Bukefalos 28 år!

Dressyrkavajtråden

Fiorano

Trådstartare
Visa upp vad för kavaj du har! Skriv vilken modell det är och huruvida du är nöjd eller inte och eventuell önskekavaj:).

Jag har (äntligen) en ny kavaj. En Animo Liguria som jag är rätt kär i:love:. Superb passform och otroligt skön att ha på sig:).

994512_10200798420754752_1654141778_n.jpg


1010039_10200798421674775_1006281625_n.jpg


Stor skillnad mot min gamla Pikeur Diana som inte direkt har samma passform...
970694_10200625281226372_2010880845_n.jpg
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Japp. Ligurian är som en frack framtill men kort som en kavaj:).
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Den var mycket, mycket snyggare än vad jag trodde! Jag har tyckt att den sett lite fånig ut på bild tidigare men den passade dig superfint!
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Den ger betydligt finare siluett än vad jag själv trodde att den skulle göra! Hade lite ångest ett tag att den skulle få mig att se ännu längre ut och att det skulle bli mycket mage ovanför sadeln:o. Men det ser rätt bra ut tycker jag själv. Håller med om att fånighetsrisken annars var stor eftersom den är så frackbetonad:p.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Ja, jag blev verkligen positivt överraskad! Jag har själv en Kingsland kavaj av lite kortare modell, i mörkt mörkt blått. Har en Pikeur också som egentligen kanske sitter mer slimmat men den här i softshell material är så jädra mkt. skönare så det blir att den används istället.

DSC_0167_zps67df5805.jpg
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har en.... eh ja ingen aning om va de är för märke O_o .
Men snuskigt bekväm är den iaf. Följer med kroppen och tack gode gud inga axelvaddar i som jag hade på den förra :wtf:

Ingonera min störda blick :eek:

fgdasfdsa.jpg
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Såhär ser min nuvarande kavaj ut. Köpt på H**ks i våras. Passformen är ju som man ser, lång ifrån världens bästa, dessutom så lossnade i stort sett alla knappar efter första tvätten :crazy:
Skulle allra helst vilja ha en Animo eller KL i kornblått eller rött, trotts att jag är dressyrtant. Efter att ha sett Animo Ligurian såhär på en människa blev jag riktigt sugen på den, den är ju verkligen :d
Men Fiorano: Är den väldigt smal i passformen?
Bild på min nuvarande stackars kavaj:
215365_343652805758058_1893656317_n.jpg
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Åh du glittrar:love:!

Dressyrtjejen: Ligurian är väldigt slimmad-men som alla andra Animo är den väldigt stretchig! Sen är det italienska storlekar så man får gå upp två storlekar. Min är tex en 42 och jag har vanligen 38.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Åh du glittrar:love:!

Dressyrtjejen: Ligurian är väldigt slimmad-men som alla andra Animo är den väldigt stretchig! Sen är det italienska storlekar så man får gå upp två storlekar. Min är tex en 42 och jag har vanligen 38.

Tack! :D
Får prova den vid lämpligt tillfälle och hoppas på det bästa då jag (tyvärr) inte är så slimmad i kroppen...
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har en Pikeur Diana, använd på en tävling för två år sedan, nu kommer den till användning i höst igen dock! Svart, inga mer "kul" detaljer utan väldigt klassisk, sitter bra. Jag skulle dock helst vilja ha en brun kavaj, helst kingslands från dressyrkollektionen, den är to die for i mina ögon :d

Får ladda upp bild när jag har någon, lite brist på det just nu.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

När jag "tävlar" (dvs mindre seriösa tävlingar på ridskolan) så brukar jag använda en prickig kavaj som jag köpt på någon vanlig klädaffär. Hade gärna fått ha lite mer midja men i övrigt trivs jag väldigt bra i den och jag älskar att den är prickig :angel: :D

Har inga bra bilder på bara kavajen, men här är den från sidan:
7-13_zps41678d56.jpg


Tydligaste bilden jag hittade framifrån:
maja1_zps057c8ba3.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrkavajtråden

Den där kavajen var verkligen skitsnygg!:love:
Själv har jag en pikeur scarlett som jag tycker är helt ok. Tanken är väl att jag ska försöka skramla ihop till en frack så scarletten får hänga med ett tag till.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har (äntligen) en ny kavaj. En Animo Liguria som jag är rätt kär i:love:. Superb passform och otroligt skön att ha på sig:).


1010039_10200798421674775_1006281625_n.jpg



Riktigt grym va den! Ser faktiskt snyggare ut än jag trodde från början, om möjligt ;)
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Riktigt snygg. Har inte gillat "frack" kavajerna jag sett innan, men din är riktigt nice. Själv vill jag ha något som döljer magen liten. Har själv en Pikeur Diana, men kommer skaffa ny när de är tävlingsdebut med Elle. Vill ha en i funktionsmaterial och en svart.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Den är faktiskt riktigt snygg på.. mkt snyggare än när den bara hänger på en galge!
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Å den var verkligen supersnygg på dig!
Jag har en manfredi-kavaj som jag älskar :D superpassform o stretchig ;)
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Din kavaj är jättesnygg, skulle absolut kunna tänka mig den modellen! Själv har jag en lite mer "cirkusbetonad" variant, har dock inte vågat visa mig på tävling i den ännu...:o




 
Sv: Dressyrkavajtråden

Kl.

Jag puttar upp den här tråden igen för jag vill se mer bilder på fina kavajer!
Jag är sugen på att köpa en ny men vet inte vad jag ska ha. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 173
Senast: Petruska
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 155
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp