Donnerfly hur ser han ut?

A

Angela

Hej,jag undrar om det finns någon som vet vart det finns bilder på hingsten Donnerfly?Det finns ju två foton på hans hemsida,men jag skulle vilja se fler,,så skriv gärna om ni vet!
Tack.
Mvh Camilla :bump:
 
Hejsan!
Jag har ett par bilder på honom hemma och om jag får din mailadress kan jag maila de till dig på fredag eller lördag!
Vi fick ett föl efter honom förra året, och jag har bilder på honom med, om du är intresserad i avelssynpunkt!
Mvh Carro
 
hej!Jag har kollat team piaff,men dom har ju bara två foton på donnerfly och jag skulle vilja ha flera,,och gärna då han rids.Vet ingen vart det finns fler foton?Eller har ingen bilder på denna hingst?
Tacksam för svar!!
Mvh Camilla :D
 
Ja jag skulle också vilja se fler bilder...speciellt en där han är uppställd då jag tycker att den som finns på honom är så dålig att den är kanske rent missvisande exteriört.
 
Det blir nog svårt att få fram bilder på honom under ryttare. Var själv i kontakt med ägaren för något år sedan eftersom jag ville veta mer om hingsten och veta varför han inte syns i några sammanhang alls. Fick bl a till svar att han tidigt skadades och att han därför inte rids eller tävlas. Iof skulle jag nog vilja veta mer om hur pass skadad han är eftersom han inte ens kan visas vid hand på uppvisningar o liknande. Bilden på deras hemsida är det väl inget fel på, där finns en där man ser honom fint uppställd så den är nog inte missvisande exteriört. Om de nu inte ändrat sidan förstås.

Tycker själv att det är uselt med hingsthålllare som inte kan visa sina hingstar och inte särskilt lyckat att avla på hingstar som inte har några egna meriter alls. Har visserligen en avkomma efter honom men har också vissa funderingar på ev nedärvda egenskaper.
 
Är hingsten inge bra eller?Jag tror jag bara hört bra om honom,att han lämnar bra avkommor osv..Min verkar hittils vara toppen i psyket iallafall.Hon är ju ue:Good future också iofs,och även han lämnar ju bra psyken.
Att han blivit skadad har jag oxå hört nåt om,men det måste ju ändå finnas fler bilder nånstans?Jag skrev till ägarna och frågade men har ej fått svar..Mkt tråkigt,,Han har ju ändå ganska många avkommor.Så lite kan dom väl visa upp,åtminstone foton innan skadan då.. :cry:
Mvh Camilla
 
Har ett kort på hans huvud - dettta gigantiska huvud! - som är lika stort som hela min överkropp!!! :eek: Har aldrig sett en häst med så stort huvud förut...
Jag tror inte han nedärver så bra egenskaper, han ligger ju inte särskilt högt på några index eller så. Och vissa föl blir bra, andra inte, så det beror nog mycket på stona där tror jag.
Men jag har ju inte sett alla avkommor så... :smirk:
 
Good Future som morfar är toppen...det spelar nästan ingen roll vad man då använder för hingst!! ;) :D

Jag har dock en bild på Donnerfly under ryttare snett framifrån ifrån deras broschyr om du vill ha...men då får du skicka ett PM isåfall! ;)

Jag skulle vilja se en annan bild än den urdåliga som varit i flera år i katalogen...han står i en konstig nästan lite bakåtlutad possition...bakbenen för brett isär så att korset ser flatare ut än vad det kanske är.Nej...ett nytt trevligt kort ifrån sidan kanske skulle locka lite fler nya ston? ;) :D

Indexen ifrån treårstesterna visar 45% diplom+klass I i dressyr och 30% diplom+klass I i hoppning.

Jag tyckte det var lite synd att ägarna inte var villiga till att ordna en video på honom...trots erbjudande om ersättning för omkostnader. :(

Jag blev dock bjuden av dem att komma dit och titta på honom live...men hur lätt är det att köra tvärs över landet med ryggskada!?! :confused:

En stor eloge till Hippo Esentia som i år fixat cd-rom skiva med sina hingstar!Mycket uppskattat! :bow: :bow:
 
Okej så good future är toppen då med andra ord? :confused: :)
Ja min lilla fölis kanske blir bra då trots att pappan inte var någon riktig stjärna,eller?Ja många säger olika men jag tror ändå donnerfly lämnar lite blandat,,men om jag fattat rätt så är good future bättre? *HOPPAS DET* så det finns något som är starkt o bra bakom henne i ledet.. :smirk:
Mamman har blivit klass 1 på alla visningar & mormorn är diplomsto.
(lite mer info till er som vill vara med o klura ut vad det månne bli av min lilla dam;) )
Mvh Camilla :D
 
hej o tack alla ni som hjälpt till att försöka hitta kort på denne hingst,,vilket verkar vara JÄTTE SVÅRT att få tag i *snyft*.
Hör av er om ni vet var man kan hitta kort eller om ni själva har några?Jag är sååå tacksam för alla foton!!(har som sagt redan dom som är på team piaff´s hemsida)
Mvh Camilla :D
 
Ett bra tips kan ju vara att höra av sig till Team piff, om du är intresserad av deras hingst så hjälper de dej säkert gärna.
Angående ridningen av flugan så har han skadat sig i boxen alltså inget ärftligt.
:bump:
 
jag har skrivit till team piaff men dom svarade inte,så jag tror inte jag får någon hjälp därifrån.
Jag skulle vilja veta ALLT om denna hingst och vad han gjort m.m.har ju hört att han är skadad,men vill veta mer om detta,och VÄLDIGT gärna få fler foton på ohnom,då det är så svårt att hitta tyvärr.
Är det nån ny som läser detta så maila mig foton om ni har?Eller scanna från ngn tidning om ni kan och vill,det vore väldigt snällt!!!

Mvh :banana:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Myrten
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: skiesabove
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 691
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp