Bukefalos 28 år!

Djurplågeri?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Djurplågeri?

Men snälla du,vi är inga barn ungar som leker med hästar!
Var ifrån har du fått alla dom procenten som du påstår?
Och angående Luddes böter så har han fått dom böter han ska ha varken mer eller mindre!Så för att djurens rätt är emot travsporten,så ska den läggas ner enligt dig?Och nu ska jag åka till Solvalla och plåga min häst,så jag hinner inte skriva mer!
 
Sv: Djurplågeri?

KL

Finns det ingen som kan stoppa dessa inägg? H*n har även varit inne på galoppsidan och där blivit ratad...

Till trådskaparen. Skaffa en kanin och lägg din energi där.
 
Sv: Djurplågeri?

Nu är det ju såhär att detta är ett öppet forum där man får diskutera vad man vill, så man kan inte stoppa vissa inlägg i diskussionen bara för att inte alla tycker som du/ni

Jag anser inte att det är rätt att rida på ettåringar,jag anser att alla hästar ska få gå i hage,slippa stryk, osv.Jag anser att hästar ska få leva så nära naturligt som möjligt,vilket mina gör.Men att skriva ett inlägg här som riktar sig mot ex hoppningen eller galoppen hade ju varit ganska meningslöst.Detta är ju ett travforum,och jag har flera saker inom travet som jag inte anser är okay,och jag har många med mig.Travsporten får kritik från många håll.
Apropå pajkastning-vem kastade första pajen av mig och leenda87?
--------------------------------------------------------------
Citat:
Lilla vänn...
Vart ska vi börja... Men banhoppning kanske...
Där sitter det "små" ryttare å styrar sina hästar mot ett hinder som den hoppar för att den inte ser vad det är, å om det nu inte skulle hoppa jo då åker pisken fram å satan va rapp den kan få många gånger.. Hästarna tvingas hoppa hur högt som helst många gånger.. Å folk som barrar sina hästar då??? Älskar dom sina hästar tror du??
En dressyrhäst, där sätter många på inspänningar å skarpa bett å drar ner dom i form, sitter å bankar med långa sporrar på hälarna... Hur trevligt tror du hästen tycker att det är???
Ridskolehästar som får springa runt runt i det jävla ridhuset med ungar som bara dusar i ryggen på dom... Inga hagar å inte ens en box att stå i... bara spiltor... det tycker du är snällt elle??
Islandshästar som vuxna karar på 120kg sitter å skumpar fram på i ikke naturliga gångarter... oxå väldigt snällt tycker du elle??
Galopphästar som rids in vig ETT års ålder...å aldrig får dom gå i en hage.. Helt normalt enligt dig??
---------------------------------------------
vem hoppar på vad?
-------------------------------------------
citat igen:
En travhäst som visar MINSTA lilla hälta kollas upp och fixas till av en vetrinär.
------------------------------------------------
eh? Torwald tex i elitloppet då eller??
 
Sv: Djurplågeri?

Far jag kan inte få upp min kokosnöt..diddelidoo..hade missat att ge svar på tal i en gammal tråd.Nä dig vill jag inte prata med;)
 
Sv: Djurplågeri?

:grin:

Ja jösses,ja du verkar ju inte bättre än vad du gör dej.
 
Sv: Djurplågeri?

Jag kan säga såhär, för att vara på din sida, Minponny, för en gångs skull och berätta min åsikt om detta, även om många skulle skrika av ilska. Så gör jag det, för att få vissa "hästälskare" att förhoppningsvis öppna ögonen.

Sport i huvudtaget är plågeri, bestraffning och tvång.
Ingen häst tar frivilligt in bettet i munnen, vet alla här på sidan vad bettet egentligen gör med hästens mun? Nej, jag trodde väl det?

40% av hästarna som springer på travbanan har magsår. 40%!
70% visar tecken på bettskador. 70%!
Och vet ni vad, 25% av dem på travet i augusti månad bröt mot djurskyddslagen. Men vad är straffet?
Lutfi kolgjini körde in 9 000 000kr 2007 och fick 88 900kr i böter, vilket motsvarar 1% av vinnstsumman.
Så vad är det för mening att hålla reglerna?

Djurens rätt är även emot Travsporten. Så vad är det som håller sporten vid liv?
Jo, alla pengarna såklart!
Nej, jag är emot all hästsport, och det står jag för.
Aldrig att jag skulle tvinga min häst till något som den inte tycker är kul eller får ont av.
Men ja, detta är min åsikt, och jag står för den!
Du kommer med ganska "kalla fakta". Har du källkritiskt granskat dessa uppgifter (Ganska GROVA faktafel...) som du skriver om? Gör det och sedan är du välkommen åter.

Du får gärna ha din åsikt och stå för den, men som sagt...jag hoppas åsikten grundar sig på verkliga fakta. Jag har min åsikt och kan stolt stå upp för den.
 
Sv: Djurplågeri?

Du får gärna ha din åsikt och stå för den, men som sagt...jag hoppas åsikten grundar sig på verkliga fakta. Jag har min åsikt och kan stolt stå upp för den.

För att då själv visa upp mindre "kalla fakta" så vore det trevligt om du kan redovisa vilka grundliga fakta dina åsikter som du så stolt står upp för går att utläsa.

Hur har du själv, självkritiskt granskat din egen sakkunnighet??
 
Sv: Djurplågeri?

För att då själv visa upp mindre "kalla fakta" så vore det trevligt om du kan redovisa vilka grundliga fakta dina åsikter som du så stolt står upp för går att utläsa.

Hur har du själv, självkritiskt granskat din egen sakkunnighet??
Ska du nu också komma och snacka om "faktafel"? :confused: :laugh::laugh:
Känner inte att jag vill slösa tid och ork på den diskussionen med dig. Har följt de flesta trådarna och inser att det är bortkastat.
 
Sv: Djurplågeri?

citat igen:
En travhäst som visar MINSTA lilla hälta kollas upp och fixas till av en vetrinär.
------------------------------------------------
eh? Torwald tex i elitloppet då eller??



Taget från ÅS hemsida
"En ny veterinär ska gå igenom Torvald
Min veterinär har gått igenom Torvald Palema flera gånger utan att hitta något fel. Därför ska vi nu låta en annan veterinär göra en grundlig genomgång också. Men faktum är att hästen såg fin ut i sitt första jobb i torsdags efter Elitloppet. Vi ska dock ändå göra den här kontrollen för säkerhets skull. Någon ny start för Torvald är inte bestämd."
 
Sv: Djurplågeri?

För att då själv visa upp mindre "kalla fakta" så vore det trevligt om du kan redovisa vilka grundliga fakta dina åsikter som du så stolt står upp för går att utläsa.

Hur har du själv, självkritiskt granskat din egen sakkunnighet??

Men jösses,du är väl helt fel person att yttra dig om något sånt som kommer med fakta fel efter fakta fel!:grin:
 
Sv: Djurplågeri?

Men snälla du,vi är inga barn ungar som leker med hästar!
Var ifrån har du fått alla dom procenten som du påstår?
Och angående Luddes böter så har han fått dom böter han ska ha varken mer eller mindre!Så för att djurens rätt är emot travsporten,så ska den läggas ner enligt dig?Och nu ska jag åka till Solvalla och plåga min häst,så jag hinner inte skriva mer!

Oj du, vart ska jag börja...
Har du hört talas om Alexander Nevzorov? En otroligt duktig hästmänniska, men han har värre procent siffror.. Sedan har jag tagit procenten från kalla fakta serien.. Och det är EJ fakta fel, då verkligen inte.
Angående "Ludde" så fick han böter för att han bröt mot djurskyddslagen, han piskade sin häst allt för hårt och för länge, men ändå tjänade han på det?
Och det tycker du är rätt?
Människorna som granskar hästarna innan lopp hinner aldrig se alla eventuella skador på hästen som t.ex. magsår... De har några minuter på att granska hästarna, men det klarar inte en kotte..

Namnet på "Djurens rätt" trodde jag sa allt, men tydligen inte..
Hästarna är inga leksaker, men nästan ALLA behandlar dem som en!
Att ingen förstår, seriöst?
 
Sv: Djurplågeri?

Angående "Ludde" så fick han böter för att han bröt mot djurskyddslagen, han piskade sin häst allt för hårt och för länge, men ändå tjänade han på det?

Källa till att Ludde är dömd för brott mot djurskyddslagen?

Det var en vakt han slog på Etage, inte ett djur.
 
Sv: Djurplågeri?

Kalla Fakta programmet som fick massor av anmälningar på sig och kritik för att de hade så mycket felvridna fakta i sitt program?

Jag tycker helt ärligt du ska kolla upp dina fakta mer än att basera dem enbart på kalla faktas program.

Vad skulle namnet på djurens rätt ge för effekt tänkte du?
 
Sv: Djurplågeri?

Det är så uppenbart att det enda du sett av travvärlden är det som visas i tv.

Media har haussat travsporten som djurplågeri till sin spets, börjar det inte vara dags att visa en mer ärlig bild av travvärlden? Där man ser att de flesta travhästar lever under riktigt goda förhållanden. Men det är klart, det är inte lika roligt som att kasta skit..
 
Sv: Djurplågeri?

Oj,var ska jag börja då!?
Jaha så allt du ser på tv är sanning?Jag vet att det ÄR FEL fakta.
Ja,Ludde fick böter för felaktig drivning och det är inte rätt att driva hästar på de viset därför får han böter för det.
Jag tycker att du ska ta kontakt med STC,s chefs veterinär och diskutera det här med magsår på häst,för han vet vad han pratar om.
En häst med magsår tävlar inte det är jag säker på,försök att springa när du har ont i magen ska du se att det inte går.Vad har du själv din häst till?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 988
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Under en lång tid nu har jag känt att jag inte vill ha häst längre. Jag pratar nu inte månader utan snarare år. Problemet är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 291
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp