Bukefalos 28 år!

"Dream Sports Horses"

Gabby_Ossi

Trådstartare
Ja, det nya marknadsföringskonceptet som filmar hästar på Flyinge.

Vad tror ni om konceptet? Någon som anmält sin häst dit?

Hur strikta tror ni de kommer vara på att det ska vara "professionell ryttare"? :o Och vart drar de gränsen, är det bara så länge ryttaren försörjer sig på ridningen eller krävs det vissa tävlingsmeriter?

Tittade lite på hästarna och det är ju rätt hög prisklass för alla (ska vara minst 250 000), några var ju riktigt fina men en del, nja...
Då skulle ju "mina" små djur platsa minst lika bra.
 
Sv: "Dream Sports Horses"

Jag hittade först en hemsida på svenska, där fanns bara tre hästar. Googlade vidare och hittade en internationell variant med större utbud. Hann inte titta igenom allt, men det ser ju väldigt professionellt ut och filmerna verkar välgjorda. (Att jag har svårt för filmande i slowmotion är ju en annan sak).

Projektet kan säkert nå köpare i utlandet, tex hunterhästar är ju något som amerikanarna betalar mycket för. I Sverige är nog marknaden för "dyra" hästar inte lika stor. Jag tror att de som kommer från utlandet och köper häst i Sverige är mer noga med att hästarna ska ridas av "proffs", i deras ögon är det ett kvalitetsmärke.
 
Sv: "Dream Sports Horses"

Alltså det är ett gammalt koncept som inte slog så väl ut här i Sverige på den tiden .. ca 20 år sedan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 186
Senast: Ramona
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 168
Senast: lillkillen
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 332
Dressyr Det var ju en intressant diskussion tyckte många så jag provar en tråd här istället för hästvård. Det gäller ju dressyrhästar då...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 990
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp