Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Lånar plupp.

:love: Då törs jag också. Min fröken Island är konstaterad dräktig 130 dygn med den vackre Paso Peruanohingsten Santo :d

(Och jag min fånkorv ska ut nu och testa med guldring)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Lånar plupp.

:love: Då törs jag också. Min fröken Island är konstaterad dräktig 130 dygn med den vackre Paso Peruanohingsten Santo :d

(Och jag min fånkorv ska ut nu och testa med guldring)

Åh!. nu måste jag också testa med guldring! :D Kommer inte ihåg vilket som betydde sto/hingst, kommer någon ihåg? :idea:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Åh!. nu måste jag också testa med guldring! :D Kommer inte ihåg vilket som betydde sto/hingst, kommer någon ihåg? :idea:

Nä, och jag har bara silverringar :cool: Men jag känner på mig att det är ett litet sto där inne i magen :love: (även om alla andra tror hingst :angel: )
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Ja jag tror det är en bra kombination. Hingstens avkommor jag sett har också varit väldigt fina, både utseendemässigt och till lynnet. Liten tror jag dock inte den blir. Stoet är 163 hög och hingsten 170 cm.Hingstens avkommor tenderar också att bli stora även om de har mindre mammor. Jag är lång så jag har inget emot en högre häst.

Jag menade inte bokstavligt talat ;)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Cirkel=Sto. Fram och tillbaka=Hingst, sen om det stämmer eller inte återstår att se, själv skall jag få ett sto på pendling :D
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Nä, och jag har bara silverringar :cool: Men jag känner på mig att det är ett litet sto där inne i magen :love: (även om alla andra tror hingst :angel: )

Jag är rätt övertygad på att det är en hingst, stoet lägger varannan verkar det som på de fyra föl hon har fått, o nästa blir då en hingst. Namnförslaget till ett hingstföl som dykt upp i mitt huvud är också bra många gånger bättre än de för ett sto.

Men jag vill verkligen ha ett stoföl! Så jag vet hur man ska fjäska för henne så att hon levererar rätt ;):angel:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag är rätt övertygad på att det är en hingst, stoet lägger varannan verkar det som på de fyra föl hon har fått, o nästa blir då en hingst. Namnförslaget till ett hingstföl som dykt upp i mitt huvud är också bra många gånger bättre än de för ett sto.

Men jag vill verkligen ha ett stoföl! Så jag vet hur man ska fjäska för henne så att hon levererar rätt ;):angel:

Då får du berätta hur du fjäskar för henne för att få ett sto föl, för jag hoppas på att min pendling är rätt, men kan man göra mer för att få ett sto föl så berätta :p :D
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Då får du berätta hur du fjäskar för henne för att få ett sto föl, för jag hoppas på att min pendling är rätt, men kan man göra mer för att få ett sto föl så berätta :p :D


Då vill jag också ha tips för att fjäska för mitt sto,så hon ger mig ett stoföl nästa år! :love:

Om jag minns rätt så pendlade ringen förra året fram o tillbaka och det stämde in, hon gav oss ett vackert hingstföl i april iår. Han är såld,så han ska åka snart, hoppas att mamma häst behåller kvar fostret även om hon säkert kommer stressa upp sig. Ska kolla henne ca.1 vecka efter att hingstungen har åkit om hon har kvar fostret ( man bör väl kunna se på ul om hon har kvar det eller inte?)


Önskar mig så att hon ger mig ett stoföl som jag kan avla vidare på om ett par år :bow::love:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

typ kl ;)

Har kört med ringar varenda år hittills, både på stona och även under min egen graviditet. Men jag skriver ju aldrig upp vad det visar så jag har ingen aning om det stämt eller inte :o Har ni som gjort detta tidigare år fått det könet som ringen visat?
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Ulla e Orlndo-Indoctro som jag har fått låna är dräktig på 180 dygn med Canterbury:D.

Ska försöka klura ut hur man får in en bild:o
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

kl

Molinna e.Bernstein - Zinsky xx - Jaguar
Dräktig på 115 dygn ca idag med Floricello :love:

Bilder någon vecka eller två gamla:

DSC00470_zps2a6ff895.jpg

DSC00521_zpse2bbdb29.jpg

DSC00408_zps720b9597.jpg
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Gabby_Ossi: Vad fin hon är din Molinna! :laugh:

Sona: Haha! Ja,då kan man lika gärna gissa :D

*Kl*

En bild (från igår) på Benedictin och hennes hingstunge från iår:



w6s0o0.jpg
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Då får du berätta hur du fjäskar för henne för att få ett sto föl, för jag hoppas på att min pendling är rätt, men kan man göra mer för att få ett sto föl så berätta :p :D

Svarar till dig med här Nougat:

Jag menade naturligtvis att jag önskade att jag visste hur man fjäskade.

Det sägs att man får ett sto/flicka om spermierna legat och väntat länge på ägglossningen. I det här fallet seminerades hon på lördagen, kollades på måndagen och hade då fortfarande inte släppt på ägget och sedan seminerades om på tisdagen. Onsdagen var det släppt. Så den teorin kan jag tyvärr inte gå på, då Y-spermatorerna säkerligen inte hunnit dö då det redan fanns de där och tillsattes nya vid tid för ägglossning. :( Aja, blir det bara ett friskt föl så får man vara nöjd, om man får vara kräsen så skulle jag bli tacksam för ett sto :love:
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag talade med stoägaren härom dagen som inte hyste minsta tvivel om att lilla fröken var dräktigen. Tydligen har den annars väldigt sällskapliga hästen gått från att inte gilla när hagkompisarna strosar för långt bort, istället valt att dra sig undan och stå och glo själv i ett hör. (Hon kanske känner att hon fått sällskap:angel:) När det kommer till att ta på sig täcker på morgonen gillar hon inte häller när man ska spänna gjordarna under magen, vad de nu kan bero på :)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Min seminerades precis innan hon släppte ägget. Det blev likt förbaskat ett stoföl ändå. ;)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Min seminerades precis innan hon släppte ägget. Det blev likt förbaskat ett stoföl ändå. ;)

Vi får hoppas på det den här gången med då. Det ska ju gå efter 72:a dygnet att se vilket kön fölis får. Min är på 98 nu, så det hade ju varit en möjlighet. Men nu får man vackert vänta! :)
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Svarar till dig med här Nougat:

Jag menade naturligtvis att jag önskade att jag visste hur man fjäskade.

Det sägs att man får ett sto/flicka om spermierna legat och väntat länge på ägglossningen. I det här fallet seminerades hon på lördagen, kollades på måndagen och hade då fortfarande inte släppt på ägget och sedan seminerades om på tisdagen. Onsdagen var det släppt. Så den teorin kan jag tyvärr inte gå på, då Y-spermatorerna säkerligen inte hunnit dö då det redan fanns de där och tillsattes nya vid tid för ägglossning. :( Aja, blir det bara ett friskt föl så får man vara nöjd, om man får vara kräsen så skulle jag bli tacksam för ett sto :love:

Ja man kan ju inget annat göra än att vänta och se ;)
Min var på N, och tog två språng innan hon slog ifrån, men som du säger bara den blir frisk så är det bra. Men jag har försökt att prata med T om att ge mig ett sto föl, men tror inte hon bryr sig om att lyssna på mig :p
 
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag talade med stoägaren härom dagen som inte hyste minsta tvivel om att lilla fröken var dräktigen. Tydligen har den annars väldigt sällskapliga hästen gått från att inte gilla när hagkompisarna strosar för långt bort, istället valt att dra sig undan och stå och glo själv i ett hör. (Hon kanske känner att hon fått sällskap:angel:) När det kommer till att ta på sig täcker på morgonen gillar hon inte häller när man ska spänna gjordarna under magen, vad de nu kan bero på :)

Min gillar inte det heller, räcker att man kommer med täcket så visar hon att man skall passa sig :devil: Knäppa i bogen resulterar i blåmärken på armar och axel :mad: Spänna magjordarna är rumpan den som får ta smällen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Nougat
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
104 614
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 979
Senast: ino_124
·
Avel Nu har jag väntat ett bra tag på att någon annan ska skapa denna tråd, och nu orkade jag inte vänta längre utan tog saken i egna händer...
23 24 25
Svar
498
· Visningar
54 395
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp