Dog parkour

Takire

Trådstartare
Dog parkour, är det några här som sysslar med det? Jag hittade ingen tråd om det, men känner mig väldigt intresserad då jag testat lite med min valp de senaste dagarna.

Galet roligt! Frej fattade på en gång när vi testade första gången i fredags. Och nu i eftermiddag när vi var ute så riktigt letade han efter saker att hoppa upp på. Mest stubbar.

Frej och jag tar det försiktigt då vi är nybörjare och Frej bara är 3,5 månad än, men roligt är det ändå! :laugh:

Någon fler som tycker det är kul? Och kanske har lite mer erfarenhet än jag ;)
 
Körde det väldigt mycket med Eurasiern. Först tyckte hon att det var helvetes påfund och stirrade surt på mig varje gång jag försökte. Men efter ett tag av tragglande och gott godis så började hon förstå sig på det bättre.

Till slut kunde det bli en jädrans fart upp på bänkar och allt möjligt, fast endast om hon visste att det fanns godis att få som belöning. Fick hon inget gott efteråt så var det lika värdelöst som innan. :angel:
 
Dog parkour, är det några här som sysslar med det? Jag hittade ingen tråd om det, men känner mig väldigt intresserad då jag testat lite med min valp de senaste dagarna.

Galet roligt! Frej fattade på en gång när vi testade första gången i fredags. Och nu i eftermiddag när vi var ute så riktigt letade han efter saker att hoppa upp på. Mest stubbar.

Frej och jag tar det försiktigt då vi är nybörjare och Frej bara är 3,5 månad än, men roligt är det ändå! :laugh:

Någon fler som tycker det är kul? Och kanske har lite mer erfarenhet än jag ;)
Visste inte att det fanns något som hette Dog parkour, men hoppa upp på stenar/stubbar, köra balans på nedfallna träd, hoppa upp på bänkar mm, mm gör vi jämnt när vi är ute i skogen :)
 
Har varit en del av våra utepromenader, då jag gärna vill kunna ta med hundarna när jag rider. Då är det toppen att ha lärt dem "Upp" om man möter någon, bara att skicka upp på en stubbe, sten eller dikeskant :) Men det är ju inte organiserad Parkour ;)
 
Körde det väldigt mycket med Eurasiern. Först tyckte hon att det var helvetes påfund och stirrade surt på mig varje gång jag försökte. Men efter ett tag av tragglande och gott godis så började hon förstå sig på det bättre.

Till slut kunde det bli en jädrans fart upp på bänkar och allt möjligt, fast endast om hon visste att det fanns godis att få som belöning. Fick hon inget gott efteråt så var det lika värdelöst som innan. :angel:
Haha, jag hoppas att min lillkille ska tycka det är kul även utan godis ;), men det tror jag.

Fast jag kan samtidigt tycka att det ligger en del charm i att faktiskt vilja ha betalt :D
 
Visste inte att det fanns något som hette Dog parkour, men hoppa upp på stenar/stubbar, köra balans på nedfallna träd, hoppa upp på bänkar mm, mm gör vi jämnt när vi är ute i skogen :)
Ja, alltså, jag tror att det är ungefär sådant man gör vid dog parkour, är därför jag kallar det så. Tror jag läste om det i en hundtidning för något år sedan. Men annars kan man väl kalla det vad som helst. Roligt i vilket fall :)
 
Haha, jag hoppas att min lillkille ska tycka det är kul även utan godis ;), men det tror jag.

Fast jag kan samtidigt tycka att det ligger en del charm i att faktiskt vilja ha betalt :D

Oja, den där damen visste hur hon skulle knö ut sin lön. :angel:

Jag insåg till slut att det inte var hållbart för hon ökade så pass i vikt så började ha med middagen och frukosten ut. Hon kunde skutta omkring ett tag och tycka det var okej, men mest glädje fick nog jag ut av det. ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715
Senast: Myrten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 434
Senast: s957
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 083
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp