Bukefalos 28 år!

"Dressyr" i westernsadel??

L

Leila

Åker ut till medryttarhästen imorn och då bara western sadeln är hemma så undrar jag om man kan jobba "dressyr" i den? Kanske inte den bästa men de borde ju gå att rida lösgörande övningar och tempoväxlingar o.s.v i den? Hoppning har jag redan tagit reda på och det är otroligt obekvämt ;)

Men går det eller kan hästen skadas,få ont o.s.v av det??
 
Sv: "Dressyr" i westernsadel??

Hehe okej ;)

Blir bara så osäker då folk säger att man inte ska rida dressyr i w-sadel :crazy:
 
Sv: "Dressyr" i westernsadel??

För hästens skull är det ingen fara om sadeln ligger bra. Dock så är det sjukt jobbigt för ryttaren :angel: Jag får helt fel sits och det känns som man inte kommer åt någonstans.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 719
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 845
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp