Dragkedja på stövlar

Freeride

Trådstartare
Jag ska beställa ett par ridstövlar och funderar över vart jag vill ha kedjan.
Har enbart haft stövlar med kedja bak och undrar om någon har åsikt för och emot kedja rätt fram eller på fram/insida?
Slits kedjan mindre av att ha den framtill?
 
Sv: Dragkedja på stövlar

Nu har jag bara att jämföra med mina Mountain Horse-stövlar med ett par Cavallo med kedja fram/insida. Då slits kedjan fram/insida mycket mindre än när den är bak (både för att det böjs mer bak och att det är resår inblandat), med då är det ju två ganska olika typer av stövlar.
 
Sv: Dragkedja på stövlar

Tack!
Ja, så jag tänkt med att den inte blir så knöcklig som när den är baktill. inte lika mycket smuts heller kanske.
 
Sv: Dragkedja på stövlar

Jag har ett par MH med dragkedja bak och upplever att det lätt kan ge upphov till skavsår. Speciellt i början innan man gått in dom. På mina har dragkedjan gett sig på den ena precis i höjd med vristen där stöveln gärna blir lite "pösig" eller vad man ska kalla det. Kan tänka mig att det blir samma problem även om dragkedjan sitter fram. Men tror dock att en stövel med dragkedja fram eller på sidan är bekvämare att gå än när man har en hård dragkedja bak. :)
 
Sv: Dragkedja på stövlar

Jag har flera par stövlar. Både med dressyrdragkedja dvs insida fram och polo modell.
Märker ingen skillnad i funktion
Smaksak vad man tycker är snyggast
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 913
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 538
Senast: Buongusto
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp