Dom ska riva vårt stall!!!

Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

Vi byggde nytt stall för två år sen och jag är kalasnöjd med allt!
Vi har tre boxar, foderrum och uppvärmd sadelkammare.

Två riktigt smarta och praktiska detaljer har visat sig vara de öppningsbara fönstren. Perfekt för vädring och på sommaren när dom alltid står på glänt känns hela stallet så luftigt och härligt.
Den andra detaljen är den tvådelade dörren. Den gör SÅ mycket för ljuset inne i stallet och det är jättemysigt att stå och borsta med halva dörren öppen.

Planera fönster väl. Ljus är viktigt!

P9150065.jpg


PC120414.jpg


stallet.jpg


stallet2.jpg
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

Gud vad fint, vilken mysig färg.
Mycket snyggt :love:
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

nej, det finns enbart rekommendationer på bredd på stallgång osv.. det är inte lag.. dock är det olika i olika kommuner tror jag för en del har fått bygga om pga 2 dm för smal stallgång i ena änden.. ganska tröttsamt när det inte är lagstadgat.. men bygger man nytt ska man väl hålla sig till rekommenderade måtten för det kan komma att bli lag inom några år.. reglerna skärps ju hela tiden..
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

jag har pratat med djurskydd om det. allt som står "bör" i deras häfte ska ändras till "ska".
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

Vad mysigt och fint du har det där! :love:
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

I stallet jag står inackorderad har vi Jaba. Den är jättebra och håller om nånon häst sparkar mycket. http://www.jaba.se
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

lis1e skrev:
jag har pratat med djurskydd om det. allt som står "bör" i deras häfte ska ändras till "ska".
när kommer det att ändras då?
 
Sv: Dom ska riva vårt stall!!!

det vet jag inte riktigt. de hade nya häften på gång sa hon jag pratade med. o det var flera månader sedan.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
894
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 138
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp