Dom har bytt plats

C

Cronis

Nu har ju gnägg bytt plats i rullgardins menyn...
vad har hänt?

Den ligger nu OVANFÖR ungdom.
Sen brukade ligga under Senior förut, vadän detta?

:confused:
 
Sv: Dom har bytt plats

Gunnar kanske leker lite ;) Han skrev ju att han skulle jobba lite med sidan, för att förbättra den. Jag fick oxå leta lite, men det gör ju bara vistelsen lite mer spännande :)
 
Sv: Dom har bytt plats

Jag förstod att någons värld nästan skulle rasa samman av den förändringen ;)

Det kommer mer förändringar framöver var så säkra, hur stora de blir är inte riktigt klart ännu.

Den större förändringen som redan genomförts är att åldergränsen mellan Ungdom och Äldre ungd. här ändrats till 18 år. Om man nu tycker att det är en större förändring.
 
Sv: Dom har bytt plats

Gunnar,
det tog mig en bra stund att hitta "Handikapp", som av någon anledning finns insorterat under "Andra grenar".

Varför inte titta över forumens gruppindelning?
Arbetsförslag :idea: :

Varför inte ha en grupp för "Generella hästforum"
med: Avel, NH, Gnägg (för att den ju är hästinriktad), Foder, Hästvård, Hästhantering, Ridning, Utrustning, Hästverksamhet och Övrigt (där t ex handikapp kan ingå).

och en för "Tävlingsinriktning"
med: Tävling, Distans, Dressyr, Fälttävlan, Galopp, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western och Övriga grenar. Barocken till Generella??

samt "Blandade forum" (= "Övriga")!

Att sortera i bokstavsordning inom varje grupp kanske kan vara nåt?

Tankar från LIA
 
Sv: Dom har bytt plats

Ja min värld förstördes nu... :smirk:
verkligen...
 
Sv: Dom har bytt plats

LIA skrev:
det tog mig en bra stund att hitta "Handikapp", som av någon anledning finns insorterat under "Andra grenar".
Gissar mig till att anledningen är att Handikapp är ett så pass "smalt" forum. Det skrivs sällan och lite i det, och då kan man lika gärna slå ihop med med "andra grenar" såsom tornerspel och dyl.

Det finns ju många forumgrenar, och det är en hel del att hålla reda på. Kan tänka mig att moderatorerna får ett lite enklare (om det kan kallas enkelt :crazy: ) arbete om de inte har så många forum att glo igenom varje dag. :)

Varför inte ha en grupp för "Generella hästforum"
med: Avel, NH, Gnägg (för att den ju är hästinriktad), Foder, Hästvård, Hästhantering, Ridning, Utrustning, Hästverksamhet och Övrigt (där t ex handikapp kan ingå).
De som ingår i generella nu är ju de du föreslog, utom NH och Avel. Avel är ju en inriktning på ett sätt, så jag tycker den ligger rätt. Gnägg är för mig inget generellt, det är ett "babbelforum" där man mest lägger ut bilder och har frågelekar :crazy: så den får för mig gärna ligga kvar, så nivån inte är så hög och strikt som på inriktningsforumen.

och en för "Tävlingsinriktning"
med: Tävling, Distans, Dressyr, Fälttävlan, Galopp, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western och Övriga grenar. Barocken till Generella??
Barocken är väl oxå en inriktning? Då kan den väl lika gärna ligga kvar under inriktningar? Man kanske inte tävlar i hoppning, utan bara är intresserad? Då är det väl lite dumt att kalla det tävlingsinriktning?

samt "Blandade forum" (= "Övriga")!
Övriga, det är ju övriga det..... :crazy: Tycker det låter bättre än "blandade".
 
Sv: Dom har bytt plats

Jag tyckte väl det vara något skumt.... :-)
 
Sv: Dom har bytt plats

Cronis skrev:
Nu har ju gnägg bytt plats i rullgardins menyn...
vad har hänt?

Den ligger nu OVANFÖR ungdom.
Sen brukade ligga under Senior förut, vadän detta?

:confused:

Men vad säger du, här ligger Ungdom överst och Gnägg långt ner, precis som vanligt :angel:
 
Sv: Dom har bytt plats

Jag har inte sett Cronis sen hon startade den här tråden :eek:

Hon kan väl aldrig ha gjort nåt dumt??? :cry: :cry:

C-R-O-O-O-N-I-S!!!!

Nån som känner henne kanske kan kolla???
 
Sv: Dom har bytt plats

Gissar mig till att anledningen är att Handikapp är ett så pass "smalt" forum. Det skrivs sällan och lite i det, och då kan man lika gärna slå ihop med med "andra grenar" såsom tornerspel och dyl.
Det var inte hopslagning som sådan jag tänkte på, det är helt OK, utan stället det hamnade på. Handikapp handlar nog (har inte räknat) bara till mycket liten del om tävling.


Barocken är väl oxå en inriktning? Då kan den väl lika gärna ligga kvar under inriktningar? Man kanske inte tävlar i hoppning, utan bara är intresserad? Då är det väl lite dumt att kalla det tävlingsinriktning?
Missuppfattning? Jag skrev spec om Barocken just för att den inte är tävlings-inriktad. Om jag har missuppfattat just detta, tar jag tillbaka.

T ex körningen ville ju tidigare ha en tråd speciellt för "körning utan tävling", men det stöp på att det skulle bli 2 smala forum i så fall. Här är tävlingstrådarna i klar minoritet, och därför klart för få för ett eget forum. Samtidigt är dom ju just tävling, så det är ett dilemma för Gunnar.


Citat:
samt "Blandade forum" (= "Övriga")!

Övriga, det är ju övriga det..... Tycker det låter bättre än "blandade".
Jag tycker som jag skrev. ;)
Vad Gunnar tycker, får vi se, om han hittar det här.

LIA
 
Sv: Dom har bytt plats

mandalaki skrev:
Jag har inte sett Cronis sen hon startade den här tråden :eek:

Hon kan väl aldrig ha gjort nåt dumt??? :cry: :cry:

C-R-O-O-O-N-I-S!!!!

Nån som känner henne kanske kan kolla???

Jag är allt här :smirk:
Det ända dumma jag gjorde idag va att somna i badkaret, men det va skönt
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 020
Senast: jemeni
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 116
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 459
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp