Döljande hårfärg

@Enya Om håret mår bra så blir det fylligare så det gör definitivt inte problemet värre, men det är ju svårt att tipsa om frisyr när man inte ser hur håret ser ut just nu och ett besök hos frissan skulle jag också rekommendera, för de har ju kunskapen och kan se vad som funkar för just dig med det hår du har och hur det passar just ditt ansikte :)
 
@Enya Om håret mår bra så blir det fylligare så det gör definitivt inte problemet värre, men det är ju svårt att tipsa om frisyr när man inte ser hur håret ser ut just nu och ett besök hos frissan skulle jag också rekommendera, för de har ju kunskapen och kan se vad som funkar för just dig med det hår du har och hur det passar just ditt ansikte :)
Senaste bilden är som jag ser ut nu, typ. Det är bara färgen som är lite lite ljusare, men annars är det så, lockigt på samma vis (mycket mer när jag bara har schampo, och när jag bara borstat det en gång samt inte borstat det direkt efter dusch utan väntat tills det blivit torrt) och lika tunt och trist.

Frisör har jag inte råd med just nu, kanske inte på evigheter.
 
Senaste bilden är som jag ser ut nu, typ. Det är bara färgen som är lite lite ljusare, men annars är det så, lockigt på samma vis (mycket mer när jag bara har schampo, och när jag bara borstat det en gång samt inte borstat det direkt efter dusch utan väntat tills det blivit torrt) och lika tunt och trist.

Frisör har jag inte råd med just nu, kanske inte på evigheter.

Då tycker jag absolut att du ska investera i en bra inpackning att använda i af 1 gång/vecka, ett bra balsam för att använda varje gång efter hårtvätt och en hårolja att använda dagligen (behövs inte många droppar) och om det sistnämnda känns onödigt/för kostsamt så dra ett pm för jag har 2 såna flaskor och donerar gärna en till dig så får du testa och se om det hjälper :)
 
Då tycker jag absolut att du ska investera i en bra inpackning att använda i af 1 gång/vecka, ett bra balsam för att använda varje gång efter hårtvätt och en hårolja att använda dagligen (behövs inte många droppar) och om det sistnämnda känns onödigt/för kostsamt så dra ett pm för jag har 2 såna flaskor och donerar gärna en till dig så får du testa och se om det hjälper :)
Du får jättegärna ge tips på inpackning, schampo och olja :D Jag kan inget om hår. Jag ...bara... tvättar det liksom :D Vattenkvaliteten sög på förra stället, 11 år har nog hjälpt mitt hår på traven att se ut så här och jag hoppas att det blir bättre nu med annat vatten. Lite glansigare och något mindre swinto, tror jag.

Tack :) Är olja dyrt? O_o
 
965627_10151542866213877_510836202_o.jpg


Min pappa på den tiden han var ung och snygg! Nu är han varken ung eller snygg. Han har varit död i 20 år...:angel::o

Men som synes har jag fått en del av det där trasslet, här kan vi säga swinto! Men det var mycket mjukare än mitt! :cautious:
 
Jag har valdigt tunna harstran, de ar manga, men eftersom de ar sa tunna blir haret valdigt latt platt och man ser skalpen genom haret. Det som ar viktigast for mitt har ar att det blir "textured" och inte klippt "rakt av". Haret ser bast ut om det "klipps" med rakblad och rejalt "textured" (vad heter det pa Svenska?)
 
Tips: köp ekologisk kokosolja och använd som inpackning eller liiiiite i topparna... kokosolja kan du även ha till så mkt annat, tex hudcreme (ljuvligt)... :)

Aussie är ett hårvårdsmärke som brukar säljas bland annat på rusta till humant pris. Det rekommenderar jag. Googlade och hittade bild på de produkter mitt tunna, törstiga hår gillar:
dsc00550.jpg


Tidigare köpte jag svindyra produkter och dessa är minst lika bra (för mitt hår).
 
Jag träffade en vän idag, som alltid haft väldigt tunt, platt hår.

Hon var så galet snygg! Knepet var ny frisör, och nytt schampo. Håret hade fått fall, och var fluffigt stunsigt. Jag tror den kombinationen är grejen. Hitta en bra frisör, och köp ett bra schampo för ditt hår. Rätt klippning är grejen.
 
Köp bra schampo, balsam och inpackning utan massa konstiga silikoner, sulfater och annat som bara torkar ut och täpper igen håret!

Jag använder Body Shops Rainforest-serie, och mitt hår har gått från frissigt och torrt till blankt och oslitet :) Har inte klippt mig på 4 månader och topparna är inte ens slitna ännu.
 
Jag har tunnt nordiskt hår, och det blev plötsligt ännu tunnare efter behandling med blodförtunnande samt behandling med gulkroppshormon. Plötsligt hade jag händerna fulla med hår i duschen och jag fick milt sagt lite panik. Kontaktade en god vän som är typ innefrisör på fina gatan i huvudstaden som naturligtvis rekommenderade produkter ur svinpälsigt dyra matrix-serien som skulle vara bra just för tunnt hår. Plånboken ville inte alls vara med på niohundrakronorsbehandlingen så istället så började jag använda den här som mot frisörvännens vilja trots allt var något han rekommenderade:
article-0-176DF76C000005DC-401_306x300.jpg


Och förutom att jag dumpade medicinen, så inbillar jag mig att detta schampo har gjort underverk med mitt hår som plötsligt mår bättre och bra. Det är ett schampo utan sodiumlaurelsulfater. Det kostar 99:- på HM, och i mitt fall som tvättar regelbundet minst varannan dag, så räcker en tub i två månader.

Och ang frissan - så har jag tips om en extremt billig frisör i Norrpan om du har vägarna förbi någon dag. De tar 150:- för en klippning, som sker oftast med kniv...men är jättebra. :)
 
Tips: köp ekologisk kokosolja och använd som inpackning eller liiiiite i topparna... kokosolja kan du även ha till så mkt annat, tex hudcreme (ljuvligt)... :)

Aussie är ett hårvårdsmärke som brukar säljas bland annat på rusta till humant pris. Det rekommenderar jag. Googlade och hittade bild på de produkter mitt tunna, törstiga hår gillar:
dsc00550.jpg


Tidigare köpte jag svindyra produkter och dessa är minst lika bra (för mitt hår).
Något att testa :) Dock inte kokosolja, det luktar så ofantligt äckligt att jag blir illamående.
 
Köp bra schampo, balsam och inpackning utan massa konstiga silikoner, sulfater och annat som bara torkar ut och täpper igen håret!

Jag använder Body Shops Rainforest-serie, och mitt hår har gått från frissigt och torrt till blankt och oslitet :) Har inte klippt mig på 4 månader och topparna är inte ens slitna ännu.
Tack för tipset! Ska komma i håg alla så att jag kan testa olika om något inte hjälper.
 
Jag träffade en vän idag, som alltid haft väldigt tunt, platt hår.

Hon var så galet snygg! Knepet var ny frisör, och nytt schampo. Håret hade fått fall, och var fluffigt stunsigt. Jag tror den kombinationen är grejen. Hitta en bra frisör, och köp ett bra schampo för ditt hår. Rätt klippning är grejen.
Jag brukar klippa mig själv. Delar håret i två lika stora tofsar och drar fram det och klipper med en sax. Eftersom det är lockigare på ena sidan än andra så klipper jag andra sidan kortare så att håret ser lika långt ut trots att det inte är det. Klippte mig när jag startade tråde så nu är det kortare och topparna borde inte vara lika slitna. Jag har inte råd med frisör och vill inte ha några frisyrer att joxa med mer än typ borstning av håret. :)

Jag har bytt schampo och har något som ska få tunt hår tjockare. Jag fick en flaska olja av Gnist och jag upplever lite skillnad. Håret är mjukare och inte lika strävt. Det har fått lite mer glans. Tjockare vet jag ännu inte, tar tid tror jag. Dock ser håret fett ut efter midnre än ett dygn nu, vilket jag inte ser som positivt. Jättetrist rent av. Men det har nog inte med oljan att göra för jag tror det började med schampot. Det kanske är priset för att ha hår som ser trevligare ut en del av dygnet? Vad jag också har märkt är att färgen jag färgade håret med verkar släppa från håret, framför allt där min egen hårfärg är uppe vid hårbotten. Så brukar det inte alls vara och jag tror jag köpte färg av bra märke, och har aldrig tidigare varit med om det. Om några veckor antar jag att mitt hår inte alls har färgen jag färgade det. Är kanske bäst att låta den naturliga råttfärgen växa ut igen.
 
Senast ändrad:
Jag har valdigt tunna harstran, de ar manga, men eftersom de ar sa tunna blir haret valdigt latt platt och man ser skalpen genom haret. Det som ar viktigast for mitt har ar att det blir "textured" och inte klippt "rakt av". Haret ser bast ut om det "klipps" med rakblad och rejalt "textured" (vad heter det pa Svenska?)
Varför blir det sån skillnad på att klippa och skära?
 
Varför blir det sån skillnad på att klippa och skära?

Jag har ingen ide ... men faktum ar att det blir det och varje gang jag gar till en skicklig harfrisorska de fragar mig (eller till och med formulerar det som ett statement) om mitt har blir battre med rakblad an med sax ...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp