Bukefalos 28 år!

Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Tacktack!

Vaknade till ett vackert snölandskap och 15 cm snö i morse :love:. Så glad att hästen fortfarande har snösulorna på (åker av om två veckor) och att vi har tillgång till ridhus!
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

*delvis KL*

Jag instämmer, finns INGET vackert i snö längre. Även här har vi snö - tack och lov inga 15 cm dock utan på sin höjd 5 - men ändå. :(

Blir mer och mer övertygad om att det inte blir någon tävling imorgon (heller), jag vill inte köra i snö i onödan och har tyvärr inte kommit riiiiiktigt så långt med min jävla uppsats som jag hoppats fram till nu (deadline söndag). Urk. Blir inte mycket av mitt tävlande känns det som, tre försök so far som alla gått om intet. Herregud, jag börjar bli en sådan där patetisk människa som man brukar skratta åt som bara anmäler och aldrig åker ut sedan i alla fall! :eek:
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Tacktack!

Vaknade till ett vackert snölandskap och 15 cm snö i morse :love:. Så glad att hästen fortfarande har snösulorna på (åker av om två veckor) och att vi har tillgång till ridhus!

Samma snömängd här, igår var jag ute och galopperade på mjuka grusvägar idag får det nog blir modern dressyr i ridhuset då min ena pålla fick bli av med sina sulor häromveckan. Det är ju lite småjobbigt med blötsnön. Men men det kan ju inte vara viner huuur länge som helst!
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

haha ja det låter som en bättre idé!

Samma anledning för mig. Stallet är så bra att jag inte kan tänka mig att flytta.
Så jag fortsätter hoppas på dagen då förbifarten är byggd och bensinen billig..:D
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Man står på anläggning och bor i södern. ;)

Känns onödigt att ut och larva på moddiga jävla osaltade gator utan att vara tvungen med hästen bakom, det är inte värt oron om det ser likadant ut imorgon som idag. :)
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jag trailar inte heller i snö eller vinterväglag om jag inte är tvungen.
Det innebär iofs att man inte kan träna för tränare på ca 5 månader eller komma till ridhus.
Men jag tar det hellre än att utsätta mig för oron över vintervägar.

Nu ska pållan till tränaren på måndag så jag har redan ont i magen över all snö som ska komma i em.:crazy:
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Snömodd skulle inte jag heller köra i..

Mimus, ska nog inte vara nån större fara.
Enl Yr.no ska det sluta vid 21tiden och inte komma så mycket
+ vara varmt imorgon så det töar förhoppningvis.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Verkar vara samma sak här, inget mer snöande och fem plus imorgon - så kanske kan komma iväg i alla fall. Nej, modd är inte roligt, finns inget fäste alls och är bara rent livsfarligt... :crazy: Urk.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

hur skulle vi komma någon vart ever och ffa till våra hästar I wonder? haha. fast det är ju skillnad på att ut o åka själv o ut med trailer. fast jag har blivit fett mesig med att köra bil spec under vintern, är övertygad om att alla kommer krocka med mig haha. jag har typ post traumatisk stress för min krock 5 år senare... :p
är glad att jag är färdigstallad för idag fastän hästen fick vila. stackarn, men han kan vara glad att jag planerat in fyra tävlingar nu :)
han borde bli jävligt glad med tanke på hur han tänder till när man rider program, ska kanske anmäla mig fem ggr/klass så sista rundan blir bra!
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Vinterväglag är verkligen ingen hit om man ska köra häst.

Dessvärre har vi också haft massor av snö och röjningen har lagt igen de två vägar jag har att rida ut ur byn.. bara storvägen kvar och njaa att ut o skritta igång häst på 90 vägar som dessutom är snöiga.. Nej tack!
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Åk på meeting! så följer jag med som hästskötare!
ta nåt nära Sara så kan vi dricka vin :D
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

KL

Klockan är bara elva på morgonen och det är redan 14+ och strålande sol. Det skall bli över 20 grader idag så jag skall minsann rida på utebanan i kortärmat, tjoho! :bump:

Problemet är att min solskyddsfaktor tydligen smakar gott om man är stallkatt. Jag får armarna avgosade. :eek: Kanske läge att skaffa en annan sort i år?
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

KL

J-v-a snö, finns inget kul med den.

Lårkakan på pålle såg bättre ut i dag. Tycker hennes täcke varit konstigt smutsig plus att hon haft underliga märken på ryggen. I dag fick jag svar på varför. Hon är väldigt brunstig och nu har hagkompis (valack) börjat betäcka henne.:mad: Så vi särade på dem omgående. Han hoppade upp på henne på en gång när jag släppte ut henne, och det var inte lite han höll på.:o Lite trist för nu får hon vara själv ett tag, då vi bara har ett sto till och den hästen äter annan mat ute i hagen pga dålig mage. Hoppas på att en treåring som går på lösdrift stallas in, så att de kan leka ihop.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Fy så trist med betäckande hagkompisar! :crazy:
Min delar hage med 3 andra ston, så det suras rejält emellanåt, men de sätter iaf inte på varandra. :o
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Haha, ja, köra SJÄLV har jag inga betänkligheter över. Bor ju mitt på landet så är rätt van att ut och leka plogbil på morgnarna eftersom de aldrig hunnit hit innan jag skall iväg - men med släp... Njae. :crazy: Inte om jag inte måste - och dit räknas definitivt inte tävling. Utan släp som sagt var är jag nog nästan dumdristig. Brukar vara den som på ren vilja plöjer mig in till stallet när efterföljande bilar får plocka på snökedjor och förundrat tittar på min bil som tappert tuffat in. Inget stoppar en Subba! :love:

F.ö: Det verkar lugnt so far här, väglagsmässigt. Jag är bara vanligt förkyld och risig men ingen influensa eller magsjuka än. Undrar just vad som skall få mig att tvingas stanna hemma då istället? Jag hoppas verkligen att det inte blir hästen den här gången... :crazy: *skrockfull* :o
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Knapplån

Men. Jag ä ju så sugen :D. Och inte blir jag mindre sugen av att inte veta hur många år det dröjer till jag kan tävla här näst.

Du Nissen....jag förstår att detta kommer som en chock för dig men man är faktiskt bara gravid i 9 månader(:rofl::rofl:) o såtillvida det nu finns en far till barnet så lär du ju kunna rida o tävla i år om du nu vill det!:D
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jag vet inte om jag ska behålla hästen. Och om jag behåller hästen så vet jag inte om jag kommer hinna träna så mycket att det är lönt att tävla :).
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Näe nu får du skärpa dig Sara!;) Iväg o tävla nu din latmask o gläd dig åt att du åtminstone HAR tävlingar i din närhet!:mad: Jag hittar inte en enda MSv C inom 10 mils omkrets o det är max vad jag lägger i restid till en dressyrtävling.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 398
Senast: Cocos
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 874
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Lite spinoff från jämställdhetstråden, men den fick mig att fundera på hur vi vädersätter jobb/fritid som faller utanför de "normala"...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 994
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänker ibland att det är lite för mycket att jobba heltid, d.v.s. 8 timmar per dag. Vi har ju idag effektiviserat så mycket att det...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp