Bukefalos 28 år!

Djurskyddsinspektör :)

H

HappyOkim

Halloj!

jag ska skriva en uppsats om yrket djurskyddsinspktör, men efter att ha skrivit ut massa sidor om det har jag insett att det inte står något om hur det är att jobba med det. om det är jobbigt, roligt, obekväma arbetstider osv?

vore jättebra om det finns någon som kan berätta lite så kasnke jag kan fixa ett mvg för en gångs skull! :angel:

mvh denise :banana:
 
Sv: Djurskyddsinspektör :)

Jag jobbar inte som djurskyddsinspektör men har praoat med dom en tid och känner dom relativt bra. Så jag kan berätta lite ur hur jag uppfattar det. :)

Arbetstiderna här är mellan 8-17 måndag-fredag, 1 timmes rast. De är väldigt mycket papperarbete nu, måste skrivas in allt de gör och sånt. När jag gjorde praktik där trodde jag att det skulle vara superjobbigt och bara massa elände. Men de åker ju inte bara på djur som är vanskötta, utan kollar även mycket stall som ska godkännas, kennlar med mer. Där är oftast djuren väldigt bra skötta och sånt var roligt att se. Sen var den andra delen (med vanskötta djur) värre. Oftast handlar det ju om okunskap och eller personliga problem som gör att djuren inte sköts som de borde. De är väldigt sällan någon gör illa djuren med flit. Jag trodde också jag skulle känna mig arg över dessa människor, men de menar faktiskt egentligen inget illa, så hela situationen känns mest sorglig.
De finns olika typer av folk också som djurskyddsinspektörerna träffar på: De som jag skrev tidigare inte har någon kunskap, som oftast med hjälp av djurskyddsinspektören fixar till problemen. Då känns det såklart kul, att man lyckas göra något till det bättre. :) Sen de som (också mest pga av okunskap) skaffar fler och fler djur men kanske bara tillfälligt gör något åt probleme som gör att djuren far illa. Allt blir halvdant men det ändå inte så dåligt att de som djurskyddsinspektör kan göra så mycket. Det är såklart en knepig situation som personen i det flesta fall pratar sig undan på något sätt. :smirk: Och så finns det såklart de som pga ren jävulskap vansköter sina djur, fast jag träffade aldrig på någon sån.

Oj, vad långt det blev. Och luddigt (är sent). Men bara fråga om något är otydligt eller du vill veta mera.

Jag tror också att i vissa situationer känns de jobbigt och tröstlöst. Men i många fall blir det till det bättre. :)
 
Sv: Djurskyddsinspektör :)

hej igen!

tack för svaret, nu har jag det sista skrivet, så nu är det bara att lämna in det! så får vi se om jag fixar ett mvg :P

tack igen!

mvh denise
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Sasse
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 685
Senast: LaMagia
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 821
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 802
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp