Dräktiga ston 2016/2017

Hur gick det med stoet som man kunde läsa om för någon sida, den som var på typ dygn 380 för 1-2 veckor sedan? Har den fått sitt föl? Letar mig blå, men hittar inte inläggen nu :(
Hej igen, lite sent men ändå...
Hon fölade på dygn 382. Fölningen gick supersnabbt, från inga tecken alls kl 19 till lite vita droppar på spenarna kl 21, en och en halv timme senare gick vattnet och efter 13 minuter och tre krystvärkar kom det ut en fantastiskt fin liten, men pigg och frisk, hingstunge. Sorgligt nog dog han genom en tragisk olyckshändelse bara ett dygn gammal. Stoet var helt förtvivlat, har aldrig sett något liknande... Men nu är hon, efter lite tricksande, dräktig igen och jag hoppas sååå att hon skall få sin efterlängtade fölis nästa sommar :heart (hoppas också jätte-, jätte-, jättemycket att hon inte tänker gå lika länge nästa år!) @dobbis
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 978
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp