Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Tack! :) Ja liten är ju inte min, hon mätte 168cm på premieringen, barfota :P Men tycker det är jättekul med en blodis till i tråden! Rex Shipping är så fin oxå!:love:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Tack! :) Ja liten är ju inte min, hon mätte 168cm på premieringen, barfota :P Men tycker det är jättekul med en blodis till i tråden! Rex Shipping är så fin oxå!:love:

Visst är han:) Såg ett par fölungar efter honom när jag var på stationen med min tjej, rejäla och fina. Men villka fölungar är inte söta och fina:p

Får hoppas på att det blir bra, är sååå nyfiken på vad det skall komma, och smått nervöst redan. Hur skall man bli när det närmar sig då?:o
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Har två HBL ston som båda är dräktiga...

Tessie (Skäcken)
Är betäckt med en icke godkändhingst (e:Camaro M ue:Casir Ask)
Beräknad 22/Maj 2013
Är idag på dygn 109

Platina (20) (Fuxen)¨
Är betäckt med Donnerfly 951 (Donnerhall-Wunderlich)
Beräknad 3/Maj 2013
Är idag på dygn 128

draktigatjejercollage_507983c09606ee2c1166e4c0.png
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Tjock så jag skäms, ser högdräktig ut i vissa vinklar.

Mitt sto har den goda smaken att se slank ut även när hon är riktigt tjock, jag kan inte längre känna hennes revben, ens om jag gräver med händerna. :crazy: Men jag ursäktar det med att mitt förra sto blev ett spjälstaket när hon gav di och det lär inte Ariel bli. :p
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Mitt sto har den goda smaken att se slank ut även när hon är riktigt tjock, jag kan inte längre känna hennes revben, ens om jag gräver med händerna. :crazy: Men jag ursäktar det med att mitt förra sto blev ett spjälstaket när hon gav di och det lär inte Ariel bli. :p

Din lyckans ost, Ariel ser vansinnigt sportig och snygg ut! Min har en kulmage som heter duga, ser ut som det bor typ 3 föl därinne! :rofl: Känns helt sjukt att magen kommer faktiskt växa ännu mer! Men förhoppningsvis kanske bebisen tar ett par kilo av hennes fettreserver ju mer den växer därinne.... :o
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Chloé (F.2) e.Partisan - Jovial -Immer Dräktig med A-Dur, är nu på dygn 89
Chloé.jpg


Om jag inte får en klon nu så vet jag inte vad... Både Chloé och A-Dur är närmast identiskt tecknade sånär som på hans nosbläs! :D
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Vet inte om bildlänken fungerade, så jag postar en till:

Chloé.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Törs man skriva i den här tråden när man väntar ett korsningsföl? Hoppas det. Min Sawanna är dräktig och går allt väl kommer det ett föl i juli. Sent betäckt så nu på dygn 54.
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Klart du törs! Jag tycker att det viktiga är att man ha en tanke bakom betäckningen, även om det är två olika raser.

Vad är det för ras och stam på hästarna ifråga? :)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Tack snälla för berömmet! :love: Ariel är redan lovligt mallig över att bli mamma, så jag säger inget till henne. :p

Men jag tror det kommer synas rejält på henne sedan, när det väl blir lite mer foster där inne. Eller så är hon kanske en sådan där lyckligt lottad häst vars foster lägger sig nära ryggen, så hon kan fortsätta att visa upp sig för alla valacker i närheten. ;)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Törs man skriva i den här tråden när man väntar ett korsningsföl? Hoppas det. Min Sawanna är dräktig och går allt väl kommer det ett föl i juli. Sent betäckt så nu på dygn 54.

Handlar ju om Dräktiga ston 2012/2013:) Och ditt sto är ju dräktig :D

Även jag nyfiken på vad du har för sto och pappan till blivande fölis :laugh:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Mitt sto har den goda smaken att se slank ut även när hon är riktigt tjock, jag kan inte längre känna hennes revben, ens om jag gräver med händerna. :crazy: Men jag ursäktar det med att mitt förra sto blev ett spjälstaket när hon gav di och det lär inte Ariel bli. :p

Vilken tur du har då! ;) Min dam har ökat väldigt mycket i vikt. Hon ser nästan högdräktig ut och hon är bara på 150 dygn :crazy: Hur ska hon se ut när hon väl är högdräktig då :cool:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

MVR's Bunny
3 år, betäckt med Union Blue och beräknad till 7/4
Tycker hon är lite rund, men helt ok, har dock gått upp 10 kg på knappa två veckor enligt viktmåttband.
DSC_0005.JPG

Hittade inga nya bilder som var vettiga, så det fick bli en äldre bild...
Här är däremot ett filmklipp från helgen där man ser henne bra.

RPM'S Silver Persuasion
3 år, betäckt med Black Pepper, beräknad till 4/7
DSC_0074crop.jpg

Den "gula" är den dräktiga, svartkonstantskimmeln är blivande pappan. Han var lite odräglig i helgen så han fick en tillsägelse....
DSC_0092fix.jpg

IMG_7891crop.jpg

Tjejen i somras.
Alla är av rasen Rocky Mountain horse
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Mitt sto Pani dräktig Camaro M, Om allt går som det ska fölar hon i slutet av april :)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag har dräktigt med Hip hop snart 150 dygn och Adams Hall 158 dygn stona är efter Krius/Roderik Och Tom Ridge :laugh:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

KL

Har ett dräktigt tinker/irishcob sto som är dräktig med en godkänd tinker/irishcob hingst. Kommer inte ihåg exakt dygn, men runt dygn 150 iaf. BF i mitten av april! Här har betet också varit kraftigt och hon har lagt på sig en del nu, särskilt i slutet av betet.. Men nu är de på den sista åkern iaf så snart blir det till att köra på ensilage och ha lite mer koll på hur mkt hon får i sig!
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Klart du törs! Jag tycker att det viktiga är att man ha en tanke bakom betäckningen, även om det är två olika raser.

Vad är det för ras och stam på hästarna ifråga? :)

Vågar knappt svara för blandraser har varit på tapeten mer än en gång i forumet och det är inte positiva ordalag precis. ;) Men ja, det finns så klart en tanke med betäckningen. Mitt sto är korsning Varmblodstravare/Dölehäst/Paint.
Hingsten i fråga är Shire/Halvblod/Haflinger.
Hingsten har det mest underbara temperament jag kan tänka mig. Han är trevligt byggd och rör sig bra. Han har bland annat en bra galopp vilket mitt sto inte har. De kompletterar varandra väldigt bra. Har provridit hingsten också. (vilket bara gjorde att jag tyckte ännu mer om honom). Har också sett flera av hans avkommor. Fölet ska jag ha själv. Det ska bli en trevlig ridhäst till mig. (om nu allt går bra)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Ja jag tror det är en bra kombination. Hingstens avkommor jag sett har också varit väldigt fina, både utseendemässigt och till lynnet. Liten tror jag dock inte den blir. Stoet är 163 hög och hingsten 170 cm.Hingstens avkommor tenderar också att bli stora även om de har mindre mammor. Jag är lång så jag har inget emot en högre häst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Nougat
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
104 708
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 983
Senast: ino_124
·
Avel Nu har jag väntat ett bra tag på att någon annan ska skapa denna tråd, och nu orkade jag inte vänta längre utan tog saken i egna händer...
23 24 25
Svar
498
· Visningar
54 429
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp