Bukefalos 28 år!

Doris har dött...

L

LoveRindi

Hon dog av lunginflammationen i morse. I min famn! Jag är så ledsen så att det finns inte! :cry: Jag saknar Doris så det gör ont! :cry: *äälskar dig Doris!*

F: 2002-03-25
Död: 2004-01-14
 
Jag vet hur det känns! Tyvär är det inte så mycket man kan göra när det gäller marsvin, och ofta går det jättefort fr.o.m. att de insjuknar tills de dör. Lunginflammation är inget att leka med. Man får vara glad så länge man har dem hos sig, och de får vara friska.
Det är så sorligt när de försvinner, för de har ju en alldeles speciell plats i ens hjärta.
/Elin & grisarna
 
Min undulathona dog också i min hand, för nio dagar sedan :cry: Det blir bättre, även om det inte går över helt.
 
Tack så mycket allihopa. Ja jag kommer väl över henne, men nu känns det så tomt och ledsamt :cry:... Allt jag gör känns som om det var emot Doris. Tex att jag noggrant städade buren så inte Bus fick någon eventuell smitta. Det kändes grymt mot Doris. Hon liger i en handduk i transportburen på balkongen nu, och vi måste frysa henne i frysen för nu kan vi inte begrava henne, pga tjälen. Men hon ska komma i jorden på gården så fort som möjligt! Usch vad jag saknar oinkandet och skutten från henne! Nu måste jag ta hand om Bus som verkar lite förvirrad.
 
Näe usch :( Vet hur det är med djur som dör i famnen, det är lite extra hemskt. Fortfarande inte kommit över att ett marsvin jag hade dog i min famn förut, han bröt ryggen när nya ägaren klev på honom :(
 
Nej inte så. Men han var syrrans egentligen men han bet henne så jag fick honom tills vi hittade nytt hem (och mamma vägrade låta mig behålla honom, fast han var hur go som helst och verkade gilla mig lika mycket som jag gillade honom)
Så grannen fick honom. Och en dag var vi ute med han (Ludde :crazy:) och Zorro :love: vid en kulle så de fick käka lite gräs. Och hon var så jävla dum och jagade Ludde utan minsta anledning, han tvärnitade, hon klev på honom, han sprang in bakom mig, jag lyfte och några minuter senare dog min lilla älsklig i min famn :(
 
Hade fullt sjå med att dels hålla i Gunnar (som jag har bestämt att hans namn ska fortsätta vara) och Zorro utan att Zorro skulle ryka på honom :( Själv vågade hon inte peta på honom ifall han skulle dö eller nåt. Jo tjena liksom.
Som om inte det vore nog begravde hon honom också och när man frågade var vägrade hon avslöja, så jag har inte kunnat lägga dit någe blommor eller nånting... och det har gått typ 2-3 år nu :(
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: Eva S
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 516
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Torsten har matvägrat och kräkts en hel del. Numera kräks han även dagtid. Och han bajsar inne omnätterna.. Har varit lite förundrad...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 779
Senast: em-pirre
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 209
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp