Bukefalos 28 år!

"du måste ha behörighet", vista-problem

B

Bettan_G

Jag har windows vista, och ni som också har det, vet att det är huur mycket som helst man måste "godkänna" och "tillåta" m.m. Och det jag har problem med är något väldigt enkelt.

Jag vill helt enkelt flytta en mapp med några tv-avsnitt i, till en annan mapp. Förstår ni?
Så den mappen med avsnitten i ska in i "säsong 1" mappen. Men den säger att jag inte har behörighet för det, och JA jag har administratör konto.
What do to?
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

82 som tittat men ingen som har nåt tips? :)
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

Det kanske är fler med samma problem...:D Jag har det med jämna mellanrum i alla fall och inte har jag någon lösning!
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

Har själv vista, och jag känner igen problemet men kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde.

Har du testat att flytta fil för fil ?
Accepterar du alla frågor som kommer fram ?

Själv hade jag problem med att avinstallera ett spel, så jag fick plocka filer överallt med hjälp av sökfunktionen pga att enligt vista fanns inte spelet men när jag satte i spelskivan för att installera så fanns det redan installerat.
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

Det brukar bli så när filen är öppen i ett annat program (det kan vara det även fast du inte ser det)
Jag rekommenderar att använda unlocker; ett gratis program. Då är det bara att låsa upp & allting går att radera/flytta. :)
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

Kissenova: Jo, om jag nu ska flytta mappen (a) in till en annan mapp (b), så måste jag gå in i mapp a och kopiera alla filer och flytta in i mapp b, vilket är något jobbigt. Jo jag acc alla frågor. Och jag håller med om att om man avinstallerar ett spel t.ex. så kan man senare hitta att det finns kvar :crazy:

thesmiths: Jo, ibland säger den att jag har öppet filen i ett annat program, även fast det är den enda mappen jag har öppen. Ska prova unlocker nästa gång jag ska flytta mapp :)
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

tjaba! jag har typ samma problem :P Ska ta bort en mapp och då får jag

- Du måste ange adminstratörsbehörighet för att kunna ta bort mappen.

då klickar jag fortsätt och får - du måste ha behörighet från adminstratörer för att kunna ändra mappen.

Och då flippar jag..:mad:
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

Jag har windows vista, och ni som också har det, vet att det är huur mycket som helst man måste "godkänna" och "tillåta" m.m. Och det jag har problem med är något väldigt enkelt.

Jag vill helt enkelt flytta en mapp med några tv-avsnitt i, till en annan mapp. Förstår ni?
Så den mappen med avsnitten i ska in i "säsong 1" mappen. Men den säger att jag inte har behörighet för det, och JA jag har administratör konto.
What do to?

Vad händer om du avaktiverar Windows Defender?
Alternativt kan du prova att ändra behörigheten till "din" användare, till fullständig behörighet.
 
Sv: "du måste ha behörighet", vista-problem

det som du skall göra för att bli kvitt det här är att inaktivera UAC, om du går in i kontrollpanelen->användare.

på engelska heter det "turn user account control on or off".. klicka där och kryssa ur rutan och välj ok, starta om och så blir du kvitt.. det här är ett av många ting som har förbättrats avsevärt med windows 7.

att datorn säger att saker o ting är upptagna av andra program tyder på att något bundit upp dessa.. eftersom windows har så ENORMT mycket skit som snurrar i bakgrunden så är det svårt att ha koll.. unlocker som redan nämnts är bra, då får du också besked om vilket/vilka program som hindrar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 407
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 968
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Jag har ett "litet" problem. Eller kanske snarare, Herr Häst har ett "litet" problem. Han är livrädd för vildsvin, och allt som har med...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 314
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp