Bukefalos 28 år!

Sv: Drag!

Mamma och pappa hade Siberian husky-kennel förut, födde upp och tävlade. Dock tog vi bort sista hundarna för snart 3 år sedan tror jag, dom två sista var då 14 och 15 år gamla.
Så nu håller vi inte på längre, men pappa är domare och dömer slädhundstävlingar. Han dömde Vindelälvsdraget för 2 år sedan (eller3).
Jag saknar hundarna otroligt mycket, men saknar även att koppla dom framför släden och dra ut på en härlig tur i skogen.

Men det är en otroligt dyr "hobby", eller rättare sagt, otroligt dyrt liv :)
Men helt klart värt det.

Men både mamma och pappa kände att dom inte orkade lägga ALL energi och alla pengar på hundarna och avel/tävling nå mer. Så då blev det såhär.

Kanske när dom blir pensionärer ;)
 
Sv: Drag!

o fan, inte illa!
Just känslan att ta hundarna ut i skogen en sväng måste vara helt makalös!

Själv har jag en liten BC som jag tror skulle gilla att dra, tänkte försöka mig på skidor + hund i vinter om det blir någon snö :)
 
Sv: Drag!

Vet inte om jag räknas..:crazy: Gör det mest för att hundarna totalt älskar att dra! "körde in" båda två i vintras. Pulka brukar ja använda o det gick som tusan innan dom lärde sig att man faktiskt inte måste kapplöpa med brorsan hela tiden!:laugh: Nu går dom lugnt o lyssnar kanonbra på mig!:love:
Både hundarna o jag gillar skarpt våra dagar i snön me fika o dra pulka varvat med att springa lösa o busa!
 
Sv: Drag!

Ja det var en oslagbar känsla att stå på släden med 8 hundar framför sig som jobbade för glatta livet.
Eller när man var mindre och låg inbäddad i släden och pappa stod bakom, då kunde det vara runt 12 hundar som drog släden.

Underbart!

Jag har också en BC som jag hade tänkt köra in, blir att åka skidor efter honom i sådana fall. Kanske att grannbarnen får prova åka med barnsläden också. Tror att han skulle gilla det :)
 
Sv: Drag!

Vet inte om det "räknas" men jag cyklar med mina just nu och lillskruttan fullkomligt ÄLSKAR det:D Har inköpt varsin nomesele så att de får dra "på riktigt" och lillvovvan tar i för kung och fosterland. Den andra har inte riktigt fattat tjusningen med det hela än men travar glatt på bredvid men utan att dra:D
Har tänkt att de ska få dra när snön kommer, tänkte se om det går att spänna för minstingen mellan skaklarna på hundpulkan då den andra tycker att det är jätteläskigt och sedan sätta den äldsta framför med en lina eller något liknande framför så ska de få dra vännernas ungar:D:D
Om det fungerar vill säga:D
 
Sv: Drag!

KL

alla

Roligt, jag har också märkt med cyklingen att min vovva blir jätte taggad av att dra, gäller ju bara att få till en bra position för henne så hon inte drar snett eller liknande! Därför tror jag skidor kan bli roligt, träning för mig också -balansen åtminstonde! Hon riktigt studdsar av att se cykeln, hoppas skidorna komemr göra henne lika glad!
 

Liknande trådar

Tjatter Saker vi vill göra innan vi dör! Jag skulle gärna vilja åka hundspann i snön och bo någon natt på ishotellet i Jukkasjärvi 😃
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 378
Senast: Is
·
Hemmet Min ytterdörr är kall och dragig hur man än gör, men det hjälper om man hänger textil innanför. Just nu har jag en filt där, men den är...
Svar
14
· Visningar
812
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Var vill jag bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp