Bukefalos 28 år!

Dressyrkavajtråden

Upptäckte i helgen att en massa knappar saknas på ärmarna på min kavaj. :meh: Gaah, jag som sydde fast varenda en lite extra för jag tyckte de satt dåligt från början... *morr* Nu e jag riktigt sugen på att investera i en kavaj med kvalité, men den jag vill ha (Kingsland Dressage) är ju liite över min budget om man säger så :o Ska hålla koll lite på den begagnade marknaden så får jag väl se vad jag hittar. Himla typiskt iaf med knapparna, har inga extra att sy på... Har en gammal (ser ut som ny då den knappt e använd) kavaj från Hööks av mkt bättre kvalité, men den är minst två storlekar för stor så den ser hemsk ut på mig.. :p Jag har svårt att hitta kavaj som sitter bra på mig, har breda axlar men är i övrigt väldigt smal å har ingen byst att tala om haha.
 
Jag köpte äntligen ny kavaj igår!!!

Har haft min gamla sen ponnytiden, inget fel på den egentligen, men för stor och inte figursydd öht.

Har drömt om en Kingsland Magritte en tid men dragit mig för prislappen, men igår slog jag till! Lycklig men med viss ångest... ;) ska invigas på söndag, då blir det bild!
 
Jag går i tankarna att köpa ny kavaj och har kollat på anky deluxe. Är det någon som vet hur Anky är i storlekarna? Jag hittar ingen butik i närheten som har den så jag måste beställa i så fall.
Hur är materialet och passform på anky produkterna?
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Kl

Nu har jag äntligen luftat nya kavajen. Är så nöjd :)
14+-+6

14+-+3

14+-+1

Vad är det för märke och modeller på både din kavaj och stövlar? Ursnyggt! :love:
 
zOJRPFzB_g


Har precis köpt en Cavallo Ganimedes :) super bra passform och samma storlek som på vanliga kläder (34) älskar den! Hjälpte lite att den var på 70% rea ;)

y7nb1-zB8W
 
Vad ska man köpa om man vill ha en längre modell men lite mer slimmad än Pikeur Diana? Jag verkar ha gått ner i vikt på överkroppen sen jag köpte den...
 
Jag har en fråga! Animo ligurian är ju ursnygg!! Men enligt TR är inte frack tillåtet förens i de högra klasserna, kommer inte ihåg om det var från medelsvår eller svår klass... Och i lägre klasser ska ridkavaj bäras, som inte får sluta ovanför midjan. Hur tolkar man det i ligurians fall? Rider idag på lb/la-nivå, känns nästan löjligt att rida in med en sån svindyr kavaj :o Men har hittat en begagnad till bra pris! Vad tror ni, har vi någon överdommare eller någon som jobbar på kansliet här? ;)
 
@emmeloy Jag tävlar LB-MsvC med min Liguria och ingen har sagt ngt om det. Även en av de tävlande dressyrdomarna här uppe rider i en Liguria i samma klasser, så jag tar det som ett säkert tecken att den är godkänd:).

Det är ju bara i midjan som den är kort, från sidan är den samma längd som vanliga kavajer:
10009311_10203899958331253_6530441989700413692_n.jpg


10320595_10202915438038861_4139540794328654900_n.jpg
 
Senast ändrad:
Hörde med en överdommare vi brukar ha om denna. Hon sa bestämt: Slutar den vid eller ovanför midjan är det ingen kavaj. Men denna slutar väl nedanför midjan? :confused:
 

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 327
Senast: Petruska
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 690
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 163
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp