag får otäcka rysningar när jag tänker på vad vissa människor håller på med djuren...

Inte menat till dej vars inlägg jag svara på ;):)
 
Sv: djurens rätt

vad har jag tolkat fel? har läst allt 3 ggr, och så vitt jag ser så har jag svarat korrekt

Vad är det jag inte läst ordentligt?

Du skriver att djuren inte lider och jag frågar vad du stöder den informationen på? Är det något du själv gått och funderat ut eller vart hittar du fakta om det?
 
Sv: djurens rätt

om du läser mitt tidigare inlägg så ser du att jag har skrivit om föl, läs det.
Om du läst mitt tidigare inlägg , som svar på ditt inlägg hade du kanske kunnat svara på frågan?

förbud mot att penetrera analt? hur ska vi kunna ultraljuda våra ston?
Jag hoppas för guds skull att du inte kör upp något i ändtarmen på stoet om du ska ultraljuda henne vid dräktighetskontroll:crazy:

Och jag menar givetvis i sexuella sammanhang.

om ett djur tar skada så är det redan förbjudet, sen är det inte mer med det!
Fast det är ju det det är.
Somsagt, läs ordentligt. Låt säga att en man vill utföra samlag på en tik, en ganska liten tik. Hunden får ont, dels för att hon kanske inte vill-men också för att hon kanske är för trång. Mannen har dock varit noggrann med att smörja och är ändå såpass försiktig att hon inte skadas.Dock finner tiken samlaget smärtsamt och obehagligt.
Låt säga att han blir påkommen och man tar hunden till veterinär-mycket riktigt hittas inga skador. Mannen ska alltså få gå fri utan böter?


ett icke könsmoget djur, oavsett art (alltså även människa) har aldrig något sexuellt intresse på det sättet. därav kan man aldrig ha sex med ett barn/ungdjur osv.
Det där är faktiskt inte sant, barn har en sexualitet. Däremot ska man givetvis inte våldföra sig på dom av förklarliga skäl. Och vet du vad? Man kan tydligen ha sex med ett ungdjur utan att skada det fysiskt...eller hur menar du då att an skulle döma? Det finns ingen lag som säger att "du får inte ha sex med minderåriga djur".Tyvärr.

men exemplet på fölet är ett väldigt bra exempel på vad som faktiskt borde vara förbjudet då jag inte kan tänka mig att fölet var med på det på något sätt!
Men fortfarande är det lagligt om fölet inte skadas. Det är ett faktum och en anledning till att jag vill införa en lag som förbjuder tidelag. Det är för många djur som far illa-utan att bli fysiskt skadade.

jag tycker man behöver klarare regler på djurmisshandel fronten först, eftersom man tex inte kan fälla en man som våldtagit ett föl, för det borde man verkligen kunna, man kan inte på något sätt säga att fölet inte lider i en sån situation!

Mannens om hade sex med sin tik då? Han ville köra lite "rough" men skadade inte henne fysiskt. Tiken blev dock rädd och utsattes för smärta. Vad gör man då?
 
Sv: djurens rätt

jag skrev om djuren är med på det, och om de då självklart inte får några skador.
 
Sv: djurens rätt

jag skrev om djuren är med på det, och om de då självklart inte får några skador.

Ja jag vet vad du skrev, men då omformulerar jag mig :
Vart har du hittat fakta på att djur som är könsmogna skulle vara "med på det"?
 
Sv: djurens rätt

självklart så kör veterinären upp armen i ändtarmen vid dräktighetskontroll, hur skulle den annars göra?

i ditt ex är det redan förbjudet, för det spelar ingen roll om mannens tankar är rena, tiken blev rädd för att hon fick ont=skadad=fängelse, men nu ser ju sverige ut som så att man måste i princip låta djur svälta ihäl i sin egen avföring för att man ska få fängelse, Det tycker jag är mkt sjukt! Vi har mkt kvar på djurskyddsfronten, det känns som att man börjar i fel ende, för de som har djursex kommer fortsätta med det för vad är straffet om det skulle bli olagligt? 1000kr? om ens så mkt!


både psykisk och fysisk smärta räknas!


först måste vi få till riktiga straff, sen kan man börja lagstifta, men det blir ju ganska svårt då lagen inte får förbjuda att man "runkar av" ett djur eller att man kör in saker i ändtarmen och vulvan, för då kan man knappt avla på djur längre.
 
Sv: djurens rätt

förstår inte din fråga, jag har inte skrivit att alla könsmogna djur är med på det.

men det räcker att titta på min tik, det är det enda bevis jag behöver:crazy:

jag kan ringa dig nästa gång hon löper om du vill.
 
Sv: djurens rätt

om djuret ställer upp sig och trycker sin rumpa mot en?

min tik har på senare år blivit...e... översexuell? när hon löper har hon parningsbeteenden mot varenda människa hon möter i princip... folk som inte är hundvana tycker hon är jätte knäpp:p

knäpp är hon förvisso, men i vanliga fall så biter hon närmsta hanne som försöker nåt, men just de dagarna så duger alla, oavsett art... gosedjur inräknat:crazy:
 
Sv: djurens rätt

förstår inte din fråga, jag har inte skrivit att alla könsmogna djur är med på det.

men det räcker att titta på min tik, det är det enda bevis jag behöver:crazy:

jag kan ringa dig nästa gång hon löper om du vill.

Men snälla du, du sitter och argumenterar med typ NOLL fakta.
Yeeezaass lägg ner då....
Och nä du behöver inte ringa mig när din tik löper, jag har en alldeles egen hemma. Men vet du var? Jag tolkar inte hennes löp som att hon vill inleda sexuellt umgänge med mig :smirk:
 
Sv: djurens rätt

:crazy: Djuren vill säkerligen inte bli påsatta av dig eller någon annan människa utan av en av sin egen art, som det ska vara.

Finns ingenting som rättfärdigar sex med djur! Det är så fruktansvärt äckligt att man bara vill spy när man hör talas om det. Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan bli upphetsad av att sätta på tex en höna eller en liten hundvalp. Det är 2008 nu, man borde veta bättre än att tillåta sånt här. :mad:
 
Sv: djurens rätt

Om någon skulle prova på med att ha sex med ett sto,som inte är med på det.......Jag har bara sett när en hingst närmar sig ett ovilligt sto,hur hon då reagerat.För att uppskatta det måste personen vara både tidelagare och maskinist eller va fan det heter.
Sedan vad det anbelangar på stoet om hon nu skulle vara villig till detta,så skulle hon nog inte märka specielt mycket,möjligt vis lite irritation.

Den 14 aprill 1944 ändrades starfflagen (SFS 167-171) för homosexuella handlingar.Straffbar handling är mot minderåriga samt sinnessjuka eller sinnesslöa,men även mot underordnad i viss beroende ställning.
 
Sv: djurens rätt

ja äckligt är det! och hur man kan bli upphetsad av det förstår jag inte!

och nej, jag ägnar mig inte åt djursex.

men man kan inte förbjuda saker för att man tycker det är äckligt och för att man själv inte förstår det.

ta tex swingers, jag tycker det är otroligt äckligt och kan inte förstå på nåt sätt hur man kan vilja vara med nån annan än sin partner.

men är det nån som vill ha en lag mot det? tror inte det va?
 
Sv: djurens rätt

Finns ingenting som rättfärdigar sex med djur! Det är så fruktansvärt äckligt att man bara vill spy när man hör talas om det. Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan bli upphetsad av att sätta på tex en höna eller en liten hundvalp. Det är 2008 nu, man borde veta bättre än att tillåta sånt här. :mad:

Om vi skall lagstifta så skall det väl handla om djurskydd och inte om äcklighet. Jag tycker gott vi kan diskutera om djuren kan skyddas av en lagändring men äckligheten tycker jag vi kan lämna därhän.
 
Sv: djurens rätt

självklart så kör veterinären upp armen i ändtarmen vid dräktighetskontroll, hur skulle den annars göra?
Köra upp armen i vaginan? Fölet ligger ju inte i tarmkanalen utan i livmodern.

i ditt ex är det redan förbjudet, för det spelar ingen roll om mannens tankar är rena, tiken blev rädd för att hon fick ont=skadad=fängelse

Det ser faktiskt inte ut så. Ont är inte=skadad. Kanman inte bevisa skada kan man inte straffas.

, men nu ser ju sverige ut som så att man måste i princip låta djur svälta ihäl i sin egen avföring för att man ska få fängelse, Det tycker jag är mkt sjukt! Vi har mkt kvar på djurskyddsfronten, det känns som att man börjar i fel ende, för de som har djursex kommer fortsätta med det för vad är straffet om det skulle bli olagligt? 1000kr? om ens så mkt!
Bara för att det finns andra bitar att ta tag i anser inte jag att det är skäl nog att ignorera annat. Just nu diskuterad den här frågan, och inte djurskyddet överlag.


både psykisk och fysisk smärta räknas!
Bevis? För det står inte något om psykisk smärta någonstans mig veterligen.


först måste vi få till riktiga straff, sen kan man börja lagstifta, men det blir ju ganska svårt då lagen inte får förbjuda att man "runkar av" ett djur eller att man kör in saker i ändtarmen och vulvan, för då kan man knappt avla på djur längre.
Sistnämnda gör man för att man måste-det vet förvisso inte djuren men jag anser ändå att det ligger en enorm skillnad i det hela.
Djur kan betinga ridning negativt om sadeln ligger illa och ryttaren balanserar med skarpt bett i munnen, den betingar även ett slag med piskan negativt. Ska man förbjuda ridning då? Förstår du poängen?
 
Sv: djurens rätt

Det där du radade upp handlar ju om sunt förnuft oh hur mycket kunskap man har eller är villig att lära. Att ha sex med MOTSATT ART, det har ju inte ens djurena. Har du sett ett lejon ha sex med en tiger ? En katt med en hund ? Så varför ska människan tillåtas detta ? Har du någonsin sett tex ett får våldta en människa ? En elefant våldta en giraff ?

VAD motiverar att människan promt ska ha/får ha sex med tex en hund, bara den inte lider ? Bara för hunden inte kan prata så¨är det ok ? Bara för hunden inte hugger armen av en och protesterar, ja då är det ok...för den lider inte ? Jag har sagt det tusen ggr förut, människan är det dummaste som gått i ett par skor. Kan inte människan ha sex med sina egna ?



:bow::bow::bow:




:bow::bow::bow:
 
Sv: djurens rätt

självklart så kör veterinären upp armen i ändtarmen vid dräktighetskontroll, hur skulle den annars göra?

Nu missförstod jag nog. Jag tänkte att du menade på att man körde upp armen i ändtarmen på hästen när man skulle känna fölet:rofl:

My bad ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp