Bukefalos 28 år!

Dressyrsadlar utan kilbossor

... Och med ngt svängda bommar också?

Dom jag provat som ej passat är:
Hubertus Flexline (för lång och FÖR svängd, glappade bak), Wintec PRO (tryckte bak), Pessoa Anky(den likaså), har en Albion HR hemma nu, som jag ska be min tränare kolla imorrn...
 
jaguar har rundbossor, kan tänka mig att ekonomivarianten Harry dabb's också har det.
 
Ska det vara en ny sadel?
Annars finns det äldre Piab-, Stübben- och Kieffersadlar med rundbossor. (Eller, egentligen de flesta märken iofs..)

Har sett att på nya Passiersadlar kan man välja om man vill ha dem rund- eller kilbossor, kan det stämma?
 
Stübben Siegfried, fast den är ju allround mot dressyr..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttare i dressyrsadlar och dressyrryttare i hoppsadlar, tävlandes i lag mott varandra. Tävlingen Knock out mix handlar om att...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har idag en Frank Baines Physio som har djupt säte. Men jag har en utstickande svanskota så jag får rejäla ridsår av det djupa sätet...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: zarmino
·
Utrustning Är Thorowgoods dressyrsadlar bekväma för ryttaren? Visst, nu är ju smaken som baken delad men jag tänkte att jag kanske kunde få någon...
2
Svar
22
· Visningar
1 675
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp