Bukefalos 28 år!

Dressyrsadel - tips mottages

Josefemma

Trådstartare
Hej!
(Vet inte om detta kanske passar i en redan befintlig tråd, flytta gärna i så fall :) ).
Jag måste hitta en dressyrsadel till min häst, eftersom ryttaren (inte hästen..) har växt ur sin 16-tummare...
Hästen har kort rygg med hyfsat hög manke och är dessutom aningen svankryggig. Har hört att en sadel med rundbossa borde vara det bästa.
Ryttaren är lång med framför allt väldigt långa ben och smalt bäcken. Innebär att det behövs hyfsat långa kåpor och en smal midja på sadeln...
Jag vill helst inte köpa en megadyr sadel heller, för det finns risk att både ryttare och häst förändars ytterligare..
Tips på sadel mottages med varm hand!
Tack på förhand!:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Finns nån duktig person som kan föreslå en sadel som passar en modell Janne Lånben ryttare och en väldigt rund och eh... rund...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: Mearas
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: poetin
·
Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag håller på och rider in min häst och funderar över sadlar. Hästen : Liten och ganska kort manke Rund bred rygg Svagt böjd rygg som...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp