Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jag är vuxen och rider c-ponny. Har inte börjat rida med sporrar än men kommer att göra det till våren nu när man lika gärna kan tävla på regional nivå (på lokal nivå behöver man inte ha sporrar). Men jag har som synes rätt korta ben så tror att jag enkelt kommer åt henne:o.

389132_2335355035221_1590181870_2170427_1064503986_n.jpg
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Tycker mina ben ser ut att hänga ungefär lika långt ner som dina, men undrar om man verkligen kan komma intill med hälen på det sättet. Får för mig att man måste dra bak benet en bra bit för att "nå"... Det blir till att testa :)
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Idag har Bamora blivit riden för fjärde gången på ett år av sin tilltänkta (om allt går väl) nya ryttare. Hon har ridit bammy en gång innan. Vill ni se bilder så kolla i bildtråden. Hon hade mkt energi idag o fullständigt studsade runt när hon longerades. Men sen när ryttaren satte upp vart hon rätt snäll. Hon kunde till skillnad från förra gången galoppera, förra gången busade hon ett varv på volten, o blev trött o orkade inte mer :P Lite bus vart det. Men i slutet var hon väldigt fin, betedde sig som vilken ridskolehäst som helst:P Ryttaren visade hur snäll hon tyckte bamora var genom att helt enkelt släppa tyglarna i traven.

373990_10150401535655748_747485747_8549328_1679062326_n.jpg

377426_10150401544825748_747485747_8549383_675022040_n.jpg
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Jag rider ponny och är vuxen. Jag kan använda sporren på min.

Såhär ser det ut när hon är musklad + ett fårskinn under sadeln.

stellaa-1.png


baby.png


Annars dinglar fötterna sorgligt långt nere ;) även om jag fortfarande kan använda sporrarna.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

*kl*
Snart 2000 inlägg. Jag stänger och ber någon starta en ny snacktråd.

Tips: Vill man diskutera sadlar finns det en nålad sadeltråd...

/break_a_leg, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 307
Senast: Cocos
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 798
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Lite spinoff från jämställdhetstråden, men den fick mig att fundera på hur vi vädersätter jobb/fritid som faller utanför de "normala"...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 936
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänker ibland att det är lite för mycket att jobba heltid, d.v.s. 8 timmar per dag. Vi har ju idag effektiviserat så mycket att det...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp