Bukefalos 28 år!

djurens rätt

Sv: djurens rätt

skillnaden mellan dethär och sex med bebisar är att bebisar vill inte, ett djur kan "vilja" om de är könsmogna och man har ett djur av samma art i samma rum som exemplet när man fixar semin.


hur vet du det? du verkar tro att du kan läsa tankar:crazy:
 
Sv: djurens rätt

Jag skrev väl ändå inte att det ska förbjudas för att det är äckligt?

Skrev ju att djuren säkerligen inte stöter eller inbjuder människan att ha sex med dom då dom brunstar!? Djur är stumma och kan inte säga nej som vi människor kan om vi inte vill. Så ett djur som skriker ut sin smärta när en människa våldför sig på dom säger ju nej på sitt sätt. Men eftersom det inte går att bevisa om djuret skriker av välbehag eller smärta så tolkar nog människan som gör det på sitt eget sätt för att kunna fortsätta med sitt sjuka beteende.


Som tex ett sto som litar på sin ägare, om ägaren då vill sätta på stoet så känner stoet säkerligen inte av dennes könsorgan på samma sätt som om det vore en hingst. Dvs om stoet då vandrar iväg, visar att denne inte vill, så lär väl knappast ägaren ge sig, allt för sin egna njutning. För i slutändan är det ju människans egna njutning som ligger i fokus gällande den här frågan, djurens egna signaler om att denne inte vill kopplas mest troligt bort.

Har väldigt svårt att tro att ett litet föl som blir tagen analt njuter av det.
 
Sv: djurens rätt

människorna binder ju ofta(?) upp benen osv..
 
Sv: djurens rätt

haha det är lungt...

min poäng är att man kan inte förbjuda det bara så där rakt över, det är inte så enkelt. tex jag tömmer analsäckarna på min hund, någon ser det genom fönstret, men ser inte hela "akten" och ser därför inte exakt vad jag håler på med... och så anmäler personen i fråga mig, och jag blir uthängd som ja... du fattar!

eller tex nu med mitt sto, jag särar på blygdläpparna varje dag då hon inte har visat några brunst tecken, så jag kollar helt enkelt på färgen på slemhinnan, tänk om nån ser mig då och anmäler?

eller när man ska fixa semin? poängen är att det blir för luddigt, vad ska man tillåta och vad ska man inte tillåta?

ett ex på vad man inte ska tillåta är tex att låta sitt kön komma i kontakt med djurets kön, men det finns så mkt mer i den världen som borde förbjudas, om man bara förbjuder det så finns det massor saker kvar för de människorna att göra, men förbjuder man djursex helt o hållet så blir det väldigt jobbigt med avel, förstår du hur jag menar?
 
Sv: djurens rätt

Men att jämföra sex mellan männsikor och sex mellan människa och djur tycker inte jag riktigt hänger ihop? En människa kan själv välja om denne vill syssla med att ha sex med andra människor än sin egen partner. Men om en människa vill ha sex med sitt djur så har ju inte djuret någonting att säga till om i de flesta fall.
 
Sv: djurens rätt

Jag skrev väl ändå inte att det ska förbjudas för att det är äckligt?

Du skrev ju så här

jånna skrev:
Det är så fruktansvärt äckligt att man bara vill spy när man hör talas om det. Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan bli upphetsad av att sätta på tex en höna eller en liten hundvalp. Det är 2008 nu, man borde veta bättre än att tillåta sånt här.
Det är inget konstigt att du känner så, snarare rätt normalt men jag förstår inte vad det har för relevans för djurskyddet. Det blir bara konstigt om vi blandar in äcklighet i lagförslag.
 
Sv: djurens rätt

Men det är ju olagligt i flera andra länder så varför skulle det vara så mycket svårare att införa det i Sverige också? :confused:
 
Sv: djurens rätt

måste bara fråga...

angående betäckningar, det finns ju de som sätter språnglinor osv på stoet för att hon inte ska sparka, vad tycker ni om det?

jag personligen kommer instruera hingtägaren att om mitt sto inte fungerar att betäcka helt naturligt ( utom att nån håller i henne) så behöver de inte betäcka alls! jag tänker inte heller spruta igång nån brunst på henne!
 
Sv: djurens rätt

Ahh ja jag skrev lite luddigt där. Men du kanske förstod lite bättre av mitt längre inlägg? Var inte meningen att sätta "Det är 2008 nu, man borde veta bättre än att tillåta sånt här." bakom den meningen, tänkte skriva mer men jag ångrade mig.
 
Sv: djurens rätt

min poäng är att man kan inte förbjuda det bara så där rakt över, det är inte så enkelt. tex jag tömmer analsäckarna på min hund, någon ser det genom fönstret, men ser inte hela "akten" och ser därför inte exakt vad jag håler på med... och så anmäler personen i fråga mig, och jag blir uthängd som ja... du fattar!
Nja, jag förstår faktiskt inte. Visst kan du bli anmäld för det du gör, men kan du förklara att du kollar brunsten eller tömmer analsäckarna lär du knappast bli fälld. Jag har blivit hotad vid ett tillfälle att bli anmäld för djurplågeri när jag korrigerade en hund från att göra utfall mot folk (ryckte i kopplet när hunden hoppade). Jag sa lugnt till personen att det går bra att anmäla mig då jag kan förklara min handling och att jag inte ursäktar den då jag vet att jag inte plågade hunden. Eller än bättre-låt säga att din häst biter dig riktigt hårt och du sular till den och precis då kommer en annan runt hörnet.
Hon ser bara att du sular till hästen-anmäler hon dig om du förklarar din handling?


ett ex på vad man inte ska tillåta är tex att låta sitt kön komma i kontakt med djurets kön, men det finns så mkt mer i den världen som borde förbjudas, om man bara förbjuder det så finns det massor saker kvar för de människorna att göra, men förbjuder man djursex helt o hållet så blir det väldigt jobbigt med avel, förstår du hur jag menar?
Nej,för dom ha rinte med varandra att göra. Det är ungefär som att du skulle säga "man får inte misshandla djur, därför måste vi förbjuda slakt". Där dödas ju djuret!
 
Sv: djurens rätt

förstår int hur du kan jämföra med det?
ett djur lider ju inte av att bli slaktad
 
Sv: djurens rätt

Och därför ska man få utnyttja djur sexuellt, eller vad?

Och ja, jag anser att det är ett utnyttjande eftersom djur inte kan ta ett tydligt ställningstagande, alltså säga ja eller nej, och dom vet inte heller vad det handlar om - precis som barn.

Ska man tillåta djursex kan man lika gärna börja tillåta alla sexuella läggningar, för vem har rätt att säga att t ex pedofili är fel men inte djursex?
Vad är skillnaden mellan att ha sex med ett hjälplöst och oförstående barn och sex med ett hjälplöst och oförstående djur? Mer än att barnet är en människa och djuret ett djur.


Där satt den! Bra sagt.
 
Sv: djurens rätt

djuren vet inte vad som väntar= de är inte oroliga inför det

när det väl händer så händer det så snabbt att de inte hinner reagera=de hinner inte uppfatta vad som händer och lider därav inte.

när den sen är död så känner den ingenting=den lider inte

med andra ord, de lider inte
 
Sv: djurens rätt

förstår int hur du kan jämföra med det?
ett djur lider ju inte av att bli slaktad

Det var ett exempel (följ dom andra exemplena, tex det med mig och hunden). Ett djur kan för övrigt lida innan slakt pga av oron. Poängen var juy trots allt att dom inte har med varandra att göra. Förstår du då?
 
Sv: djurens rätt

måste bara fråga...

angående betäckningar, det finns ju de som sätter språnglinor osv på stoet för att hon inte ska sparka, vad tycker ni om det?

jag personligen kommer instruera hingtägaren att om mitt sto inte fungerar att betäcka helt naturligt ( utom att nån håller i henne) så behöver de inte betäcka alls! jag tänker inte heller spruta igång nån brunst på henne!

Jag hade inte valt linor på mitt sto
 
Sv: djurens rätt

ett ex på vad man inte ska tillåta är tex att låta sitt kön komma i kontakt med djurets kön, men det finns så mkt mer i den världen som borde förbjudas, om man bara förbjuder det så finns det massor saker kvar för de människorna att göra, men förbjuder man djursex helt o hållet så blir det väldigt jobbigt med avel, förstår du hur jag menar?

Jag försöker igen. För det första har inte sexuellt umgänge med ett djur att göra med veterinära undersökningar. Sistnämna är ett måste.

Du skulle likväl kunna skriva "för att förbjuda misshandel på djur måste vi även förbjuda operationer på djur, dom kan ju bli rädda ".
 
Sv: djurens rätt

Om någon skulle prova på med att ha sex med ett sto,som inte är med på det.......Jag har bara sett när en hingst närmar sig ett ovilligt sto,hur hon då reagerat.För att uppskatta det måste personen vara både tidelagare och maskinist eller va fan det heter.
Sedan vad det anbelangar på stoet om hon nu skulle vara villig till detta,så skulle hon nog inte märka specielt mycket,möjligt vis lite irritation.

Och hur bär sig de åt som exempelvis skär ston?? De ser till att hitta ett brunstigt sto att sätta kniven i lr?? De brukar väl tex binda i hop benen å dylikt för att stoet inte ska kunna skada dem, lr e ja helt ute och cyklar? :confused: Å de heter machosist (stavning?) maskinister lagar grejer... :smirk:

De är inte okey med djursex på ngt djur, oav art, ras, ålder, könsmogehet, lr om de är "villiga" lr ej, fan att de ska vara så svårt att nöja sig med sin egen art... människor ska ha sex med andra människor!!!
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp