Bukefalos 28 år!

"dressyrprogram"?

S

__Stilett__

\"dressyrprogram\"?

ja jag vet inte hur jag ska säga.
finns det ngt liknande man kan tävla i western som motsvarar ett vanligt dressyrprogram på LC-LB nivå?
dvs visa hästen i typ skritt, trav och galopp, halt, ev rygga eller ngt sådant!?
alltså inget avancerat som galoppbyten ännu
 
Re: \"dressyrprogram\"?

Western riding,western horsemanship och western pleasure skulle jag säga var mest likt dressyr,utan byten.Reiningen är ju western ridningens dressyr,men där är det ju byten med och rids bara i galopp.

Gå in på western.nu och klicka på westernridning-grenar i sverige för att läsa mer om dom.
Börja tävla på d-tävling/träningstävling beginners,där finns inga byten med.

Lycka till!
 
Re: \"dressyrprogram\"?

å. tack :-)

har även pratat med en annan idag så jag fick lite mer basic. ska kolla in sidan!

tänke försöka mig på ngt för första gången iår :D
 
Re: \"dressyrprogram\"?

absolut. har funderat i flera år att försöka testa (även om jag säkerligen skulle göra bort mig, men övning ger färdighet) tror min pålle (efter träning såklart!!) skulle passa bättre där än inom dressyren. så man får väl försöka och se vart han trivs. Eftersom jag aldrig hittat en passande dressyrsadel så får jag väl byta inriktning då :D
 
Re: \"dressyrprogram\"?

:bow: Ja jag lovar dig du kommer inte ångra dig :cool: strunta i om ni gör bort er,det är många som gör det men det är ingen bryr sig om det.Huvudsaken ni är med.Och sen hur det går behöver man inte bry sig om ;)
Välkommen in i western världen :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 309
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 380
Senast: JennyLz
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp